3.0D M57N2 imusarja

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

codemk kirjoitti:
JP-76 kirjoitti:
Koitapa mitä vaikuttaa kaasupolkimen adaptaatioarvojen nollaus. Helpoin tapa: ota kaasupolkimen liitin irti polkimesta ( vaatii polkimen irroituksen, yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni etureunasta + kynnellä takareunasta. Ruuvin irroituksen jälkeen rivakka veto ylöspäin lattian suuntaisesti polkimen rungosta), virrat päälle ( älä vaan laita käyntiin ), virrat pois, liitin takaisin kiinni ja auto käyntiin. Jättää vikakoodin polkimesta joka vaan pois INPAlla. Vaihteiston adaptaatioarvot voisi myös nollata ( onnistuu INPAlla).
Kiitti vinkistä. Kysymys, kun itsellä tuota INPAa ei ole, niin jääkö tuosta muistoksi jotain näkyviin ajotietokoneelle vai jonnekin boksin syövereihin?
Jää ainoastaan vikamuistiin mutta ei aktiiviseksi. Eli ei näy missään muualla.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
codemk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Heinä 2013, 07:47
Paikkakunta: Espoo

Ok, täytyy kokeilla joku päivä. Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat läppien poiston jälkeen. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua...
codemk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Heinä 2013, 07:47
Paikkakunta: Espoo

codemk kirjoitti:Ok, täytyy kokeilla joku päivä. Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat läppien poiston jälkeen. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua...
Itseäni lainaten, auto muuttui lähes entiseksi viimeisimmän korjauksen jälkeen. Taidan vielä kokeilla JP-76 vinkkiä ja katsoa onko vaikutusta. Tuntuma on, että koneessa on puhtia, mutta kun tuppaa kaasua, niin hetken mietinnän jälkeen auto pykältää pienemmän vaihteen, vaikka kuskista tuntuisi että pelkällä väännöllä olisi pärjätty.
Avatar
TKR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA

Tätäkään ketjua en sitten itse muistanut lukea.

Tilannepäivityksenä että tilasin Schmiedmannilta uuden imusarja ja iskin itse paikalleen. Vaihdon yhteydessä pesin moottorin kyljen liuottimella ja painevedellä ja tämän jälkeen konehuone on ollut puhdas kuin (censored).

Laitoin vielä vanhan imusarjan nettiin myyntiin sillä huomautuksella että vuotaa öljyä, ja joku osti sen 20 kympillä :)

Ei tipu öljy enää ei.
Homebrew
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 19:43
Auto: E91 330D -07

Minkä verran joutui köyhtymään uudesta imusarjasta?
Avatar
TKR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA

419eur ilman ALVia + Sveitsin verot 8%. Postikuluja 40eur.
Bouma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 20:23
Auto: F11 530xd M-Sport -11
Paikkakunta: Vesilahti

Onko näissä imusarjoissa jotain eroja? Omassa E91 325d -07 manuaalilaatikolla ei läppiä?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

On eroja. Tuo on ainoa kone näistä uudemmista (x25d manuaali) jossa ei ole läppiä.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Bouma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 20:23
Auto: F11 530xd M-Sport -11
Paikkakunta: Vesilahti

Major kirjoitti:On eroja. Tuo on ainoa kone näistä uudemmista (x25d manuaali) jossa ei ole läppiä.
No mä ajattelin kans että omassa 11/2007 ei pitäisi olla läppiä. :thup:
ssaarenp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Elo 2012, 00:18

Mul on kans käsitys että omassa E91 LCI 325D 5/09 ei pitäis olla läppiä (läppävikaa:-)?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Eipä ole...

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

Onko 525XdA -08 mallissa näitä läppiä. Tuossa ylempänä mainitaan että vain manuvaihteisessa ei olisi läppiä...entä automaatti ?.
kek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Loka 2011, 22:45
Auto: G30 530e M-sport

RealOEM:n mukaan omani e91 325dA, eli automaatilla, valmistettu 06/2008 on varustettu imusarjalla jossa ei ole läppiä.
RealOEM ei erottele onko auto manuaali vai automaatti.

Onko kellään muuta tietoa joka kumoasi minun käsityksen?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

ei niitä ole oli sitten automaatti tai manuaali,
joissain vanhemmissa malleissa manuaalissa ei ollut läppiä ja automaatissa oli, sillä lienee selittyy sekoilu...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
s157431
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2013, 19:51

Jos vuotaa moottorin vasemmalle puolelle niin ilmeisesti todennäköistä että tulee imusarjasta tai läppien lähistöltä. Onko vuoto moottoriöljyä vai polttoainetta?
Vastaa Viestiin