Nyt on alkanut ihmetyttämään, jo melko pitkäänkin kuskin ovesta kuuluva "rämps"-ääni kun sen laittaa kiinni. Myös vänkärin ovesta kuuluu pientä rämähdys-ääntä, mutta ei niin paljon kuin kuskin ovesta. Takaovista (todella vähällä käytöllä olleet) niiden sulkiessa ei esiinny etuovien kaltaista rämps-ääntä, vaan ne sulkeutuvat kassakaappimaisen jämäkästi (tumps) aivan samalla tavalla kuin silloin kun auto oli ihan uusi. Todella naurettava ja ärsyttävä piirre! Parkkipaikallakin kuskin ovea sulkiessa tulee melkein katsottua, että eihän kukaan vaan kuullut . Tekee kyllä melko halvan vaikutelman tuo rämpsähdys.
Onko muilla esiintynyt vastaavaa "ominaisuutta"? Voiko noita ovia mitenkään säätää, että sais tuon rämps-äänen pois? Vaikuttaisi äkkiseltään kulumisesta johtuvalta jutulta, koska takaovissa tuota ääntä ei siis esiinny. Luulisi, että tämän luokan autossa pitäisi ovet pysyä timmimmässä kunnossa pitenpäänkin jos laatu on vaan kohdillaan.
Kuskin ovi sulkeutuu "rämähtämällä"
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Miulla tekee kuskin ovi ihan samaa. Ei vaan riitä mielenkiinto alkaa ovea purkamaan. Hävettää kyllä sulkea välillä tuo ovi...
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ensimmäisenä tosiaan varmaan kannattaa katsoa sen lukitussalvan sovitus, että onko ovi notkahtanut. Sitten voisi kokeilla, että rämähtääkö ovi, jos tukee itse hieman verhoilusta ja toinen sulkee oven ulkopuolelta.
Ei omassa E61:ssä rämähdä, vaikka ikää yli 7 vuotta ja kilometrejäkin jo 150t. Lisäksi sisusta vaihdettu ovipahveineen LCI-mallin sport-sisustaan, eli pahvejakin revitty pariin otteseen auki.
Tuo ovipahvin irrotus ei ole kovin ihmeellinen operaatio.
Ei omassa E61:ssä rämähdä, vaikka ikää yli 7 vuotta ja kilometrejäkin jo 150t. Lisäksi sisusta vaihdettu ovipahveineen LCI-mallin sport-sisustaan, eli pahvejakin revitty pariin otteseen auki.
Tuo ovipahvin irrotus ei ole kovin ihmeellinen operaatio.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Jeps, kiitos vinkistä. Tuon ovipahvin tallissa jo tutkinkin. Ei ole mitenkään löysällä tai irti. Eli se ei kyllä pääse tärähtelemään sulkiessa ovea. Tuo lukitussalpa pitää vielä katsoa jos se siitä löytyisi ratkaisu. Mitään hirveitä purku operaatioita en viitsi alkaa suorittamaan. Jos tuo ei hiljene pienillä säätö hommilla, niin sitten se saa kyllä olla. Ei tuo rämpsähtely nyt iso ongelma ole, mutta jotenkin on alkanut viime päivinä ärsyttämään tuo. Mulla on vissiin liian vähän kiireitä kun sitä ärsyyntyy kaiken maailman äänistä . Pitää sitten seuraavaan autoon ottaa soft klouse ovat...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
No joo. Tuossa tallissa tuli noita ovia vähän tutkailtua. Tiivisteet kunnossa ja lukitussalpa vaikuttaisi ihan normaalilta. Ääni ei siis ole mikään kovinkaan iso(ehkä liioittelin), mutta ei kuitenkaan vastaa takaovista kuuluvaa tumps-ääntä. Ääni tosiaan on lähellä tuota ikkuna auki olevan oven sulkemista. Tein myös havainnon, että kun autossa istuu ja laittaa oven kiinni, niin kattoluukun lasi ja sen rakenteet pääsevät myös hieman tärähtämään jolloin se voisi aiheuttaa ääntä oven sulkemiseen. Luukun aurinkosuojan ollessa kiinni ääni on paljon vaimeampi. Veikkaisin, että kyse on vaan normaalista kulumisesta johtuvasta ominaisuudesta. Mene ja tiedä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Joulu 2012, 22:16
- Auto: BMW 525da Lci M-Sport -08
Onkos kukaan keksinyt mistä ääni tulee? Omassani rämähdys esiintyy vain pakkasella, eli lämpölaajeneminen vaikuttaa asiaan.
Ääni tulee selvästi oven sisältä.. Kun pitää ovea auki ja lyö kämmenellä ovea sisäpuolelta, kuuluu sama rämähdys.
Ääni tulee selvästi oven sisältä.. Kun pitää ovea auki ja lyö kämmenellä ovea sisäpuolelta, kuuluu sama rämähdys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kannattaa kokeilla sulkea ovi niin, että ikkuna on auki. Onko ääni samanlainen. Sillä voisi sulkea pois sen, että lasinnostomekanismissa on jotain häikkää.
Omassani en ole kyllä huomannut mitään erikoista. Ovi rämähtää, mutta se johtuu ovitaskussa olevista CD-levyistä
Omassani en ole kyllä huomannut mitään erikoista. Ovi rämähtää, mutta se johtuu ovitaskussa olevista CD-levyistä
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Olen ajanut mersulla paljon ja olen hiljattain käynyt katsomassa bemareita. Yleisilmeellä mennään samalla tasolla. Sisätiloissa layoutissa pieniä poikkeamia, molemmat hakevat parasta ergonomiaa. Koneiden tehossa taitaa bemari ottaa pisteet.
Mutta on myös asioita jotka tuntuvat jo heti ensimetreillä. Jo alusta alkaen ihmettelin kuinka ovien rakenteissa on niinkin suuria eroja kuin on. Bemarin ovet tuntuvat olevan köykäisempiä ja jopa heppoisemmilta kuin mersujen ovet. Pääsin tätä vertaamaan Herttoniemen Vehossa missä oli myynnissä myös 2012 BMW (F11, meniköhän oiken malli, olen yrittänyt kahdessa viikossa oppia merkeistä jotakin) mutta farkku versio. Vertailtessani juuri ovia niin jotenkin mersujen ovista voidaan puhua "kassakaappien" ovista, jotka sulkeutuvat vaimeasti. Vetipä ovea kiinni sitten kuinka kovaa tahansa. Mutta hiljaa sulkiessa tosiaan mersun ovi tuntuu paksummalta ja laadukkaammalta.
Itseäni on myös häirinnyt tuo ovien ikään kuin resonointi (muutama ms.) ja tuntuu että oven yläosa olisi löysä. X3 en tätä ominaisuutta havainnut kovin vahvana. Ja testatessani muiden merkkien ovia niin ne olivat linjassa bemareiden ovien kanssa. Ja tuntuukin että mersu poikkeaa näistä edukseen. Koeajossani yritin kuunnella, X3, erityisesti tuulen suhinaa, mutta sitä ei kuulunut. Luulin alussa että se on vain "mersumiehen" kriittinen näkemys ja tuntu uutta merkkiä tarkasteltaessa, mutta kun siihen ovat kiinnittäneet huomiota myös bemareiden omistajat, niin voidaan kait sitten puhua ongelmasta. Vai voidaanko?
Mutta on myös asioita jotka tuntuvat jo heti ensimetreillä. Jo alusta alkaen ihmettelin kuinka ovien rakenteissa on niinkin suuria eroja kuin on. Bemarin ovet tuntuvat olevan köykäisempiä ja jopa heppoisemmilta kuin mersujen ovet. Pääsin tätä vertaamaan Herttoniemen Vehossa missä oli myynnissä myös 2012 BMW (F11, meniköhän oiken malli, olen yrittänyt kahdessa viikossa oppia merkeistä jotakin) mutta farkku versio. Vertailtessani juuri ovia niin jotenkin mersujen ovista voidaan puhua "kassakaappien" ovista, jotka sulkeutuvat vaimeasti. Vetipä ovea kiinni sitten kuinka kovaa tahansa. Mutta hiljaa sulkiessa tosiaan mersun ovi tuntuu paksummalta ja laadukkaammalta.
Itseäni on myös häirinnyt tuo ovien ikään kuin resonointi (muutama ms.) ja tuntuu että oven yläosa olisi löysä. X3 en tätä ominaisuutta havainnut kovin vahvana. Ja testatessani muiden merkkien ovia niin ne olivat linjassa bemareiden ovien kanssa. Ja tuntuukin että mersu poikkeaa näistä edukseen. Koeajossani yritin kuunnella, X3, erityisesti tuulen suhinaa, mutta sitä ei kuulunut. Luulin alussa että se on vain "mersumiehen" kriittinen näkemys ja tuntu uutta merkkiä tarkasteltaessa, mutta kun siihen ovat kiinnittäneet huomiota myös bemareiden omistajat, niin voidaan kait sitten puhua ongelmasta. Vai voidaanko?
Notta se vielä Juhannuksenakin siellä rämisisi.tuumas kirjoitti:Talven pakkasilla sulanut lunta (tai jäänyt pesusta vettä) oven sisään ja nopeasta lämmönvaihtelusta johtuen vedenpoistoaukossa jäätä joka rämähtää?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tarkista onko ovenkahva löysällä!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI