Vikavaloja E90
Hei onkohan kellään kokemusta kyseisestä asiasta? Omistan vm 07 e90 318, muutaman kuukauden aikana useamman kerran sytyttänyt moottorin vikavalon ja vakionopeudensäätimen valon, molemmat palavat keltaisina. Jännä puoli tässä on kun auton sammuttaa ajon jälkeen ja myöhemmin käynnistää uudelleen valot eivät pala ja vakionopeudensäädin pelittää normaalisti.. Testerissä ilmoittaa kaasuläpän asentotunnistinta vialliseksi, vaikka uusi läppä vaihdettu 2014 kesällä.. Olisikohan tämä nyt jotain muuta kuin edellä mainittua?
Millä nuo vikakoodit on tsekattu,jollain yleistesterilläkö?Vai merkkikorjaamolla?Tai harrastajan käyttämällä lukijalla,esim. Inpalla?Joku yleistesteri voi kuitenkin "valehdella" pahastikkin pieleen varsinaisen vikakohteen.
Se vakkarin härö sitten ilmestyy lähes aina tauluun,kun jotain muuta on vialla.Mm. abs-vikaa,vaihteistohäröä (automaatissa) tai jonkinlaista vikaa moottorissa joka sytyttää moottorivalon.
Sitten hieman tyhmä lisäkysymys: Jos bensaversio kyseessä,niin onko sytytstulppia vaihdettu (lyhennetyn) vaihtovälin mukaisesti?
Ja kuten tuossa mainittiin,niin mahdollisen vian löytyessä tuosta kaasuläpästä,niin takuuseen menee.
Se vakkarin härö sitten ilmestyy lähes aina tauluun,kun jotain muuta on vialla.Mm. abs-vikaa,vaihteistohäröä (automaatissa) tai jonkinlaista vikaa moottorissa joka sytyttää moottorivalon.
Sitten hieman tyhmä lisäkysymys: Jos bensaversio kyseessä,niin onko sytytstulppia vaihdettu (lyhennetyn) vaihtovälin mukaisesti?
Ja kuten tuossa mainittiin,niin mahdollisen vian löytyessä tuosta kaasuläpästä,niin takuuseen menee.
Ja vielä sellainen että missä kunnossa on akku? Jos vanha akku niin voi olla syypää, jännitteiden laskiessa näyttää vaikka mitä vikavaloa. Eli jos akku on vanha, niin se vaihtoon ennen kuin rupeaa mitään kallista osaa vaihtamaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6