BMW Suomen virallinen kanta imusarjan läppäongelmiin

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Kuningaskuluttaja ohjelmassa 09.09.2010 aiheena mm. "Miksi maahantuojat eivät tiedota autojen moottorivaurioriskeistä". Ohjelmasta voi keskustella lisää täällä, mutta ajattelin linkittää myös tänne tuon BMW Suomen kannan imusarjan läppäongelmiin viitaten, niin se on helpommin nähtävillä.

**********************

Hyvä BMW-asiakas,

Julkisuudessa on tuotu esiin väitteitä BMW:n dieselmoottorien yleisestä kestävyydestä. Aiheesta on eri medioissa esitetty virheellistä informaatiota ja tämän kirjeen tarkoituksena on oikaista näitä virheellisiä "väittämiä". Medioissa on todettu yleisesti, että BMW:n dieselmoottoreissa, joissa on pyörreläpillä varustettu imusarja, esiintyy vakavia häiriöitä, jotka pahimmassa tapauksessa saattavat aiheuttaa moottorivaurion.

BMW Group valvoo järjestelmällisesti tuotteiden laatua ja kestävyyttä. Laadunvalvontajärjestelmien kautta BMW Group vastaanottaa tuotteiden laatuun liittyviä raportteja yli 150 maasta noin 4 500 valtuutetusta BMW Service toimipisteestä. Laaturaporttien informaationo perustuen BMW julkaisee tarvittaessa teknisen toimenpidekampanjan valtuutetuille BME Service toimipisteille laatupoikkeaman korjaamiseksi. Päätös teknisen toimenpidekampanjan toteuttamisesta tehdään kansainvälisesti. Dieselmoottorien imusarjan pyörreläppiin liittyen BMW ei ole julkaissut teknistä toimenpidekampanjaa.

Suomen BMW Service verkosto on raportoinut BMW Suomen tietoon yksittäisiä tapauksia, joissa moottorivaurion on aiheuttanut imusarjasta irronnut pyörreläppä. Tietoon tulleet tapaukset ovat koskeneet moottorilla M57 / M57TU olevia, ennen 8.4.2004 valmistettuja autoja:
- BMW 330d (E46)
- BMW 525d (E39)
- BMW 530d (E39, E60, E61)
- BMW 730d (E38, E65)

Muiden BMW autojen kohdalla vastaavia tapauksia ei ole tullut BMW Suomen tietoon.

Suhteutettuna nämä tapaukset yllä mainittujen autojen kokonaisvalmistusmäärään, moottorivauriotapauksia on käsiteltävä yksittäistapauksina. Tietoon tulleet moottorivauriotapaukset on käsitelty BMW Suomen ja valtuutetun BMW Service verkoston toimesta normaalien uuden BMW auton takuuehtojen ja Suomen kuluttajalainsäädännön mukaisesti. Yllä mainittujen autojen, uudelle BMW autolle myönnetyn takuun voimassaolo on päättynyt vuonna 2006.

Toimipistekohtaiseen kokemukseen perustuen, tietyt Suomen BMW Service verkoston toimipisteet ovat voineet suositella yllä mainittujen autojen omistajille imusarjan vaihtoa mahdollisen moottorivaurion ennaltaehkäisevänä huoltotoimenpiteenä. Kyseessä ei ole BMW valmistajan toimenpidesuositus ja siksi BMW ei vastaa suosituksesta aiheutuvista kustannuksista.

Parhain terveisin,

Tapio Kontkanen
Jälkimarkkinointipäällikkö
BMW Service
BMW Group suomi

**********************
JukkaE60

Näinköhän ongelmaa vähätellään eli virallisesti ei suositella tehtäväksi mitään, sitten jos läppä irtoaa niin saakin uusia/ korjata koko moottorin, omalla kustannuksellaan kait kun läpissä ei Virallisen BMW Totuuden mukaan ole vikoja. Ongelma lakaistaan maton alle imho. Onkohan muissa maissa on ollut vastaavia ongelmia...
Avatar
vilkes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 15:49
Auto: F11 525dA xDrive '12
Morris Mini Clubman '70
Paikkakunta: Keski-Suomi

Kyllähän tuo menee juuri sinne vähättelyn puolelle. Mutta ei BMW ole asian kanssa yksin, lähes kaikilla automerkeillä sorrutaan samaan vähättelyyn. Eurooppalaiset automerkit sortuvat ehkä eniten ylimielisyyteen näissä asioissa, japani/korea-sektori hoitaa asiat vähän paremmin, mutta ei täysin puhtaita papereita voi kenellekään antaa.

Tämä mielipide ei perustu mihinkään virallisiiin tilastoihin vaan omiin ja lähipiirin kokemuksiin (ystävät, sukulaiset, työkaverit). Huonoja kokemuksia: Audi, Skoda, VW, Opel, Mercedes, BMW, Subaru, Chrysler. Hyviä kokemuksia: Nissan, Honda, Hyundai. Nyt ei siis puhuta minkälaisia autoja nämä ovat, vaan siitä miten ongelmatilanteet on hoidettu huollon/maahantuojan/valmistajan puolesta.

¨v
kalliojani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Helmi 2012, 21:08

Takuu 2 vuotta ja sen jälkeen kone box ja räx...voi voi, eikä maksa kuin 20 000 €. Hyvät ihmiset minä mukaan lukien, miksi ostimme tai enää ostaisimme tällaisella vastuulla tehtyjä autoja.

On muuten todella luotettava tilasto, kun BMW sitä itse ylläpitää. Oma BMW ongelmaanikaan liittyvää dataa ei löytynyt muiden ilmoittamana BMW:n tietokannoista. Silti nimimerkki kastrol oli jo vuosi sitten selvittänyt usean huoltokerran kautta juuri samaa ongelmaa. Tieto häviää tai sitä ei vaan anneta ulos.

Pitänee ostaa seuraavaksi niitä jaappanialaisia tai korealaisia.
Vastaa Viestiin