Rupeaa kyrsimään RFT:t ja temppuileva rengaspainevaroitin. Ikinä milloinkaan en ole niin tiheään renkaistani paineita tarkastanut, mitä tuossa sijaisautona toimivassa E61:ssä joutuu tekemään. Vähintään kolmasti viikossa se saa päähänsä, että joku renkaista on tyhjä ja sen jälkeen kojetaulu on kuin joulukuusi 70-luvun discovalaistuksessa.
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tai hyvää ratkaisuehdotusta siitä eroon pääsemiseksi?
Juu ja kyllä. Kaikissa renkaissa on täsmälleen samat paineet, eikä systeemin kalibroinnin ja uudelleen kalibroinnin jälkeen ole mitään oleellista muutosta niissä paineissa tapahtunut
Rengaspainevaroitin temppuilee
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Ainoastaan 1 väärä hälytys + aina renkaan vaihdon jälkeen hälyytykset on mulla tullut.
Rengaspaineanturia ei ole ainakaan omassa autossani vaan se perustuu ABS anturiin ja näin ollen poikkeavaan pyörintänopeuteen.
Eipä näistä varmaan apua ole ongelman ratkaisuksi, mutta näin meillä.
Rengaspaineanturia ei ole ainakaan omassa autossani vaan se perustuu ABS anturiin ja näin ollen poikkeavaan pyörintänopeuteen.
Eipä näistä varmaan apua ole ongelman ratkaisuksi, mutta näin meillä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
No eipä auttanut. Eikä tuossa omassakaan paineanturia ole vaan perustuu niihin ABS antureihin. Joko ne siis ovat pas*at tai sitten autossa on toistuvasti poikkeavat renkaiden pyörintänopeudet. Yhtäkaikki ajelen discopallollaxstr kirjoitti:Rengaspaineanturia ei ole ainakaan omassa autossani vaan se perustuu ABS anturiin ja näin ollen poikkeavaan pyörintänopeuteen.
Eipä näistä varmaan apua ole ongelman ratkaisuksi, mutta näin meillä.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Kiitos vinkistä, täytyy vihjaista aiheesta, kun on asiaa huoltoon. Mikäli nyt tuota nykyistä autoa ylipäätään huoltoon koskaan vien. Tälläkin viikolla taas kahdesti varoittanut tyhjistä renkaista.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 18 Tammi 2011, 16:26
- Auto: BMW-528 Sport A F10
- Paikkakunta: Vantaa
Terevehdys! Itselläni edellisessä 320D 08 mallissa oli samaa ongelmaa mutta vain Talvella. Kesällä ei antanut kertaakaan virheellistä Rengasvaurio ilmoitusta.Joten lienee liityy puörintänopeus anturien jonkin asteiseen lukuvirheeseen. Mitään varsinaista vikaa ei esiintynyt piti vaan nollata kolmen viikon välein,,,Syytä on vaikea sanoa mikä aiheuttaa ky/varoituksen toistuvasti.altsu kirjoitti:Rupeaa kyrsimään RFT:t ja temppuileva rengaspainevaroitin. Ikinä milloinkaan en ole niin tiheään renkaistani paineita tarkastanut, mitä tuossa sijaisautona toimivassa E61:ssä joutuu tekemään. Vähintään kolmasti viikossa se saa päähänsä, että joku renkaista on tyhjä ja sen jälkeen kojetaulu on kuin joulukuusi 70-luvun discovalaistuksessa.
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tai hyvää ratkaisuehdotusta siitä eroon pääsemiseksi?
Juu ja kyllä. Kaikissa renkaissa on täsmälleen samat paineet, eikä systeemin kalibroinnin ja uudelleen kalibroinnin jälkeen ole mitään oleellista muutosta niissä paineissa tapahtunut
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
En tiedä millaiset vanteet tässä on alla? Mutta tuli vain mieleen, että johtuisikohan joistakin näistä jutuista se, että minua ohjeistettiin uuden auton luovutuksessa, jotta BMW ei ota kantaa jos on ongelmia muiden kuin BMW:n omien vanteiden kanssa! Ostin nimittäin vanteet ja renkaat maailmalta ja vein ne auton toimittajalle, alle laitettavaksi.altsu kirjoitti:Vähintään kolmasti viikossa se saa päähänsä, että joku renkaista on tyhjä ja sen jälkeen kojetaulu on kuin joulukuusi 70-luvun discovalaistuksessa.
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tai hyvää ratkaisuehdotusta siitä eroon pääsemiseksi?
Juu ja kyllä. Kaikissa renkaissa on täsmälleen samat paineet, eikä systeemin kalibroinnin ja uudelleen kalibroinnin jälkeen ole mitään oleellista muutosta niissä paineissa tapahtunut
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Ihan on bemarin omat vanteet.EPJBMW kirjoitti:En tiedä millaiset vanteet tässä on alla? Mutta tuli vain mieleen, että johtuisikohan joistakin näistä jutuista se, että minua ohjeistettiin uuden auton luovutuksessa, jotta BMW ei ota kantaa jos on ongelmia muiden kuin BMW:n omien vanteiden kanssa! Ostin nimittäin vanteet ja renkaat maailmalta ja vein ne auton toimittajalle, alle laitettavaksi.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Harvoin muutkaan valmistajat ottavat kantaa valmistamiensa järjestelmien ongelmiin, jos niihin on vaihdettu kolmannen osapuolen osia.
Rengasikkovaroitin tarkkailee pyörintänopeuden muutosta, johon ainakaan minun mielestäni vanteen valmistajalla ole mitään tekemistä. Lukuvirhettä en allekirjoita, sillä anturit ja niiden magneettikehät ovat kiinni pyörän navassa, eikä vanne vaikuta niiden sijaintiin toisiinsa nähden, jolloin lukuvirhe olisi mahdollinen.
Olen kyllä törmännyt pariin vastaavanlaiseen tapaukseen, jossa rengaspainevaroitus hälyttelee itsekseen juuri talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Juuri näissä tapauksissa ja auton uusimmalla softalla on saatu merkkitesterillä ohjeita ongelman korjaukseen.
Rengasikkovaroitin tarkkailee pyörintänopeuden muutosta, johon ainakaan minun mielestäni vanteen valmistajalla ole mitään tekemistä. Lukuvirhettä en allekirjoita, sillä anturit ja niiden magneettikehät ovat kiinni pyörän navassa, eikä vanne vaikuta niiden sijaintiin toisiinsa nähden, jolloin lukuvirhe olisi mahdollinen.
Olen kyllä törmännyt pariin vastaavanlaiseen tapaukseen, jossa rengaspainevaroitus hälyttelee itsekseen juuri talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Juuri näissä tapauksissa ja auton uusimmalla softalla on saatu merkkitesterillä ohjeita ongelman korjaukseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ahaa, eikös jengi ole teitoinen tästä ongelmasta. Syynä on väärät renkaat. kuten joku jo kirjoittikin, rengaspainevaroitin käyttää pelkästään abs-antureita laskeakseen pyörimisnopeuksien eroja. Jos rengas on tarpeeksi löysä (lue R tai Q nopeusluokan lussu talvirengas) sen runko notkahtaa ja silloinhan järjestelmä tulkitsee sen puhjenneeksi (reifenpanne) tai ilman paineen katoamista (reifenluftverlust). Aikoinaan, kun oli 225/55/16 Michelinin suomikitkat, hälytyksiää tuli koko ajan. Käsittääkseni tuota softaa on paranneltu jossakin vaiheessa (ei ole liian herkkä).
Oikea ratkaisu on tietysi käyttää vain ROF-renkaita. Ok, on se silti pari kertaa antanut hälytyksen
Oikea ratkaisu on tietysi käyttää vain ROF-renkaita. Ok, on se silti pari kertaa antanut hälytyksen
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ei se kyllä talvirenkaista johdu. Olen nyt ajanut Bemuilla, joissa tuo rengaspaineenvalvonta on, talvirenkailla noin 100tkm.
Niin kitkarenkailla kuin nastoillakin, ja aina Nokian valmistamilla, ei keskieurooppa-malleilla. Koskaan ei ole rengaspainevalvonta temppuillut, ei 1-sarjalaisissa eikä nykyisessä 5-sarjassakaan. Joten kyllä se jatkuva hälyttely viittaisi softavikaan.
Niin kitkarenkailla kuin nastoillakin, ja aina Nokian valmistamilla, ei keskieurooppa-malleilla. Koskaan ei ole rengaspainevalvonta temppuillut, ei 1-sarjalaisissa eikä nykyisessä 5-sarjassakaan. Joten kyllä se jatkuva hälyttely viittaisi softavikaan.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Kyllä mäkin kallistun softavian puolelle. Autossa on alkuperäiset vanteet ja Nokian RFT renkaat, joten vanteissa tai renkaiden lussuudessa ei nyt kyllä syy ole. Tämän hetken ennusteen mukaan ongelma kuitenkin katoaa "itsestään" viimeistään kolmen viikon kuluessa, jolloin F11 luovutus tapahtuu
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Käypä merkkaamassa vanteiden ja renkaiden keskinäiset asennot (tussilla pieni merkki vanteeseen ja vastaavaan kohtaan renkaassa) ja resetoi painevahti. Tässä on takana ajatus jonkun renkaan luistavan vanteen päällä => rengaspainehälyn tullessa tsekkaa merkkaamasi kohdistusjäljet.