Uudet jarrut kuumenee
Ei tosta pysty sanoon. Bemareissa on kaikista about pienimmät kulumavarat jarrulevyissä, F30:ssäkin kun jarruja kateltiin niin ei näyttänyt pahalta silmällä vaikka ihan vähän lippaa olikin. Levyn paksuus uutena oli luokkaa 32 mm ja pienin sallittu 29,7 tjsp. joten kulumavaraa oli vaan n. 2 milliä ja jos katsuri joskus sattuis mittaamaan niin hylky tulis.
Sit katoin tönärillä saman W204 320 cdi-mesestä, ajettu 220tkm. Orggislevyt, levyissä vähän pientä lippaa, tönäri käteen ja mittaus ja tsekkaus taulukosta onko sallitun rajoissa -> ei ole, hylky tulis että pätkähtäis. Katsuri kehui kuitenkin ja jarruista kysyessä sanoi, että ihan hyväthän noi on ja huollossa myös ihan samaa mieltä.
Jos virallisia ollaan ja noudatetaan levyvalmistajan minimipaksuusrajaa, niin veikkaan että levyt vaihdettais paljon useemmin.
Joo pitääpä soittaa huoltoon maanantaina (aika keskiviikolle) että ajanko auton sinne vai tulevatko hakemaan (eikä varmasti tule). Mutta on ainakin huollon "lupa" ajaa se sinne jos jotain hajoaa enemmän eivätkä tule hakemaan. Ilmeisen hyvää työtä tehneet jarrupalojen vaihdossa ennen auton mulle luovutusta..... prkl
Minulla oli samanlaista vaivaa E90 318d:n takajarruissa, vaikka olin vaihtanut hiljakkoin jarrulevyt, -palat, jarrumännät + tiivisteet. Eli olisi pitänyt pelata kuin unelma. Jarrut alkoivat nyppiin ja täristään autoa jonkin ajan kuluttua liikkeellelähdöstä. Tärinä riippui ajonopeudesta. Syynä oli abs-anturien vikatoiminta, joka taas johtui hiekkapölyn muodostamasta tahnasta abs-kehän hammaspyörällä. Tahna ja hiekkamurut aiheuttavat kitkaa anturin ja hammaspyörän välille, jolloin lämpötilan nousu noin vartin ajon jälkeen alkaa häiritä abs-anturin muodostamaa signaalia. Tästä seuraa sitten abs-automatiikan sekoilu. Ohjelma ilmeisesti luulee, että pyörä luistaa, jolloin abs-kontrolli alkaa jarruttaa. Tähän on yksinkertainen lääke. Abs-anturi irti ja hammaspyörän puhdistu painepesurilla tai paineilmalla + puhdistusnesteellä. Abs-anturien alle kannattaa laittaa rikat (n.1mm). Tämä estää anturien laahaamisen hammaspyörään. Tärinät loppu autostani toimenpiteen jälkeen viime syksynä totaalisesti, eikä ole sen jälkeen vaivannut. Polttoaineen kulutuskin palasi asiallisiin lukemiin.
Nyt oli uudempi bemari (E90) takajarruremontissa bemareihin erikoistuneessa korjaamossa. Alussa taas jarrut kuumenivat, käsijarru vinkuu usein vieläkin liikkeelle lähdettäessä. Ennen ei ole koskaan vinkunut. Korjammossa sanottiin, että kaikki on herkistetty yms. ja vinkumisen saa pois kun hieman peruttaa????? Eikö enää jarruja tosiaan saa kerralla kuntoon, pitääkö itse tehdä?