P 0366 vikakoodi

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Joulu 2014, 14:20

P0366 tälläinen vikakoodi on nyt tullut bemariin (E46 compact vm 2002) osaakos kukaan auttaa mitä pitäisi tehdä. Nokka-akseliinhan se liittyy, mutta onko siellä anturi hajonnut vai mitä.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Jartsa kirjoitti:P0366 tälläinen vikakoodi on nyt tullut bemariin (E46 compact vm 2002) osaakos kukaan auttaa mitä pitäisi tehdä. Nokka-akseliinhan se liittyy, mutta onko siellä anturi hajonnut vai mitä.
Tuolla aika kattava lista e46:n vikakoodeista mutta ei näyttänyt olevan just tuota koodia :conf:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=303141" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Meillä samanlaisessa autossa (316/-02) sama vika. Koodin selitys sivulla: http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi P0366
Nokka asentotunnistin “B” Alue / Suorituskyky (Tallennus 1)

Tarkempia selityksiä koodille: https://www.obd-codes.com/p0366

Auto käy ja kulkee, mutta ei mene katsastuksessa läpi. Katsastusmies sanoo, että mitään koodeja ei saa olla! Onko tosiaan näin? Koodejahan voi tulla vaikka minkänlaisista pikkuvioista, jotka eivät mitenkään vaikuta turvallisuuteen.

Merkkikorjaamo vaihtanut jonkun tunnistimen ja tilasi tehtaalta uuden moottorin ohjausboxinkin (1300€), mutta koodi pysyy. Seuraavaksi arpoivat jakoketjun vaidon (2500€). En antanut lupaa, enkä aio noita turhaan vaihdettuja osiakaan maksaa. Autolla ajettu jotain 260000, joten ketju saattaa olla syypää, mutta homma maksaa auton arvon verran. Taitaa mennä varaosiksi...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

LWL kirjoitti: 28 Touko 2018, 13:48 Meillä samanlaisessa autossa (316/-02) sama vika. Koodin selitys sivulla: http://www.nettiliike.com/page/6/vikakoodit-suomeksi P0366
Nokka asentotunnistin “B” Alue / Suorituskyky (Tallennus 1)

Tarkempia selityksiä koodille: https://www.obd-codes.com/p0366

Auto käy ja kulkee, mutta ei mene katsastuksessa läpi. Katsastusmies sanoo, että mitään koodeja ei saa olla! Onko tosiaan näin? Koodejahan voi tulla vaikka minkänlaisista pikkuvioista, jotka eivät mitenkään vaikuta turvallisuuteen.

Merkkikorjaamo vaihtanut jonkun tunnistimen ja tilasi tehtaalta uuden moottorin ohjausboxinkin (1300€), mutta koodi pysyy. Seuraavaksi arpoivat jakoketjun vaidon (2500€). En antanut lupaa, enkä aio noita turhaan vaihdettuja osiakaan maksaa. Autolla ajettu jotain 260000, joten ketju saattaa olla syypää, mutta homma maksaa auton arvon verran. Taitaa mennä varaosiksi...
Kannattaisi varmaan se asentoanturi vaihtaa, ennen paalaamista. Netti tiesi sanoa että tuo koodi on:

P0366: Camshaft Position Sensor "B" Circuit Range/Performance

Tuo "B" siis tarkoittaa pakopuolen anturia, "A" olisi imupuolen. Jos vaihdat anturin, niin älä käytä mitään muuta kuin merkkiliikkeen alkuperäisosaa. Tarvikkeet ovat huonoja. Osanumero 12147518628
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

LWL kirjoitti: 28 Touko 2018, 13:48Auto käy ja kulkee, mutta ei mene katsastuksessa läpi. Katsastusmies sanoo, että mitään koodeja ei saa olla! Onko tosiaan näin? Koodejahan voi tulla vaikka minkänlaisista pikkuvioista, jotka eivät mitenkään vaikuta turvallisuuteen.
Koodeja kerääntyy jatkuvasti ehjästäkin autosta, korjaamon/katsastuksen tietokone suodattaa niistä hylkyyn johtavat esille. Tai sitten sen käyttäjällä pitää olla ammattitaitoa.
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Auto menee romuksi tai myydään varaosiksi. 2500 euroa on liika vanhan auton korjausyrityksestä, jonka lopputuloksesta koodin suhteen ei ole varmuutta. Harmi, sillä auto oli (on) vielä hyvässä ajokunnossa, eikä mitään varoitusvaloja ole näkynyt.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

LWL kirjoitti: 01 Kesä 2018, 11:05 Auto menee romuksi tai myydään varaosiksi. 2500 euroa on liika vanhan auton korjausyrityksestä, jonka lopputuloksesta koodin suhteen ei ole varmuutta. Harmi, sillä auto oli (on) vielä hyvässä ajokunnossa, eikä mitään varoitusvaloja ole näkynyt.
No miksi et nyt vaan vaihda sitä pakopuolen asentoanturia? Muutaman euron osa. :conf:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Pakopuolen asentoanturi vaihdettu ensimmäiseksi, sitten ohjausboxi. Kerroin asiasta jo ensimmäisessä viestissä, en silloin tiennyt mikä anturi oli kyseessä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

LWL kirjoitti: 01 Kesä 2018, 11:17 Pakopuolen asentoanturi vaihdettu ensimmäiseksi, sitten ohjausboxi. Kerroin asiasta jo ensimmäisessä viestissä, en silloin tiennyt mikä anturi oli kyseessä.
Ja käytit OEM-anturia etkä halpaosaa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Vaihdot tehty paikallisessa merkkikorjaamossa.
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Haettiin auto korjaamolta kotiin. Hain Motonetistä halvan (39€) obd-lukijan ja kokeilin, ei koodeja. Onko tuollaiseen halpaan laitteeseen luottamista, vai voiko vikakoodi tosiaan olla pois?
Vastaa Viestiin