Lämmityslaite ei toimi! e36

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
vilikki81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Marras 2010, 12:15
Auto: BMW e36 328i touring -95
Paikkakunta: Mynämäki

Moro.

bmw e36 328i touring -95 lämmityslaite ei toimi,vuoden verran temppuillut,välillä toiminut moitteettomasti kuukausia ja nyt ei taas toimi ollenkaan.Vaihdoin äsken lämmityslaitteen etuvastuksen eikä auttanut asiaa.Voisiko joku kertoa mikä helv.... se "siili" sit on? Koska vaihtamani vastus ei todellakaan ollut "siilin" näköinen osa.
kuvia olen kso.osasta nähnyt muulla foorumilla..
Eli onko autossani siis kaksi eri etuvastusta? Vai miksi muut saman ongelman omaavat ovat sen "siilen" vaihdolla saaneet saman vian korjattua. Mikä on tämän hemmetin siilen oikea nimi? Missä se sijaitsee ja mistä sen saa ostettua ja paljonko se maksaa???
(bmw liikkeestä olen ostanut vaihtamani etuvastuksen,joka ei siis todellakaan muistuta sitä SIILIÄ!!!!!
Auttakaa nyt avutonta ihmistä äkkiä,kylmä tulee.. :dumb:
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Ei tää nyt sun asiaa oikein auta ja mistään mitään tietämättä sekä asiaa yhtään sen enempää tutkimatta niiin veikkaisin, siis ihan villivekkaus, että tuo sun kuvailemasi siili on trankku elikkäs transistori, joka on parhaimmat päivänsä nähnyt. Näitä saman kaltaisia vikoja on muissakin automerkeissä ja huollossa korjaitettuna maksavat yleensä useampia satoja euroja, koska he vaihtavat koko ohjausyksikön pelkän komponentin (trankku) sijaan.

Näitä saa ihan tavan elektroniikka kaupasta edullisesti ja vaihdoin voi suorittaa itse. Täytyy vaan tosiaan tietää, mikä malli ja missä se sijaitsee, mutta selvinnee varmasti netistä kun tutkit aihetta enempi.

ps. kolvia joudut varmaan käyttämään mikäli ongelmanasi on oikkuileva trankku.
Vastaa Viestiin