Moro,
Onkos kenelläkään muulla esiintynyt vastaavaa vikaa?
Merkkihuollossa löysivät öljyvuodon jakolaatikon alta.
Autolla ajettu 55tkm, vaikeata se on uskoa jo näillä kilometreillä..
Ilmeisesti kaikissa 8 vaihteisissa automaateissa on sama jakolaatikko?
Vika ilmeisesti löytyi, auto ollut tänä vuonna alustakäsittelyssä ja kun
laatikko lämpiää niin massausaine valuu laatikkoa pitkin ales. Laatikko
kuivattiin ja viikon päästä tarkastus, oli ainakin vielä kuiva.
AKKU ja virta ongelmista, jos webasto laittakaa ihmeessä DEFAN ylläpitolaturi
mulle maksoi 200 eur. vuosi sitten 1/2013. Eikä ole ollut ongelmia.
BMW X3 F25 2.0da Jakolaatikon öljyvuoto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
OT mitä ihmeen massaa sinne on tungettu? Laatikon (alumiini, ei ruostu) kylkeen?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13 Heinä 2014, 20:41
- Auto: X3 F25 2.0 xDrive -11
Ostin huhtikuussa 67tkm ajetun vm 2011 F25:n. Renkaat tietyssä kääntökulmassa hiljaisessa vauhdissa tuntui kuin ajais liian isolla vaihteella. Vein kesäkuun lopussa tutkittavaksi. Tuomio oli, että jakolaatikko, etukardaani, etutasauspyörästö ja vasen etuvetonivel vaihtoon. Heinäkuussa ei tietekään aikaa saanut ja auto meni ajokieltoon. Sain auton takas viime perjantaina. Nykimiset pois ja taas mennään. Onneks oli vaihtoautotakuu, johon kaikki meni. Osat pelkästään 7000e. Sijaisautoilmaiseks koko ajalle. Mitään öljyvuotoa ei näkynyt missään. Tiedä sitten oliko edellisellä omistajalla ollut vuotoja.
Ilmenikö laatikon hajoaminen etukäteen mitenkään? Muuta kuin tuo öljyvuoto?
Oletko peruuttanut autolla mitään suurempia kärryjä tms.?
60 000 km ajetulla 70% vastaan osan kuluissa, eli vajaa kolmannes, eli jakolaatikon "oletettu käyttöikä" olisi noin 200 000km. Kuulostaa lyhyeltä matkalta, mutta ehkä EU-direktiivien mukainen.
Oletko peruuttanut autolla mitään suurempia kärryjä tms.?
60 000 km ajetulla 70% vastaan osan kuluissa, eli vajaa kolmannes, eli jakolaatikon "oletettu käyttöikä" olisi noin 200 000km. Kuulostaa lyhyeltä matkalta, mutta ehkä EU-direktiivien mukainen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Jakolaatikko oireilee myös täällä. Vika ilmeni jyrinänä (ääni) ja lievänä tärinänä korissa. Tekee tätä hitaassa vauhdissa esim. risteyksissä käännyttäessä tai kun lähtee pihasta maantielle. Suoraan ajettaessa ei mitään oireita.
Kauppias kyseli maahantuojalta mahdollista osallistumista korjauskustannuksiin ja vastaus oli 1400e varaosan hinnasta jonka hinta muistaakseni oli jotain 3200e. Ei ihan tyydyttänyt tarjous, joten laitettiin s-postia Belgiaan maahantuojalle ja Saksaan valmistajalle. Belgiasta lupasivat palata asiaan NELJÄN viikon sisällä, joka tulee täyteen torstaina.
Niin... siis autolla ajettu 60000 km, ultimate problems
Kauppias kyseli maahantuojalta mahdollista osallistumista korjauskustannuksiin ja vastaus oli 1400e varaosan hinnasta jonka hinta muistaakseni oli jotain 3200e. Ei ihan tyydyttänyt tarjous, joten laitettiin s-postia Belgiaan maahantuojalle ja Saksaan valmistajalle. Belgiasta lupasivat palata asiaan NELJÄN viikon sisällä, joka tulee täyteen torstaina.
Niin... siis autolla ajettu 60000 km, ultimate problems
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13 Heinä 2014, 20:41
- Auto: X3 F25 2.0 xDrive -11
Milloin fifty sun auto on valmistettu? Mulla 05/2011. Mietin vaan voisko ollu jokin erä, jossa on paskat laatikot? Mun auton edellinen omistaja ei ainakaan kärryjä ole vedellyt eikä työnnellyt, koska vasta itse siihen koukun laitatin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Valmistumispäivää en tiedä, mutta auton luovutus oli 24.6.2010. Tais olla ensimmäisiä 40d koneella Luxissa. Mulla tehdasasenteinen koukku, jota en ole koskaan edes sovittanut paikalleen.miika17 kirjoitti:Milloin fifty sun auto on valmistettu? Mulla 05/2011. Mietin vaan voisko ollu jokin erä, jossa on paskat laatikot? Mun auton edellinen omistaja ei ainakaan kärryjä ole vedellyt eikä työnnellyt, koska vasta itse siihen koukun laitatin.
Jos oikein muistan, niin näitä ongelmia on muissakin vuosimalleissa ja eri malleissa. Googlaamalla ulkomaan (esim. usa) foorumeita voit löytää enemmän tietoa.
Mun autoon oli myös takaisinkutsu vetoakseli ongelman takia, eli vaikka voimansiirto olisi kuinka älykäs, niin olisi ihan kiva jos se olisi myös kestävä
Tässä on kuvina korjausarvio sekä loppulasku.
Vika alkoi esim käännyttäessä parkkiruutuun, pienenä nykimisenä ja pienenä jyrinänä. Normaaliajossa ei ollut mitään ongelmia.
On se kumma kun kuitenkin kaikki aina kehuu Bemaria ja se omaa kuitenkin "hyvän" maineen premium merkkinä, ja sitten kuitenkin käy näin, eikä ilmeisesti ole mikään hatusta tempaistu vikakaan..
Tehdas ei suostunut korvaamaan yhtään mitään, maahantuoja sitten parin puhelun jälkeen 70%. BMW:hän pyrkii pitämään imagonsa kunnossa, niin on aika hassua etteivät sitten tälläisiä tapauksia noteeraa, koska uskoisin monen karttavan juurikin tätä yhdistelmää (xDrive + automaatti) Kun kerran näinkin pienillä kilometreillä pamahtaa, eikä ole ensimmäinen tapaus...
Mikähän olisi oikea keino saada tehtaan tietoon tälläiset tapaukset, mutta mehän ollaan niitä lypsettäviä lehmiä, jolta rahat viedään.
Kyllä jäi BMW:stä paska maku, kun vielä konekaan ei tunnu kestävän, kun kerran jakopäästäkin kirjotellaan aika paljon, pamahtaakohan se seuraavaksi?
Koko paska tuli maksamaan itselleni 1985€.
Lisäksi tuli hintaa mm. seuraavista:
+ Lohja - Helsinki välin ajoa
+ 1800e vara-auto kesälomareissuja varten.
Vika alkoi esim käännyttäessä parkkiruutuun, pienenä nykimisenä ja pienenä jyrinänä. Normaaliajossa ei ollut mitään ongelmia.
On se kumma kun kuitenkin kaikki aina kehuu Bemaria ja se omaa kuitenkin "hyvän" maineen premium merkkinä, ja sitten kuitenkin käy näin, eikä ilmeisesti ole mikään hatusta tempaistu vikakaan..
Tehdas ei suostunut korvaamaan yhtään mitään, maahantuoja sitten parin puhelun jälkeen 70%. BMW:hän pyrkii pitämään imagonsa kunnossa, niin on aika hassua etteivät sitten tälläisiä tapauksia noteeraa, koska uskoisin monen karttavan juurikin tätä yhdistelmää (xDrive + automaatti) Kun kerran näinkin pienillä kilometreillä pamahtaa, eikä ole ensimmäinen tapaus...
Mikähän olisi oikea keino saada tehtaan tietoon tälläiset tapaukset, mutta mehän ollaan niitä lypsettäviä lehmiä, jolta rahat viedään.
Kyllä jäi BMW:stä paska maku, kun vielä konekaan ei tunnu kestävän, kun kerran jakopäästäkin kirjotellaan aika paljon, pamahtaakohan se seuraavaksi?
Koko paska tuli maksamaan itselleni 1985€.
Lisäksi tuli hintaa mm. seuraavista:
+ Lohja - Helsinki välin ajoa
+ 1800e vara-auto kesälomareissuja varten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13 Heinä 2014, 20:41
- Auto: X3 F25 2.0 xDrive -11
Katselin gle53 noita sun dokumentteja. Mun auto kävi samalla Laakkosella vikadiagnoosissa 23.6. ja kaikki osat tilattiin silloin. Korjauspäiväksi sain 28.7. eli sama kuin sulla. Mun jakolaatikko meni jälkitoimitukseen. Muut osat asennettiin 28.7. maanantaina, mutta jakolaatikko vasta saman viikon perjantaina. Sun diagnoosi oli viikkoa myöhemmin, kuin mulla. Asentikohan ne mun autoon tilatun laatikon sulle? Jotain ainakin sählätty, kun sait boksin ennen mua
Yritin selvittää Laakkoselta uuden jakolaatikon kestävyyttä, onko tehty mitään parannusta, eivät osanneet kertoa, samoin kuin vaihdelaatikon öljyvuotoa,.Tästä aiheesta on kesän aikana pidetty monet palaverit eikä kukaan ymmärrä että bemari voi hajota näillä kilometreillä ja tehtaan vastaan tulo 0, jäi tosi huono kuva bemarista, vaikka auto muuten miellyttävä suhtkoht hiljainen,lämmin,voimaa riittää hyvin 1600 kg vaunun vetämiseen. Vielä minun mielestä parhaimman näköinen ns. Maasturi
Tässä alkaa tulla vähän vainoharhaiseksi kun lukee kaikenmaailman vioista.
Minkähänlaista tämä jakolaatikon aiheuttama tärinä oli? Oliko se nykimistä, kuten kengurubensa, vai nopeataajuista tärinää?
Entä tärisikö/nykikö se aina kun auto ei mennyt suoraan, vai myös jos esimerkiksi lähti liikennevaloista suoraan eteenpäin?
Minkähänlaista tämä jakolaatikon aiheuttama tärinä oli? Oliko se nykimistä, kuten kengurubensa, vai nopeataajuista tärinää?
Entä tärisikö/nykikö se aina kun auto ei mennyt suoraan, vai myös jos esimerkiksi lähti liikennevaloista suoraan eteenpäin?
Minulla ilmeni silloin kun käännyin esimerkiksi parkkiruutuun, tuntui kuin veto olisi katkennut ja taas ottanut kiinni, semmoinen nykivä tunne.Normaali ajossa OK, toivottavasti kuvaus OK.
Täytyyhän tämmöisistä VIOISTA kirjoitella kun tämän tasaisesta autonsa on kysymys ja vielä näillä kilometreillä
Täytyyhän tämmöisistä VIOISTA kirjoitella kun tämän tasaisesta autonsa on kysymys ja vielä näillä kilometreillä
Ludwig kirjoitti:Tässä alkaa tulla vähän vainoharhaiseksi kun lukee kaikenmaailman vioista.
Minkähänlaista tämä jakolaatikon aiheuttama tärinä oli? Oliko se nykimistä, kuten kengurubensa, vai nopeataajuista tärinää?
Entä tärisikö/nykikö se aina kun auto ei mennyt suoraan, vai myös jos esimerkiksi lähti liikennevaloista suoraan eteenpäin?
gle53 kirjoitti:Minulla ilmeni silloin kun käännyin esimerkiksi parkkiruutuun, tuntui kuin veto olisi katkennut ja taas ottanut kiinni, semmoinen nykivä tunne.Normaali ajossa OK, toivottavasti kuvaus OK.
Täytyyhän tämmöisistä VIOISTA kirjoitella kun tämän tasoisesta autosta on kysymys ja näillä kilometrillä, ja kerran vielä kun TEHTAAN vastaantulo on 0000.
Kyllä tässä on kaveripiirissä ihmetelty Bemarin toimintaa ja kestävyyttä. Ja että tämä ei tähän loppuisi niin kirjoitellaan siellä vielä tästä jakopään vaivoista.Että semmoinen tapaus nämä BMWEET.
Tarkoitukseni oli kysyä tarkempaa kuvausta missä ja millä tavalla vika ilmeni. Sillä aina kun lukee jostain viasta, sitä alkaa vainoharhaisena epäilemään jokaista kolahdusta ja nykäisyä, että oliko tämä nyt SE vika.
Koska BMW myy Suomessa lähet puolet autoista nelivetoisina nykyään, ja tästä kirjoittaa kaksi henkilöä tänne, ei tämä mielestäni ainakaan mikään takaisinkutsun paikka ole.
Yleinen ongelma? Ei näillä tiedoilla.
Harmillinen ongelma? Kyllä.
Se, että onko kustannusten maksaja maahantuoja vai tehdas, ei mielestäni ole asiakkaan ongelma, mutta asiakkaan ei tietenkään kuulu maksaa koko lystiä tuollaisilla kilometreillä.
Koska BMW myy Suomessa lähet puolet autoista nelivetoisina nykyään, ja tästä kirjoittaa kaksi henkilöä tänne, ei tämä mielestäni ainakaan mikään takaisinkutsun paikka ole.
Yleinen ongelma? Ei näillä tiedoilla.
Harmillinen ongelma? Kyllä.
Se, että onko kustannusten maksaja maahantuoja vai tehdas, ei mielestäni ole asiakkaan ongelma, mutta asiakkaan ei tietenkään kuulu maksaa koko lystiä tuollaisilla kilometreillä.