Mikähän merkkivalo on kyseessä, en löytänyt virallisesta kirjasta selitystä.
Nimim. Ensimmäinen Bemari alla
Mikä merkkivalo? E91
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Jäähdytinnesteen pinta minimissä. Kurkkaas paisuntasäiliöön. Lisää sitten saman väristä. Kannattaa myös tsekata vuotopaikkoja ja tiputtaako auton alle.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 08 Tammi 2016, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ilpo kirjoitti:Mikäs se merkkivalo on jossa kosla seisoo huoltonosturin päällä? Käyttöohje kirja autossa enkä tarkene hakea.
Muistaakseni tuo tarkoitti, että autossa on vakava vika ja aja varovasti lähimpään huoltoon.
Tosin tuo herja saattaa tulla ihan pienestäkin jutusta, joka ei vaadi välitöntä huoltoon ajoa.
Kato auton valikosta, mitä se tarkemmin herjaa.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Keltainen valon väritys on mielestäni se vähemmän vakava, jolloin uskaltaisin itse jatkaa ajoa. Ainakin silmämääräisen tsekkailun jälkeen. Punainen onkin sitten vakavampia vikoja varten.
Itsellä tuli tuo aloittajan jäähdytinnesteen vajauksesta ilmoittava varoitus jokin aika sitten. Viaksi selvisi vesipumpun vuoto.
Itsellä tuli tuo aloittajan jäähdytinnesteen vajauksesta ilmoittava varoitus jokin aika sitten. Viaksi selvisi vesipumpun vuoto.
Näillä pakkasilla tulee ainakin myös sen "battery discharge.." -herjan kylkiäisenä. Keltaisena siis, punaisena voi jo olla vakavampaakin.ilpo kirjoitti:Mikäs se merkkivalo on jossa kosla seisoo huoltonosturin päällä? Käyttöohje kirja autossa enkä tarkene hakea.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Mnullekin ilmestyi tänään tuo huoltonosturikuva, keltaisena ilman mitään lisäsymboleita.
Manuaalin mukaan sen pitäisi tarkoittaa ongelmaa joko polttoaineen syötössä tai jarruvalon ohjauksessa.
Auto oli muutaman päivän ajamatta kovimpien pakkasten aikana, joten mahtaisikohan tuo varoitus kieliä siitä, että diesel tankissa on vähän hyytynyt?
Manuaalin mukaan ajoa voi jatkaa varovasti.
Huomenna pitäisi pakkasen vähän hellittää, joten katsotaan, häipyykö varoituskin.
Manuaalin mukaan sen pitäisi tarkoittaa ongelmaa joko polttoaineen syötössä tai jarruvalon ohjauksessa.
Auto oli muutaman päivän ajamatta kovimpien pakkasten aikana, joten mahtaisikohan tuo varoitus kieliä siitä, että diesel tankissa on vähän hyytynyt?
Manuaalin mukaan ajoa voi jatkaa varovasti.
Huomenna pitäisi pakkasen vähän hellittää, joten katsotaan, häipyykö varoituskin.
Mullakin auto näyttää keltaista autoa nosturilla ja lisäksi keltaista ratin kuvaa ja sen alla 00.00.00 kun aution laittaa kylmässä käyntiin. Nollaa myös ajotietokoneen keskikulutuksen, keskinopeuden ja trippimittarin, myös kello näyttää pelkkää viivaa ja mittariston valaistus palautuu jollekin oletusasennolle, kirkkaammalle kuin itse tykkään sitä pitää.
Kun kellon laittaa takaisin aikaan niin ratin kuva poistuu check valikosta, nosturin kuva jää jäljelle.
Jos auton käynnistää vain lyhyen pysähdyksen jälkeen uudestaan ei noita valoja sytytä.
Huomenna saa selvitettyä tekeekö samaa kun laittaa auton käyntiin työpaikan lämpimässä tallissa.
Viittaako akun heikkoon kuntoon vai mikä aiheuttaa varoitusvalojen syttymisen?
Vai pitäisikö viedä auto vikakoodien lukuun?
Kun kellon laittaa takaisin aikaan niin ratin kuva poistuu check valikosta, nosturin kuva jää jäljelle.
Jos auton käynnistää vain lyhyen pysähdyksen jälkeen uudestaan ei noita valoja sytytä.
Huomenna saa selvitettyä tekeekö samaa kun laittaa auton käyntiin työpaikan lämpimässä tallissa.
Viittaako akun heikkoon kuntoon vai mikä aiheuttaa varoitusvalojen syttymisen?
Vai pitäisikö viedä auto vikakoodien lukuun?
Kuulostaa siltä että autosi käynnistyy ihan viimeisellä virralla mitä akusta löytyy, katkaisten kaikki "turhat" pois niin että muistit tyhjenee. Kokeile ladata akku ensin täyteen, jos toistuu taas pian niin akku vaihtoon.
Näin vähän epäilinkin, mutta mietityttää voisiko olla jokin muu juttu kun auto oli jo kiinni akkulaturissa, joka tosin ylläpitotilassa kun autoa käynnistin. Webastokin toimi normaalisti, joten ei ehkä kuitenkaan akku ihan loppu ole. Tänään aamulla webasto käynnissä ja akkulaturi kiinni (unohdin kyllä katsoa oliko ylläpito vai lataus tilassa) toisella avaimella käynnistäessä ei tullut mitään vikailmoitusta.
Voisiko olla kyse avaimesta? Tosin pakkasta oli viitisen astetta vähemmän.
Voisiko olla kyse avaimesta? Tosin pakkasta oli viitisen astetta vähemmän.