Kellon aika katosi

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

Kuten ennenkin on tullut mainittua, niin muistetaan kertoa autolle uuden akun asennuksesta. Kun autoon vaihdetaan Aarne Kärpäsen 75 Ah normaali akku ja autoon on rekisteröity 90Ah AGM -akku, niin auto lataa akkua väärin. Sama koskee saman kokoisen akun vaihtamista uuteen. Tähän kun yhdistetään pätkäajo diesel-moottorilla, niin siinä on ihan turha mennä valittamaan maahantuojalle tai myymälän tiskille akun laadusta ja vastuunpakoilusta, kun käyttäjä itse ei ole toiminut oikein akun vaihdon kanssa.

Aina 'tein itse ja säästin rahaa' ei ole hyvä vaihtoehto. :)
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

e39m52 kirjoitti:Kuten ennenkin on tullut mainittua, niin muistetaan kertoa autolle uuden akun asennuksesta. Kun autoon vaihdetaan Aarne Kärpäsen 75 Ah normaali akku ja autoon on rekisteröity 90Ah AGM -akku, niin auto lataa akkua väärin. Sama koskee saman kokoisen akun vaihtamista uuteen. Tähän kun yhdistetään pätkäajo diesel-moottorilla, niin siinä on ihan turha mennä valittamaan maahantuojalle tai myymälän tiskille akun laadusta ja vastuunpakoilusta, kun käyttäjä itse ei ole toiminut oikein akun vaihdon kanssa.

Aina 'tein itse ja säästin rahaa' ei ole hyvä vaihtoehto. :)
Onneksi BTCF:n puolelta kaverit koodaavat tuon akun vaihdon parilla kympillä, ei tarvitse maksaa merkkiliikkeen ryöstöhintoja :) Ja voihan sen akun edelleen vaihdattaa jossain akkuliikkeessa, mutta menee sitten teettämään
ohjelmoinnin merkkiliikeeseen, jos haluaa täydellisen mielenrauhan. Omaan autooni vaihdettiin akku yli 2kk sitten, ja kuten sanottu, ohjelmoinnin suoritti kaveri tuolta BTCF:n puolelta ja mitään ongelmia ei ole autossa esiintynyt em. operaation jälkeen.
e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

Sehän on aivan sama miten rekisteröinti tehdään, kunhan se vain tehdään. :)

Onnistuuko muuten BTCF:n kavereilta akun tyypin ja koon muuttaminen auton järjestelmiin? Ja vielä kiinnostaisi millä softalla se tehdään. ;)
Vastaa Viestiin