Oletko nykyisestä omistajasta tietoinen, joko on moottoriremonttia tehty asiakkaan piikkiin ?
Pitääpä sanoa että omassa tallissani tehdessäni prätkä/auton moottoripurkua ei noin huolimatonta toimintaa ole nähty.
Olen aina ennen mitään remonttia pessyt lattiat reilusti vedellä, harjaaminen kuivalla lattialla on ainakin minun tallissa kielletty ennen ja remontin aikana, siitä saa penaltia välittömästi.
520 Twinturbo moottorivaurio
Tunnen nykyisen omistajan jotenkin, se on nimittäin vielä minun niin kauan kunnes uusi tulee luovutukseen. Sen jälkeenhän tuo jää merkkiliikkeen vaihdokiksi. Tuo remonttihan on takuun piiriin kuuluva korjaus. Näyttäisi, että saan palauttaa sijaisauton helmi - maaliskuun vaihteessa, ja saan omani kuukaudeksi käyttöön. Uusi Xdrive on luvattu huhtikuun toisella viikolla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Kyllä oli mielestäni luokatonta toimintaa.Ei varaosien saanti saisi kestää kuin korkeintaan viikon.Olen kyllä kuullut ,että Bemarilla kestää pitkääään joidenkin varaosien saanti.jowin kirjoitti:Tänään sain lopulta autoni korjaamolta, remppa kesti 3 kk 9 pv , vaihdettiin uusi öljypumppu, kansitiiviste, kampiakselin tiivisteet, imu- ja pakosarjan tiivisteet. Aika meni enimmältään pumpun odotteluun.
Tarina ei näköjään loppunutkaan: Yli 3kk rempan jälkeen päästiin melkein 100 km, kun auto hyytyi rekkaa ohitettaessa keskelle ei mitään, pari kertaa nykäisi voimakkaasti ja sammui rekan eteen. Ei startannut ja palaneen käry tuli sisään. Jotain gear leveliä ja igition faultyä herjasi. Hinuri tilattin BMW liikkuvuus palvelunkautta paikalle ja itse taksilla 50 km takaisinpäin sijaisautoa noutamaan. Tuo ei näköjään halua enää lähteä Suomulle, edellisellä kerralla pisti perseet kenttään jo 40 km aikaisemmin. Maanantaina selvinnee, mikä sillä nyt on hätänä .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Kyllä sulla on ollut sitten hirvittävän huonoa tuuria BMW merkkisellä autolla.Jättäisin auton huollon hoivaan tai pyytäisin vaihtamaan auto toiseen.Et taida Bemaria enään kelpuuttaa autoksesi? Otan osaa.jowin kirjoitti:Tarina ei näköjään loppunutkaan: Yli 3kk rempan jälkeen päästiin melkein 100 km, kun auto hyytyi rekkaa ohitettaessa keskelle ei mitään, pari kertaa nykäisi voimakkaasti ja sammui rekan eteen. Ei startannut ja palaneen käry tuli sisään. Jotain gear leveliä ja igition faultyä herjasi. Hinuri tilattin BMW liikkuvuus palvelunkautta paikalle ja itse taksilla 50 km takaisinpäin sijaisautoa noutamaan. Tuo ei näköjään halua enää lähteä Suomulle, edellisellä kerralla pisti perseet kenttään jo 40 km aikaisemmin. Maanantaina selvinnee, mikä sillä nyt on hätänä .
Vaimokin totesi hinuria odotellessamme, että olipa hyvä kun laitettiin uusi tilaukseen. No toivottavasti oli hyvä, onhan nuo monilla kestäneetkin. Uusi taitaa ehtiä viikkoa etu ajassa, oli jo Hampurin satamassa odottamassa laivausta Suomeen. Luulen että tämä uusi vaurio johtuu joko siitä, että öljypumpun vaihto oli vain seurausvaurion korjausta tai sitten rempassa on tuo siivouslasta mennyt kasatessa poikittain huonoon paikkaan, siis joku sähköpistoke jäänyt puoliksi irti tms., noista on kokemusta... . Eihän tuosta automaatista tiedä, menikö kone kokonaan jumiin vai ainoastaan sammui, ja johtuiko starttaamattomuus siitä että stertti ei jaksa pyörittää vai siitä ettei komennot enää mene perille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
Ja minua kun harmittanut vietävästi tuo keskikonsolin "vetolaatikon" hajoaminen...ja Jowin jaksaa vielä vitsastella ikkunalastasta.
Ei voi muuta kuin
Ei voi muuta kuin
No eihän tämä itkemälläkään miksikään muutu. Henkikulta oli katkolla, kun juuri rekan etuakselinkohdalla veto loppui, vastaantulijoiden kaistalla. Onneksi vauhti riitti niin. että päästiin juuri ja juuri rekan eteen pois vastantulevan liikenteen edestä ja rekkakin sai jarrutettua ettei ajanut takakonttista sisään, vaimo laittoi hätävilkut päälle ja ajoin puoliksi pientareelle, jotta rekka pääsi ohi.
Ilmeisesti se vaihtoehto oli oikea, että öljypumpun vaihto oli vain seurausvaurion korjausta: Viimeisen tiedon mukaan nyt oli tapahtunut täystuho, koko moottori vaihtoon!!! Koko moottorin vaihtoa vaadin jo heti alussa, mutta siihen ei suostuttu, mutta ei myöskään koskaan selvitetty, mikä aiheutti pumpun säätöjärjestelmän jumiin menon. Nyt taas ei ole selvitetty, miksi autoon nyt tuli palaneen/oikosulun käry? Akku on alivarauksessa, eikä luotettavaa vikadiagnoosia ole saatu. Mutta hehän saavat nyt omalle vaihtoautolleen tehdä mitä parhaaksi näkevät.
Uskomatonta koko touhu.
Kannattaisi reklamoida koko hommasta tehtaalle asti ja vaatia maahantuojalta kokonaan uuden auton, kuten aikoinaan Ric onnistui siinä. Mutta ehdit jo tilata uuden auton, ehkä he hyvittävät siitäkin jotain.
Kannattaisi reklamoida koko hommasta tehtaalle asti ja vaatia maahantuojalta kokonaan uuden auton, kuten aikoinaan Ric onnistui siinä. Mutta ehdit jo tilata uuden auton, ehkä he hyvittävät siitäkin jotain.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
no, eihän tuollaisesta moottorivaurioisesta, joka on lisäksi seissyt korjaamon pihalla kuukausitolkulla, voi paljoa hyvittää...masiaro kirjoitti: ehkä he hyvittävät siitäkin jotain.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
Ei ole kyllä kauhean kivaa lukea tämmöisestä kun omaa odottelen tulevaksi.
Arvatkaa otanko huolenpitosopimuksen ja turvan? Pari kolme donaa lisää ei ole paljon kokonaisbudjettia ajatellen...
Arvatkaa otanko huolenpitosopimuksen ja turvan? Pari kolme donaa lisää ei ole paljon kokonaisbudjettia ajatellen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
En huolestuisi, tänäpäivänä ei ole automerkkiä jolle ei sattuisi yksittäistapauksina satojen tuhansien valmistettujen joukosta keskiviikkokappaleita. Omissa autovalinnoissa ei paina mitenkään muutama tai oikeastaan useampikaan em. tapaus. On Dsg, suutin, nokkapyörä, kytkin, 7g, läppä, jakoketju jne ongelmaa ja nettikeskustelua. Toki julkisessa nettikeskustelussa ei pidä vähätellä näitä ongelmia ja niiden aiheuttajaaTTE kirjoitti:Ei ole kyllä kauhean kivaa lukea tämmöisestä kun omaa odottelen tulevaksi.
Arvatkaa otanko huolenpitosopimuksen ja turvan? Pari kolme donaa lisää ei ole paljon kokonaisbudjettia ajatellen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Heh.. Off topic, mutta näin SAP-konsulttina pakko mainita. Syy tähän oli BMW:n SAP osto-/varastomoduulin käyttöönottoprojekti, jonka IBM tyri.pumafi kirjoitti:Suhteettoman kauan tuo kesti. Bemarilla oli suuria ongelmia varaosajärjestelmän kanssa (ATLAS) viime kesänä ja syksynä. Lieneekö nämä vielä niitä samoja ongelmia.