Mulla on viime kesästä ollut X1 (E84) xdrive23d 2010 100tkm. Vuodenvaihteen tienoilla alkoi tallin lattia moottorin öljypohjan kohdalta kastumaan. Jotain nestettä (ei öljyä) tippu alasuojapellin kiinnitysreijistä. Ei paljon mutta niin että lattialla oli aina aamusin lätäkkö kunnes laiton alle astian. Olikoshan parissa viikossa tullu n. 1dl. Olen ollut Bemarini kanssa kaksi kertaa korjaamolla vuotokohtaa hakemassa. Eikä vuotopaikka meinaa löytyä. Todennäköisesti neste on jäähdytinnestettä ja vuotopaikka etulohkossa olevat kaksi muovitulpilla suljettua reikää. (kuvaa ohessa.) Vähän tuntuu oudolta vialta mutta kun ei muutakaan löydettä niin kokeillaan vaihtaa nuo tulpat.
Tämä kone on laajalti käytössä muissakin Bemareissa. Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta?
(X1 tehdään Leipzigissa entisessä DDR:ssä. Samalla seudulla kuin "Warret" ja EMW:t tehtiin. Ei taida laatuvaatimukset siellä olla samalla tasolla kuin Baijerissa?)
http://www.bmwforum.fi/download/file.ph ... id=4343ssa?
X1 sen kone (N47D20 ) vuotaa?!
- Liitteet
-
- Tulppa3.pdf
- (397.4 KiB) Tiedosto ladattu 565 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos autosta ei katoa mitään siihen kuuluvaa nestettä (eli käytännössä öljyä, jarrunestettä tai jäähdytysnestettä), niin sulamis- ja kondenssivesillä on varsin hyvät mahdollisuudet käytännössä edustaa tälläisessä tapauksessa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Käsittääkseni tossa tilassa on jäähdytysnestettä. Eli jos siinä on mukana öljyä niin sitten onkin pahempi vuoto jossain.Clavurion kirjoitti:Jos nuo tulpat vuotaisivat, niin eiköhän sieltä tulisi kuitenkin öljyä.
Menee näköjään mielenkiintoiseksi mutta katsotaan mitä tulppien takaa paljastuu.
Kyllä jäähdytysnesteenpinta on ihan pikkuhiljaa säiliössä alentunut. Mutta kun vuoto ja nesteen väheneminen on niin pientä että vuotolähdettä ja kohtaa on vaikea paikantaa. Vuotava neste on väriltää sinertävää. Samaa väriä kuin jäähdytinneste tai pissapojan neste.Aero kirjoitti:Jos autosta ei katoa mitään siihen kuuluvaa nestettä (eli käytännössä öljyä, jarrunestettä tai jäähdytysnestettä), niin sulamis- ja kondenssivesillä on varsin hyvät mahdollisuudet käytännössä edustaa tälläisessä tapauksessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Okei, kyllähän tuo jäähdytysnesteen vajuminen ja lätäkön värin täsmääminen jäähdytysnesteeseen siltä haiskahtaa että sieltä tulee. Kusijussi on helppo poissulkea laittamalla sinne vaikka kirkkaat nesteet (vaikka sitten ihan perusmallin Lasolia). Jäähdytysnesteeseen on tietääkseni saatavilla väriaineita, joiden ansiosta vuotopaikan etsiminen UV-valolla helpottuu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ei ole lohkolämmitintä tai muutakaan lisälämppäriä. Ei varmaan Italiassa missä Bemari on aiemmat talvensa viettänyt sellasia tarvita.laituri kirjoitti:Onko autossa lohkolämmitintä tai oletko sellaista lähiaikoina asennuttanut?
Juu varmaan näillä lähes 30 ast. pakkasilla on osuutta asiaan varsinkin kun on Bemariparka joutunu olemaan ulkosalla kokoajan. Mutta auto on tosiaan pariinkin kertaan ollut korjaamon pukilla eikä mitään varmaa vuotokohtaa ole löydetty. Vähän hikoilua on nähty toisesta tulpasta siksi lähdetään niitä vaihtamaan.ilpo kirjoitti:Joku lemmari valskaa, normaalia näillä kovilla pakkasilla. Loppuu kun kelit lämpenee. Kiristele lemmarit niin saattaa löytyä aiemmin.
Uskaltaisin edelleen väittää, että noiden tulppien takana on kampikammio. Nuo tulpathan ovat tasapainoakselien kohdalla.kseta kirjoitti:Käsittääkseni tossa tilassa on jäähdytysnestettä. Eli jos siinä on mukana öljyä niin sitten onkin pahempi vuoto jossain.Clavurion kirjoitti:Jos nuo tulpat vuotaisivat, niin eiköhän sieltä tulisi kuitenkin öljyä.
Menee näköjään mielenkiintoiseksi mutta katsotaan mitä tulppien takaa paljastuu.
Saat mut epävarmaksi. Luotin täysin mitä mulle korjaamolla sanottiin. Tasapainoakselien kohdalla näyttäs noi tulpat tosiaankin olevan (kuva) mutta jossainhan se jäähdysneste tuolla lohkoissa liikkuu.Clavurion kirjoitti:Uskaltaisin edelleen väittää, että noiden tulppien takana on kampikammio. Nuo tulpathan ovat tasapainoakselien kohdalla.kseta kirjoitti:Käsittääkseni tossa tilassa on jäähdytysnestettä. Eli jos siinä on mukana öljyä niin sitten onkin pahempi vuoto jossain.Clavurion kirjoitti:Jos nuo tulpat vuotaisivat, niin eiköhän sieltä tulisi kuitenkin öljyä.
Menee näköjään mielenkiintoiseksi mutta katsotaan mitä tulppien takaa paljastuu.
http://www.bmwforum.fi/download/file.ph ... ew&id=4346
- Liitteet
-
- Clip.jpg (151.37 KiB) Katsottu 12267 kertaa