Vikakoodinlukijoita

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Karimax kirjoitti:Jostain olen lukenut että akun pitää olla hyvässä kunnossa jos koodailee carlylla...
Youtubessa joku laittoi ensin laturin kiinni ennen kuin alkoi käyttämään carlya.
Tämä pätee kaikkiin koodauslaitteisiin. Ei pelkästään Carlyyn. Akku tyhjenee oikeasti melko nopeasti. Koodaukseen saattaa tulla buki tai koodaus ei onnistu,jos akku hörppää tyhjää kesken lyhyenkin "ohjelman" latauksen. Riittävän tehokas akkulaturi vaan kiinni.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Heguli31 kirjoitti:
Karimax kirjoitti:Jostain olen lukenut että akun pitää olla hyvässä kunnossa jos koodailee carlylla...
Youtubessa joku laittoi ensin laturin kiinni ennen kuin alkoi käyttämään carlya.
Tämä pätee kaikkiin koodauslaitteisiin. Ei pelkästään Carlyyn. Akku tyhjenee oikeasti melko nopeasti. Koodaukseen saattaa tulla buki tai koodaus ei onnistu,jos akku hörppää tyhjää kesken lyhyenkin "ohjelman" latauksen. Riittävän tehokas akkulaturi vaan kiinni.
Carly varoittaa liian alhaisesta akkujännitteestä ja kieltäytyy aloittamasta koodausta jos jännite alhainen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^Mutta kesken koodauksen ei tee mitään vaan jämähtää vaan. Melko riskaabelia sanon mä, eli auto käynnissä tai laturissa ihan suosiolla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti:^Mutta kesken koodauksen ei tee mitään vaan jämähtää vaan. Melko riskaabelia sanon mä, eli auto käynnissä tai laturissa ihan suosiolla.
Ei lataus tietysti haittaakaan tee, mutta ei jännitekään niin nopeasti laske että jos alussa oli jännite riittävä, että se kesken sen koodauksen kuolisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Riippuu kuin kauan ja paljonko muutoksia tekee. Kyl esim. Bönttikin koodaa auto käynnissä riskit minimoiden.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti:Riippuu kuin kauan ja paljonko muutoksia tekee. Kyl esim. Bönttikin koodaa auto käynnissä riskit minimoiden.
Yritin sanoa, että tuo Carly testaa akun jännitteen ennen jokaista koodausta. Jos jännite ei ole koodauksen alussa alhaalla, niin koodaus voi alkaa. Carlyn koodaukset koodaa yhden toiminnon kerrallaan ja se kestää alle minuutin yleensä. Tuossa ajassa ei pitäisi akun tyhjentyä jos jännite oli kunnossa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Nojoo... Mulla hyytyi jokin kesken koodauksen ja jämähti puoliväliin ikiajoiksi (puoli tuntii venasin), eli kylhän tuossa riskejä on. Onneks ei hajonnu mitään ja kaikki toimi. Sen jälkeen Oneplus3 mäkeen kun tuntu olevan epävarmaa, Nexuksella ei kiukutellut mitään.

Carlyn foorumeilta kyl tarinaa etukäteen luettu, että jollain hyytyi kesken ja sen jälkeen koko auto ihan tilessä ja Carly sanoo voivoi ei mahda mitäään... Pikkasen jännitti kun tuli sama tiltti vastaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti:Nojoo... Mulla hyytyi jokin kesken koodauksen ja jämähti puoliväliin ikiajoiksi (puoli tuntii venasin), eli kylhän tuossa riskejä on. Onneks ei hajonnu mitään ja kaikki toimi. Sen jälkeen Oneplus3 mäkeen kun tuntu olevan epävarmaa, Nexuksella ei kiukutellut mitään.

Carlyn foorumeilta kyl tarinaa etukäteen luettu, että jollain hyytyi kesken ja sen jälkeen koko auto ihan tilessä ja Carly sanoo voivoi ei mahda mitäään... Pikkasen jännitti kun tuli sama tiltti vastaan.
Oho. Oliko syy akun loppuminen? Jos puhelin hyytyy, niin ei auta jos auto on käynnissä tai akku laturissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Luurissa akkua 99%. Veikkaan, että joku Oneplus3 bugi tms., kun oli huonoo yhteyttä, lagia, lukuongelmia, jne. Nexus5 ei mitään ja kaikki pelaa nopeesti ja varmasti.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Muistakaa nyt sitten se, että carlystä menee nykyisin vuosittainen maksu. Maksu ei ole ihan pikkuinen :sick:
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Mistäs tällainen info?
En löytäny mitään sähköpostia asiasta tai muutenkaan sovelluksesta tai Play-kaupasta

Edit.
Löysinkin jotain että maaliskuu 2018 jälkeen ostetuista. Oma on paljon vanhempi.

https://www.mycarly.com/migration/

Kylläkin carly teki kivan tempun vastikää ja vw versiossa päivityksen jälkeen ei mun adapteri enää toimi vaan pitäisi kuulemma ostaa uudempi versio.. Satunnaisen tasasesti olen pommittanut ett maksakaas rahat takaisin kun tekivät käyttökelvottomaksi ohjelman mut aika vaisua ollut vastaanotto..
Keep It Simple
Therpz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Kesä 2019, 20:47

Kellään myydä/vuokrata tommosta Carlyä Etelä-Suomessa?
H202H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 19:28

Therpz kirjoitti: 16 Kesä 2019, 20:30 Kellään myydä/vuokrata tommosta Carlyä Etelä-Suomessa?
Hei, löysitkö Carlyn? Minäkin haluaisin vuokrata tai ostaa sellaisen
Vastaa Viestiin