Onkos kukaan muu törmännyt nimenomaan uudemmissa F-sarjan malleissa siihen että oven lukitus ja/tai avausnappi ei toimisi luotettavasti ? Näyttäisi siltä että kaikki muut ovet toimivat ihan ongelmitta, samoin kuin kaukosäädinkin, mutta kuskinoven lukitusanturissa tuntuisi olevan jotain häikkää, kun se toimii vain satunnaisesti. Avaus onnistuu kuskinovestakin ongelmitta joka kerta.
Ilmeisesti E90:ssä on joskus aikanaan ollut enemmänkin ongelmia noiden kahvojen kanssa, mutta F-malleista en ainakaan itse löytänyt samalla tavalla keskustelua.
Ei viitsisi hommailla uutta kahvaa ihan huvin vuoksi mikäli vika olisikin oven CA-moduulissa tms kun hintakin on suhteellisen sikamainen.
F-sarjan comfort access lukitusongelmia ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tulipas sitten vaihdeltua kahvojen paikkoja kuskinoven ja takaoven välillä ja testin tuloksena ongelmat siirtyivät takaoveen ---> vika on ilmeisesti juurikin kahvassa eikä oven puolella.
Kerrankin on kahvan irroittaminen tehty helpoksi. Näiden ohjeiden ja Torx 15 kokoisen pitkän ruuvarin avulla kahvan irroittamiseen menee muutama minuutti:
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=780386" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuusi kahva olisi ollut pelkästän KL-varaosien laskurin mukaan ~350€, schmiedmanin kautta jo siedettävämmät 260€.
Lopullinen hinta oli suoraan saksasta merkkiliikkeestä 220€ kotiin kuljetettuna. Marmorilta suomesta en viitsinyt edes kysellä.
Kerrankin on kahvan irroittaminen tehty helpoksi. Näiden ohjeiden ja Torx 15 kokoisen pitkän ruuvarin avulla kahvan irroittamiseen menee muutama minuutti:
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=780386" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuusi kahva olisi ollut pelkästän KL-varaosien laskurin mukaan ~350€, schmiedmanin kautta jo siedettävämmät 260€.
Lopullinen hinta oli suoraan saksasta merkkiliikkeestä 220€ kotiin kuljetettuna. Marmorilta suomesta en viitsinyt edes kysellä.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Tammi 2017, 13:16
- Auto: F01 730dA, 2009
- Paikkakunta: Rauma
F01:ssa on samaa vikaa. Itselleni tuo aiheutti myös sen että DSC yksikkö putosi pois pelistä ja muutama muukin herja tuli näytölle sen myötä.
Kuljettajan oven ulkokahvan elektroniikka: Tietohallinnan oikosulku maadoitukseen antoi vikakoodiksi.
Kaavioita tutkaillessa huomasin että kahvat ja DSC yksikkö on saman F2 sulakkeen takana. Oikosulku poltti sulakkeen ja sitä myöten DSC myös pimeäksi.
Sama vikaa lienee muissakin malleissa joissa comfort access toiminto. Jännää vain että on laitettu saman sulakkeen taakse melkoisen tärkeä komponentti...
Kuljettajan oven ulkokahvan elektroniikka: Tietohallinnan oikosulku maadoitukseen antoi vikakoodiksi.
Kaavioita tutkaillessa huomasin että kahvat ja DSC yksikkö on saman F2 sulakkeen takana. Oikosulku poltti sulakkeen ja sitä myöten DSC myös pimeäksi.
Sama vikaa lienee muissakin malleissa joissa comfort access toiminto. Jännää vain että on laitettu saman sulakkeen taakse melkoisen tärkeä komponentti...
ex: E65 745iA, E38 730iA, E34 520i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Sama vika tosiaan F07:ssa. Kun vaihdettiin sulake, oli ihan pakko kokeilla kahvaa paikoilleen = "iloinen" savu tuli kahvan sisältä...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ottakaa yhteyksiä jos näitä ongelmia kahvan kanssa tulee vastaan. Muutaman kahvan korjanneena osaan auttaa korjauksessa. Sen verran paskamainen avattava että suosittelen ettei lähde itse avaamaan. Viat piirilevyllä ja kosteuden aiheuttamia.