Mistä ja minkälaisia vikakoodinlukijoita BMW:hen löytyy?
VAG-leirissä on VAG-COM + muita, kuten esim. VAGChecker jne.
Mitäs BMW:hen löytyy ja mistä ja minkälaista kannattaisi hankkia?
Vikakoodinlukijoita
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No empä ole vielä mitään varsinaista vikaa huomannut Toki eipä autokaan ole ollut kuin reilun kuukauden Toki se on jo vajaan vuoden vanha, mutta alle 6000:lla kilometrillä vielä sisäänajossa. Toki tavaratilan suojapeite välillä pitää ääntä, mutta tuo taitaa olla kaikkien farmareiden ominaisuus tietynlaisilla taipaleilla. Niin ja vasemman puolen b-pilarista kuuluu joskus vaimeaa äännähtelyä, mutta en ole antanut asian häiritä. Nitinä-, ritinä- ja natina-vapaammalta tämä vaikuttaa kuin Golf. Pakkasellakaan ei kuulu kaikenmaailman resonointeja kuten Golfissa kuului. Siinä takaluukun pumput kuoleentuivat, katto paukkui, ritisi ja nitisi, etujouset menivät kivikoviksi jo -15 pakkasasteen paikkeilla ja moottorin kumityynyt kovettuivat myös heti kun oli vähän enempi pakkasta. Lukot meni heti jäähän talven tultua ja kaukosäätimet myös kettuilivat. Jarrut oli Golfissa jumissa jos käytit pakkasella käsijarrua tai ajoit pöllyävässä lumessa. Molempia kelejä on jo BMW:kin kanssa ollut ja eipä ole moista käynyt. Lisäksi Golfin turbon ahtoputket menivät jäähän ja pitkään tappelin myös kiljuvia etujarruja vastaan. Eipä vingu Bemarin jarrut ja auton jarrut ovat muutoinkin Golfia tunnokkaammat sekä tehokkaammat. Lämpöäkin Bemarissa riittää Golfia enempi ja se jakaantuu paremmin/tasaisemmin kuin Golfissa. Myös penkinlämmittimet sekä takalasinlämmitin ovat vielä pykälän tehokkaampia kuin mitä Golfissa oli.
Rengasääniä ei juurikaan kuulu jos vertaa autoa Golfiin. Niin ja tosiaan mitään ärsyttäviä ja häiritseviä resonanssejakaan ei kuulu kuten Golfissa vähänväliä kuului.
Rengasääniä ei juurikaan kuulu jos vertaa autoa Golfiin. Niin ja tosiaan mitään ärsyttäviä ja häiritseviä resonanssejakaan ei kuulu kuten Golfissa vähänväliä kuului.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 22:01
- Auto: BMW e46 320Ci Coupè -99
- Paikkakunta: Päijät-Häme
http://sixtek.fi/koodiesitt.php#2" onclick="window.open(this.href);return false;Ironic32 kirjoitti:Mistä ja minkälaisia vikakoodinlukijoita BMW:hen löytyy?
VAG-leirissä on VAG-COM + muita, kuten esim. VAGChecker jne.
Mitäs BMW:hen löytyy ja mistä ja minkälaista kannattaisi hankkia?
Tossa on muutama merkkikohtainen vikakoodinlukija BMW B100 ja BMW B200. Itse tilasin tuon B100:sen, joka lueskelee moottorinohjausyksikön koodeja ja kuittailee huoltovaloja. Melko laaja käyttöskaala, kun sopii 1987-2003 malleihin. ABS-Järjestelmään tuolla ei pääse , eikä näköjään tuolla B200:sellakaan, sen puolin pikkasen huono. Muuten kyllä näppärä ja helppokäyttöinen laite, edullinenkin.
e36 316i -95 Sedan (EX)
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:36
- Auto: E36 ///M3 coupe
E36 318ti compact ///M sport - Paikkakunta: Porvoo
Itellä käytössä BMW Inpa 3.01 ja 5.00 ohjelmat läppärillä ja obd 1 + 2 piuhat. Näillä pystyy lukemaan ja penkomaan uusia sekä vanhoja bemuja sekä lukemaan livedataa. Koodaamiseen lienee Progman paras?
Ainakin se on hitain... Sama homma mikä menee NCS:llä alle minuutissa, kestää tuolla roskalla vähintään 15 minuuttia ja vaatii jo erillisen virtalähteen ettei akku hyydy.JonasG kirjoitti:Koodaamiseen lienee Progman paras?
Sieltä mistä INPA:nkin, yleensähän se kuuluu samaan ohjelmapakettiin ja asentuu samalla, NCS Expert on koko nimi. Tuon käyttö on hiukan hankalaa/erilaista verrattuna noihin tavallisiin ohjelmiin tai Progmaniin. BTCF:llä on tuostakin juttua, kannattaa lukea sieltä, vaikka tuosta viestistä #46 eteenpäin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186775" onclick="window.open(this.href);return false;JonasG kirjoitti:Ok, hyvä tietää. Mistä tollasen NCS:n saa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Jos autosta löytyy OBD-pistoke niin suosittelen dealextreme.comista ELM327 Bluetooth OBD-II Wireless Transceiver Dongle. Tuon kyytipojaksi sitten kännykkään OBDScope softa niin onnistuu vikakoodien luku ja anturitietojen katselu kännykän ruudulta.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Mistäs olette noita INPAn kaapeleita tilanneet?
Ebay.de näyttää olevan pullollaan kiinankamaa ja aika edullisiakin ovat. Tekeekö noilla mitään?
Tuo INPAn softa ei parilla muulla geneerisellä kaapelilla toimi. Geneeriset OBD-softat kyllä pelittävät, mutta ei ole täyttä luottoa, näkeekö kaikki vikakoodit ihan oikein noilla generic-softilla. Mm. OBD DIAG 4000 kaapeli + softa kyllä näyttää dataa ihan iloisesti, mutta ei ainakaan mitään vikakoodeja löytänyt.
Mietin tuota luotettavuutta lähinnä sen takia, että vaihtelin tuohon tomaattiin rattivaihteilla olevan M-sport ratin ja ilmeisesti akun kenkää räpsyttämällä sain kaikenlaisia mielenkiintoisia vikailmoituksia aikaiseksi (mm. dynaamisen alustan säätöjärjestelmän ongelman, eikä ko. autossa edes ole mitään tuollaista). Nuo vikakoodit katosivat auton omasta checkistä muutaman km ajon jälkeen ja kaikki on toiminut hienosti, mutta jotenkin tuntuu, että pitäis olla jonnekin jäänyt nuo koodit.
Siispä, uskaltaako noilta kiinalaisilta ostaa noita kaapeleita?
Ebay.de näyttää olevan pullollaan kiinankamaa ja aika edullisiakin ovat. Tekeekö noilla mitään?
Tuo INPAn softa ei parilla muulla geneerisellä kaapelilla toimi. Geneeriset OBD-softat kyllä pelittävät, mutta ei ole täyttä luottoa, näkeekö kaikki vikakoodit ihan oikein noilla generic-softilla. Mm. OBD DIAG 4000 kaapeli + softa kyllä näyttää dataa ihan iloisesti, mutta ei ainakaan mitään vikakoodeja löytänyt.
Mietin tuota luotettavuutta lähinnä sen takia, että vaihtelin tuohon tomaattiin rattivaihteilla olevan M-sport ratin ja ilmeisesti akun kenkää räpsyttämällä sain kaikenlaisia mielenkiintoisia vikailmoituksia aikaiseksi (mm. dynaamisen alustan säätöjärjestelmän ongelman, eikä ko. autossa edes ole mitään tuollaista). Nuo vikakoodit katosivat auton omasta checkistä muutaman km ajon jälkeen ja kaikki on toiminut hienosti, mutta jotenkin tuntuu, että pitäis olla jonnekin jäänyt nuo koodit.
Siispä, uskaltaako noilta kiinalaisilta ostaa noita kaapeleita?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
- Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
- Paikkakunta: Akaa
Tuli hankittua eBay:n kautta ELM327 bluetooth adapteri. Mukana tuli PCM SCAN diagnostiikkaohjelma. Aloittelijana heti tyhmä kysymys. En saa sillä näkyviin vikakoodeja, jotka ovat poistuneet. Näyttääkö perusdiagnostiikkaohjelmat yleensäkään historiatietoja? Mitä netistä katselin, niin usein ohjelmien featureissa oli mainittu nimenomaan "Pending Diagnostic Trouble Codes " eli aktiivisetko vain? Onko INPA ainoa, jolla näkee historiatkin?
Uutena BMW omistajana alkoi kiinnostamaan tuo ELM327 dealextremestä + s60 obdscope softa.
Toimiikos tuo ELMi kaikissa bmwssä, joissa vaan OBD liitin löytyy johon tuon ELM:n tökkäsee ?
Ennen tuli Vag-Comia käytettyä Kiinasta tilatulla piuhalla ja kertaakaan ei ongelmia ollut.
Toimiikos tuo ELMi kaikissa bmwssä, joissa vaan OBD liitin löytyy johon tuon ELM:n tökkäsee ?
Ennen tuli Vag-Comia käytettyä Kiinasta tilatulla piuhalla ja kertaakaan ei ongelmia ollut.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Nimimerkki "Jartsa02":lta kannattaa kysellä BTCF:n foorumilta noita OBD-kaapeleita. Käy sama kaapeli uudempiin ja vanhempiin pemareihin...Ironic32 kirjoitti:Mistäs olette noita INPAn kaapeleita tilanneet?
Ebay.de näyttää olevan pullollaan kiinankamaa ja aika edullisiakin ovat. Tekeekö noilla mitään?
Tuo INPAn softa ei parilla muulla geneerisellä kaapelilla toimi. Geneeriset OBD-softat kyllä pelittävät, mutta ei ole täyttä luottoa, näkeekö kaikki vikakoodit ihan oikein noilla generic-softilla. Mm. OBD DIAG 4000 kaapeli + softa kyllä näyttää dataa ihan iloisesti, mutta ei ainakaan mitään vikakoodeja löytänyt.
Mietin tuota luotettavuutta lähinnä sen takia, että vaihtelin tuohon tomaattiin rattivaihteilla olevan M-sport ratin ja ilmeisesti akun kenkää räpsyttämällä sain kaikenlaisia mielenkiintoisia vikailmoituksia aikaiseksi (mm. dynaamisen alustan säätöjärjestelmän ongelman, eikä ko. autossa edes ole mitään tuollaista). Nuo vikakoodit katosivat auton omasta checkistä muutaman km ajon jälkeen ja kaikki on toiminut hienosti, mutta jotenkin tuntuu, että pitäis olla jonnekin jäänyt nuo koodit.
Siispä, uskaltaako noilta kiinalaisilta ostaa noita kaapeleita?
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
No niin, nostellaanpas vanhaa aihetta kun on itselle ajankohtainen.
Nyt on taustoja selvitelty ja sen pohjalta tilattu USB-kaapeli jolla pitäisi päästä autoon käsiksi. Ohjelmistotkin näyttää löytyvän joten nyt etsinnän alla sopiva läppäri tähän hommaan. Ensisijaisena tarkoituksena on siis laittaa valomuisti toimintaan ja poistaa automaattinen ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä.
Autoliikkeessä maksaa pelkkä vikakoodien lukeminen 50eur, joten eiköhän tässä voitolle jäädä jos ei lopulta jouduta käymään autoliikkeessä korjaamassa itse sekoitettuja auton asetuksia
Nyt on taustoja selvitelty ja sen pohjalta tilattu USB-kaapeli jolla pitäisi päästä autoon käsiksi. Ohjelmistotkin näyttää löytyvän joten nyt etsinnän alla sopiva läppäri tähän hommaan. Ensisijaisena tarkoituksena on siis laittaa valomuisti toimintaan ja poistaa automaattinen ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä.
Autoliikkeessä maksaa pelkkä vikakoodien lukeminen 50eur, joten eiköhän tässä voitolle jäädä jos ei lopulta jouduta käymään autoliikkeessä korjaamassa itse sekoitettuja auton asetuksia
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Minä oon käyttäny vanhalla XP:llä noita softia. Win7-asennuksissa oli kaikenlaista ongelmaa enkä jaksanut niitä sen enempää ihmetellä (tiedän kyllä että silläkin saa pelaamaan). Kyllä nuo koodaushommatkin menee, kun lukee ohjeet huolellisesti pariin kertaan, että tietää varmasti mitä on tekemässä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jep, XP olisi tarkoitus asentaa jos ei koneessa sitä jo ole.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Minua kiinnostaa kanssa tuo vikakoodien tutkailu ja ehkä pieni koodaaminen toimintojen muokkaamiseksi. Kone on Mac, mutta siihen on XP asennettu rinnalle. Ebayssahan on paljon usb-kaapeleita tarjolla. Pitänee vähän tutkia asiaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tällaisen hommasin itse: http://www.autoobd2.co.uk/wholesale/bmw ... n-743.html" onclick="window.open(this.href);return false;Hiace kirjoitti:Minua kiinnostaa kanssa tuo vikakoodien tutkailu ja ehkä pieni koodaaminen toimintojen muokkaamiseksi. Kone on Mac, mutta siihen on XP asennettu rinnalle. Ebayssahan on paljon usb-kaapeleita tarjolla. Pitänee vähän tutkia asiaa.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Uudemmissa pitänee tosiaan olla tuo CAN-tuki kaapelissa, mutta myös INPA / Ediabas näyttää olevan nirso noiden vuosimallien suhteen, eli 2008-> ainakin omien kokemuksien perusteella vaatii jo uudempaa softaa, että yksittäisiin moduleihin pääsee käsiksi kunnolla. Siis INPA EA-90X. Itsellä toimii noissa vanhemmissa vielä vanhemmalla softalla, enkä saanut kunnolla toimimaan noita uudempia (olivat kaiken lisäksi saksankielisiä vikakoodeja myöten). Jätin siis vanhemman softan vielä itselle, kun se omiin tarpeisiin riittää.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...