Silmäaseman "alennusmyynti" huhtikuun loppuun - pidä kiirettä

Keskustelua ja linkkejä muista aiheista
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Silmäaseman puhelinpalvelu soitti minulle perjantaina ja ehdotti ajanvarausta kun lasien hankkimisesta on kulunut kaksi vuotta. Kun vielä päällä oli "osta yhdet lasit, saat toiset ilmaiseksi" -kamppis, ajattelin että mikä ettei.

Kävin tänään pistäytymässä Helsingissä Bulevardiln liikkeessä ja valitsin parit keskihintaiset sangat. Kysyin, että mitä nämä yhdet lasit maksaa ohennetuilla linsseillä ja normaaleilla pinnotteilla (huom! yksiteholinssit, ei mitään ikänäkö ym erikoisuuksia).

Hinta oli 879 euroa!! Ei jumalaut .... saavat pitää tunkkinsa. Taidanpa jatkossa asioida Specsaversilla. :curse:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Katteet noissa on Suomessa yhä kohdallaan vaikka ostat mistä. Kiinasta (Zenni Optical) olen muutamat tilannut, 20€ (sis. pk.) sai jo ihan toimivat lasit lähityöskentelyyn. Noilla hinnoilla noita voi melkein jo ripotella eri paikkoihin eikä kantaa mukana. Toki jotain monitehoja yms. en välttämättä tuolta uskaltaisi ostaa, ei laadussa vikaa ole, mutta itse olet sitten vastuussa oikeista arvoista ja kohdistuksista.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Suomessa ei oikeastaan koskaan myydä silmälaseja "normaalihinnalla", aina on joku tarjous päällä. Tarkkana saa katsoa mikä on oikea hinta. Specsaversilla on halpismaine, mutta on sielläkin laadukkaita kun ei halvimpia osta.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ehdottomaamsti halvin silmälasiliike on silmäleikkaus :thuup: :thuup: :thuup:
Laskin aikoinaan, että jos leikkausta ei tarvitse uusia 7- vuoteen, olen jo omillani, jos vertaa kuinka monet piilarit, nesteet ja varalasit pitää hankkia tuona aikana.
Olen jo voitolla, ja näen vieläkin ilman uusintaleikkausta :) :) :) Eli pelkkää säästöä ;)
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mulle asennettiin monitehoiset, tooriset keinomykiöt silmiin. Haukankatse lähelle ja kauas säilyy hautaan asti. Maksoi, mutta kannatti. Toi laserointi on vain väliaikaisratkaisu, eikä korjaa ikänäköä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Juha kirjoitti:Mulle asennettiin monitehoiset, tooriset keinomykiöt silmiin. Haukankatse lähelle ja kauas säilyy hautaan asti. Maksoi, mutta kannatti. Toi laserointi on vain väliaikaisratkaisu, eikä korjaa ikänäköä...
Entä hämäränäön heikkeneminen, "halot" valojen ympärillä ja kaikki muut lieveilmiöt, eikö ne haittaa menoa? Eikä ilmeisesti myöskään leikkaukseen liittyvät riskit ja mahdolliset myöhemmin ilmaantuvat ongelmat ahdistaneet? Itse en kyllä uskaltaisi, tiedän jo etukäteen miten siinä kävisi... Onneksi näen ilman lasejakin kohtuullisen hyvin, mielipide leikkaukseen voisi olla eri jos ilman laseja ei näkisi mitään.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

TJJ kirjoitti:
Juha kirjoitti:Mulle asennettiin monitehoiset, tooriset keinomykiöt silmiin. Haukankatse lähelle ja kauas säilyy hautaan asti. Maksoi, mutta kannatti. Toi laserointi on vain väliaikaisratkaisu, eikä korjaa ikänäköä...
Entä hämäränäön heikkeneminen, "halot" valojen ympärillä ja kaikki muut lieveilmiöt, eikö ne haittaa menoa? Eikä ilmeisesti myöskään leikkaukseen liittyvät riskit ja mahdolliset myöhemmin ilmaantuvat ongelmat ahdistaneet? Itse en kyllä uskaltaisi, tiedän jo etukäteen miten siinä kävisi... Onneksi näen ilman lasejakin kohtuullisen hyvin, mielipide leikkaukseen voisi olla eri jos ilman laseja ei näkisi mitään.
Mulla meni näkö tosi huonoksi, enkä pystynyt elämään monitehoilla. Iso hajataitto esti piilarit.

Leikkauksen jälkeen hämäränäkö ei heikentynyt. Halot kirkkaiden valojen ympärille ilmestyivät heti, mutta 3 vuotta leikkauksen jälkeen aivot ovat täydellisesti adaptoituneet ja halojen "näkemiseen" pitää oikein pinnistellä. Suurin haitta on, etten pysty laskettelemaan pilvisellä säällä rinteessä, jossa ei ole mitään kontrastia. Silloin aivot ei saa kiinni, pitääkö näkymä prosessoida lähi- vai kaukonäön alueella.

Nykyään lähes kaikille tehdään jossain vaiheessa kaihileikkaus, joka on sama ku mulle tehty, eli leikkauksen riskit oli pienemmät kuin ajomatkan riskit klinikalle.

Tekisin saman silmää räpäyttämättä uudelleen. Elämänlaatu parani eksponentiaalisesti.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Näin lukulasi-iän kynnyksellä kaikista hölmöintä olisi leikkauttaa silmät normaaliksi. Lievän likinäköisyyden kanssa näen monta vuotta pidempään edes lähelle hyvin. Silmälaseilla korjattuna näkö on tällä hetkellä aivan loistava.

Vaikka joku maksaisi miljoonan, en suostu silmäleikkaukseen hämäränäön heikentymisen riskin takia. Ammattikuljettaja joutuisi välittömästi keksimään kokonaan uuden ammatin. Pilvisellä säällä laskettelurinteessä näkemisen ongelmaa en tiennytkään, mutta en halua pilata sitäkään, kun yleensä hihkun mahtavaa menoa siinä vaiheessa kun muut ei näe rinteessä tarpeeksi.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^ mulla motivaatiota laskee se, että työkaveri oli vuoden sairaslomalla (myyntityö) kun leikkaus epäonnistui. Molemmat silmät laseroitiin samalla kertaa, toiseen tuli jotain komplikaatioita ja ekat puol vuotta oli toinen puoli naamasta niin turvoksissa ettei voinut mitään tehdä ja toiset puol vuotta korjailtiin naamaa ja oli niin kovat kivut ettei voinut ku itkeä ja huutaa himassa/sairaalassa.

Mikä tahansa helppo rutiinilekkaus voi epäonnistua ja komplikaatioita voi tulla. Todennäköisyys on häviävän pieni, mutta näköjään jollekin se voi sattua. Ja ihan rutiini liukuhihnahommassa Suomessa.

Noh, toisaalta itellä vaan likinäkösyys eli kaukolasit -1,25/-0,75 joten ei sinällään mikään huono näkö oo. Ekat lasit hommasin 9 vuotta sitte parilla huntilla ja toiset makso 400€ joskus 3-4 vuotta sit titaanikehyksillä joita en kyl vaiha. Eli jos tarvii joskus vahventaa linssei niin sit linssit vaan... ikää nyt siis 32.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Wonderi kirjoitti:Näin lukulasi-iän kynnyksellä kaikista hölmöintä olisi leikkauttaa silmät normaaliksi. Lievän likinäköisyyden kanssa näen monta vuotta pidempään edes lähelle hyvin. Silmälaseilla korjattuna näkö on tällä hetkellä aivan loistava.

Vaikka joku maksaisi miljoonan, en suostu silmäleikkaukseen hämäränäön heikentymisen riskin takia. Ammattikuljettaja joutuisi välittömästi keksimään kokonaan uuden ammatin. Pilvisellä säällä laskettelurinteessä näkemisen ongelmaa en tiennytkään, mutta en halua pilata sitäkään, kun yleensä hihkun mahtavaa menoa siinä vaiheessa kun muut ei näe rinteessä tarpeeksi.
En varmaan itsekään olisi sun tapauksessa leikkauttanut. Sinä pärjäät työssäsi suurimmaksi osaksi kaukolaseilla, eli iän myötä monitehot varmaan toimii. Tuo hämäränäön heikkeneminen liittynee laser-leikkauksiin, eikä mun tapaisiin linssileikkauksiin.

Mulla on aina ollut jonkun verran lumisokeutta, ja se kyllä paheni huomattavasti. Rinteessä ei tosin tarvitse olla kuin jäniksenpapana, niin hahmotuskyky palautuu samantien.

Kaikissa operaatioissa on plussat ja miinukset, kuten vanhenemisessakin. Ikäni rillejä pitäneenä saan nyt kiksejä esim.
- sateessa ja tuulessa kävely
- pakkasella ulkoa sisälle tulo (korostuu vaikkapa rinneravintolassa...)
- aurinkolasien osto optikolta tarkoittaa sitä, että ne voi nakata hyllyltä päähän
- "missä mun lasit on, ja miks ne on likaiset"
-jne.

Rillittömälle varmaan triviaalia ja itsestään selvää, mutta muille varmaan tuttua. Maksan tuon kaiken mielelläni sillä, etten laskettele pilvisellä säällä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

masaf1 kirjoitti:titaanikehyksillä joita en kyl vaiha. Eli jos tarvii joskus vahventaa linssei niin sit linssit vaan...
Kehykset menee melko varmasti vaihtoon: omiin kehyksiin sovittamisesta menee lisämaksu, lisäksi myyjän toimesta alkaa selitys kuinka juuri ne sinun kehykset näillä uusilla vahvuuksilla vaatiikin erikoisohuet linssit tms. jotka maksaa omaisuuden ja lopuksi vielä pelotellaan pitkällä toimitusajalla koska hionta vie aikaa. Siinä sitten alat miettimään jospa ne jättäisikin varalaseiksi...
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Juha kirjoitti:Mulle asennettiin monitehoiset, tooriset keinomykiöt silmiin. Haukankatse lähelle ja kauas säilyy hautaan asti. Maksoi, mutta kannatti. Toi laserointi on vain väliaikaisratkaisu, eikä korjaa ikänäköä...
Itselläkin olisi taas lasien vaihto (vahvempiin?) edessä. Ensi viikolla oikein silmälääkärin tarkastus. Kehtaatko heittää hintaa (näin julkisesti) tuolle operatiolle? Vai onko ruvettava nettiä selaamaan eri vaihtoehtojen kartoittamiseksi. Ei ole nimittäin halpaa uusia lasejakaan parin-kolmen vuoden välein. :thdw:

Muutama vuosi sitten sellaista "noin-hintaa" eräästä leikkauksia tekevästä puljusta kysyin. Silloisilla näköarvoillani heidän arvionsa olisi ollut n.4500€. Kuullosti tosiaan kalliille. Käsittääkseni nuo hinnat kilpailun myötä on laskenut. Sen takia tuota hintaa kyselen.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Leikkaus tehtiin Medilaserissa 01/2014. Hinta kokonaisuudessaan oli 7500€, josta tonttu oli hajataiton korjaamisen tarvittavan hionnan monimutkaistuminen (jep, niin varmaan...) Luulis, että hinnat on tippunu jo tuostakin.

Mut eihän toikaan ole kuin kymmenen rillien hinta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Juha kirjoitti: Kaikissa operaatioissa on plussat ja miinukset, kuten vanhenemisessakin. Ikäni rillejä pitäneenä saan nyt kiksejä esim.
- sateessa ja tuulessa kävely
- pakkasella ulkoa sisälle tulo (korostuu vaikkapa rinneravintolassa...)
- aurinkolasien osto optikolta tarkoittaa sitä, että ne voi nakata hyllyltä päähän
- "missä mun lasit on, ja miks ne on likaiset"
-jne.

Rillittömälle varmaan triviaalia ja itsestään selvää, mutta muille varmaan tuttua. Maksan tuon kaiken mielelläni sillä, etten laskettele pilvisellä säällä...
Juuri noin. Itsellä oli -7/-8, eli olin käytännössä täysin avuton ilman laseja tai piilareita. Lisäksi iän myötä silmä alkaa kuivua, jolloin piilareiden pito alkoi välillä olla aika hankalaa. Ajatuskin paluu silmälasien jokapäiväkäytölle alkoi puistattaa. Minulla tuli lisäksi aika paha silmätulehdus ennen silmäleikkausta. Kun siitä selvisin, menin operaatioon niin pian, kun vain lääkäri päästi.
Hämäränäkö ehkä hieman huononi, paha sanoa, pilvisenä päivänä laskettelu on ehkä hieman hankalampaa, vaikea sanoa siitäkään mitään. Omasta mielestä laskettelu menee ihan niin kuin ennenkin. Haloja näkyi pari viikkoa operaation jälkeen, koko ajan häviten. Kuukauden päästä ei näkynyt enää mitään "harhoja"
Minulla silmät operoitiin eriparisiksi, siksi en vieläkään tarvitse (59v) lukulaseja. Tosin tiukoilla ollaan tuon kanssa :)
Usutin vaimon joulukuussa samaan operaatioon. Etsii vieläkin vanhasta muistista silmäaseja ja nauraa perään :tong:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Juha kirjoitti: - aurinkolasien osto optikolta tarkoittaa sitä, että ne voi nakata hyllyltä päähän
Tämä hyvä pointti jäi tosiaan huomioimatta. Edelliset laadukkaat kaksiteho aurikolasit (vahvuuksilla ja taittokorjauksella) maksoi myös hunajata. Ja ilman kaksitehoja en pärjää edes aurinkolaseilla. Lähinnä autoillessa tai etelän reissuilla. Eli tämä melkein tuplaa silmälasien hinnan. :thdw: No en niitä yleensä tule uusineeksi,kuin joka toisella lasien uusimis reissulla. Nyt varmaan taas pitäisi :sneak:
Viimeksi muokannut Heguli31, 12 Huhti 2017, 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Muokkaus tuplana...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Heguli31 kirjoitti:Itselläkin olisi taas lasien vaihto (vahvempiin?) edessä.
Jos silmien taittovirhe muuttuu, joudut taas parin-kolmen vuoden päästä joko hankkimaan rillit tai operoimaan silmät uudestaan. Menee hyöty hukkaan, paitsi jos saa ison taittovirheen tilalle pienen ja pärjää osan ajasta ilman rillejäkin.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Wonderi kirjoitti:
Heguli31 kirjoitti:Itselläkin olisi taas lasien vaihto (vahvempiin?) edessä.
Jos silmien taittovirhe muuttuu, joudut taas parin-kolmen vuoden päästä joko hankkimaan rillit tai operoimaan silmät uudestaan. Menee hyöty hukkaan, paitsi jos saa ison taittovirheen tilalle pienen ja pärjää osan ajasta ilman rillejäkin.
Jos tehdään linssileikkaus, niin sen tulos on pysyvä, eli ei tarvita enää operaatioita sen jälkeen.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Ihan off-topic, mutta kun joudun itse kärsimään kovista piilareista johtuen silmäsairaudestani ja olen kärsinyt myös hämäränäön ja kontrastien näkemättömyydestä lumella, ostin vasta Oakleyn Prizm linsseillä varustetut laskettelulasit. Ihan järjettömän kalliit, enkä ikinä olisi maksanut >200 € tälläisistä jos en olisi saanut laskea lumisateisella kelillä Oakleyn testiständiltä saaduilla testilaseilla. Parantavat kontrastia todella hyvin rinteessä, paljon paremmin kuin hyvinä linsseinä pitämäni Serengetin oranssit/ruskeat road linssit.

http://www.oakley.com/en/prizm/
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Vastaa Viestiin