Golf-ketju

Keskustelua ja linkkejä muista aiheista
Avatar
Loka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Helmi 2011, 20:51
Auto: F20 120dA Edition M Sport

Löytyykös täältä muita tovereita, joiden ainoa tapa lennättää kepin päästä jotain valkoista on pelata golffia? :lol:

Itsellä alkaa toinen kausi. Vuosi sitten suoritin greencardin, ja koko kesä tuli pelattua. Tasoitus ekan vuoden jälkeen 54->28.
Nyt kun täällä pohjoisessa kotikenttä on jo tähän aikaan vuodesta auki, on olo kuin pikkulapsella jouluaattona. Pelaamaan pitää päästä, tulkoon vettä tai akkoja taivaalta. Talven mailat vietti varastossa, mikä nyt hieman harmitttaa. Aika hukassa ollaan taas perusteiden kanssa, olisiko kannattanut talvella hieman treenailla. Kyllä se tästä taas lähtee.
Rangella mättämisen jälkeen positiivista on ollut huomata että, talven aikana jumppailut ja muu kauteen valmistautuminen on ollut kohdallaan...vielä ei ole paikat hajonneet. Aloittaessa ekat 2 kk oli aika vaikeat kun oli milloin missäkin jotain vammaa ja revähdystä.

Pelistä itsestään tykkään sen tarjoamista haasteista, aina löytyy kehittämisen kohteita omasta tekemisestä. Kesäpäivinä mitä mahtavinta viettää se 4h mukavassa seurassa kenttää kiertäsessä Suomen kesässä.

Huomenna pääsee ensimmäisen kierroksen tälle kautta pelaamaan :)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Loka kirjoitti:Löytyykös täältä muita tovereita, joiden ainoa tapa lennättää kepin päästä jotain valkoista on pelata golffia? :lol:
:lol:

Löytyy löytyy. Jopa siinä määrin, että itse sain kurssin käytyä vihdoin ja viimein vuosi sitten. Itseasiassa pitäisi vielä saada ensimmäinen kierros pelattua, että olisi virallisesti kortti taskussa.

Monen monta vuotta on ollut mielessä kortin suorittaminen, mutta milloin minkäkinlaisiin kiireisiin vedoten se on jäänyt ja jäänyt. Viime kesänä sitten tuli kaverin kanssa lähdettyä ja hyvä että tuli. Loppukesä meni harjoitellessa ja tarkoituksena oli kovasti saada kortti suoritettua loppuun jo silloin. Niin se vain jäi ja nyt on pelkona mennä ensimmäistä kertaa keväällä lyömään kun tietää, että ne vähätkin taidot ovat kadonneet. Jotenkin tuntuu, että minulla pitäisi olla homma todella hyvässä kuosissa ennenkuin viitsisin mennä pelaamaan sen ensimmäisen kierroksen; perfektionisti kun olen. Tällä asenteella ja tällä lajilla ei ehkä se paras yhdistelmä :)

Ai niin ja pitäähän sekin tottakai mainita, että kuulun myös vähemmistöön ja pelaan vasurilta vaikka oikeakätiseksi tunnustaudun muuten. Ei ainakaan helpottanut käytettyjen mailojen hankintaa, mutta eBay auttoi :)
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kesäajan ykkösharratus on ollut golf jo reilun 10 vuoden ajan. Kaksi kierrosta kesägriinein takana ja oikein hyvä fiilis on alkavaan kauteen. Normikaudella tulee sellaiset 50-60 kierrosta pelattua. Mielenkiintoista muuten etten ole koskaan pelannut tai löytänyt palloa, missä olisi BMW:n logo! Monien muiden autonvalmistajien logoilla varustettuja palloja näkyy kohtuullisen usein.
Ex: E60/F10
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Vuosia sitten kävin alkeiskurssin kun voitin ihan muussa lajissa lahjakortin ko. kursseille. Mulle oli hyvin luontevaa pelata siltä "normi" puolelta, vaikka olenkin umpi vasuri. Siis jos nyt ajatellaan esim. jääkiekkoa, niin meikä pelaa rightilta ja oik. kätiset leftiltä. Eli mun mielestä kaikki oik. kätiset golffarit pelaa "väärältä" puolelta :lol:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

pumafi kirjoitti:Kesäajan ykkösharratus on ollut golf jo reilun 10 vuoden ajan. Kaksi kierrosta kesägriinein takana ja oikein hyvä fiilis on alkavaan kauteen. Normikaudella tulee sellaiset 50-60 kierrosta pelattua. Mielenkiintoista muuten etten ole koskaan pelannut tai löytänyt palloa, missä olisi BMW:n logo! Monien muiden autonvalmistajien logoilla varustettuja palloja näkyy kohtuullisen usein.
Minä taas löysin palloja, mutta en vielä uskaltanut ostaa etten kadota niitä :lol: Palloja ja muita BMW:n golfvarusteita löytyy esim. täältä: http://www.bmw-shop.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Mukavaa, että foorumilta löytyy muitakin kohtalotovereita.

Itse olen pelannut 14 vuotta ja händäri pyörii siellä 6:n paikkeilla. Viime kesän täyskierrossaldo oli n 80 plus puolikkaat ysit päälle eli käytännössä pelasin joka päivä. Mahtava laji, saa liikkua luonnossa, ulkoilla ja hermotkaan ei koskaan mene :D

Tän kesän pelikautta ei ole vielä avattu, mutta rangella käynnin perusteella svingi on talvehtinut enemmän, kuin hyvin. Täällä on vielä niin kylmä, että pitänee tähtäillä kauden aloitusta tonne toukokuun loppuun/kesäkuun alkuun.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Antinontoxic kirjoitti:Ai niin ja pitäähän sekin tottakai mainita, että kuulun myös vähemmistöön ja pelaan vasurilta vaikka oikeakätiseksi tunnustaudun muuten.
Minulla kävi taannoin, tästä on jo todella monta vuotta taaksepäin. Siten, että olin sellaisessa seurueessa jolla pääsimme tänne Jyväskylän "kunnalliselle" kentälle, kokeilemaan aloituslyöntiä, aivan ohjaajan opastuksella. Paikan päältä sai myös vuokrata kaikenlaisia mailoja joiden valinnassa tämä ohjaajamme opasti. Kun sitten yritin lyödä palloa, niin oli aivan sama kummalta puolelta kokeilin! Kumpikaan puoli ei vain tuntunut luontevalta. :conf:
Olen normaalisti oikea kätinen, lätkämaila on "left", pesäpalloa lyön normaalisti oikealta, ainoa poikkeus keskivertoon on, että ammun pitkäpiippuisilla aseilla, vasemmalta olkapäältä.
Mutta tuo Golfmaila ei vai toiminut kummaltakaan puolelta? Ei, vaikka tämä ohjaajammekin yritti opastaa oikeissa käsiotteissa, ymv. :blush:
Avatar
Loka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Helmi 2011, 20:51
Auto: F20 120dA Edition M Sport

Antinontoxic kirjoitti:kuulun myös vähemmistöön ja pelaan vasurilta vaikka oikeakätiseksi tunnustaudun muuten. Ei ainakaan helpottanut käytettyjen mailojen hankintaa, mutta eBay auttoi :)
sama täällä, ja tuo kyllä tekee mailojen hankinnasta mielenkiintoista. Itse olen tilannut kepit Englannista, http://www.lefthandedgolf.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.onlinegolf.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sika säkissä periaatteella tuo nettiostaminen on ilman testaamista...toistaiseksi on toiminut hankinnat.

Nyt on käyty la ja su puolikas pelaamassa. Aika vahvasti harjoittelun merkeissä...rautamailat on aika hakusessa vielä. Draiveri tuntuu olevan kohdillaan. Ja tänään eka birdie tälle kautta :w00t: Toivottavasti ei jää ainoaksi...
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

Oma händäri alle 20 ja kierrosmäärät todella pienet, n. 10-20 vuodessa. Olen oikeakätinen mutta pelaan vasurilta, aika paljon olen nähnyt "kohtalotovereita" ja monella joku mailapelitausta yleensä lätkä.

Kausi käytiin avaamassa Hattulassa pääsiäisenä. Ensi viikolla pari kaverin kanssa Malagaan 5 päivän reissulle, rairai :thup:
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Loka kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:kuulun myös vähemmistöön ja pelaan vasurilta vaikka oikeakätiseksi tunnustaudun muuten. Ei ainakaan helpottanut käytettyjen mailojen hankintaa, mutta eBay auttoi :)
sama täällä, ja tuo kyllä tekee mailojen hankinnasta mielenkiintoista. Itse olen tilannut kepit Englannista, http://www.lefthandedgolf.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.onlinegolf.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sika säkissä periaatteella tuo nettiostaminen on ilman testaamista...toistaiseksi on toiminut hankinnat.

Nyt on käyty la ja su puolikas pelaamassa. Aika vahvasti harjoittelun merkeissä...rautamailat on aika hakusessa vielä. Draiveri tuntuu olevan kohdillaan. Ja tänään eka birdie tälle kautta :w00t: Toivottavasti ei jää ainoaksi...
Itse ostin rautasetin hyvään hintaan eBaysta; täysin ilman testaamista tottakai. Arvosteluihin ja muiden kokemuksiin luotin.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Täälläkin golf kesän ykkösharrastus, Jenkkifutiksen lopettamisen jälkeen. Kolmas täysi kesä lähtee ja händäri 20 pintaan. Tyypillinen välillä kulkee ja välillä ei pelaaja. Kierroksia tulee kaudessa noin 40-60 ja Kanava Golfilla Vääksyssä tulee eniten pelattua. Vääksyssä olen pelaanut siitä syystä, että Messila ja Takkula on varsin tukossa ja Vääksyssä pääsee pelaa melkeimpä koska haluaa. Jos sinne päin on asiaa niin pankaa viestiä ja käydään lyömässä kierros.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Kevään (kesän) ensimmäiset lyönnit takana ja olosuhteisiin nähden olo on ihan tyytyväinen. Pelikaverina oli parvi itikoita, jotka toivat omat haasteensa lyömiseen, mutta ihan se lyönti näytti siltä kuin mihin syksyllä lopetettiin. Opeteltavaa siis riittää, mutta jo opittua ei ole unohdettu...
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Kolopalloa on tullut pelailtua jo yli 20 vuotta ja händäri on hieman toisella kymmenellä. Tämän kauden avaus tuli suoritettua Saksan ja Itävallan kentillä ja samalla reissulla tuli taas poikettua BMW Weltissä. Etelä-Saksasta ja Itävallasta löytyy muuten hyviä kenttiä eli suosittelen. Alppimaisemat ovat mukavaa vaihtelua perinteisille pelikohteille (Espanja/Portugali tai Englanti/Irlanti).
Puttailua Itävallassa...
Puttailua Itävallassa...
Golf.jpg (340.38 KiB) Katsottu 14938 kertaa
Ja parasta golfissa on kun Z4:lla voi ajaa katto auki kentälle bagi tavaratilassa :tong:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hieno kuva :thuup:

Minä sain eilen niskani aivan jumiin kentällä. En tiedä oliko pahaa karmaa vai mitä, mutta juuri lähtiessä naureskelin kun uutisissa mainittiin Tigerin jättäneen kisat väliin loukkaantumisen takia. Hihittelin mielessäni, että miten siellä nyt voi loukkaantua, että onko se bunkkeriin kaatunut vai mitä...

Noh, niskat/hartiat olleen itsellä jumissa jo pidemmän aikaan ja yhdessä lyönnissä tuntui vihlaisu vasemmalla puolella niskaa. Sen jälkeen ei sitten niskat juurikaan enää kääntyneet ja illalla teki jo kipeää edes syödä mitään. Jospa se tästä, onhan tuo tänään jo hieman parempi ja kentälle tekisi mieli...
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Hienoja maisemia Alpeilta! Täällä on heinäkuu varattu BMW:n ulkoiluttamiseen, bägi takakontissa, Euroopassa ja yksi viikko menee Cerviniassa Alppimaisemissa, jossa löytyy myös kenttiä. Jos pelikunto löytyisi tuolta ohuesta ilmasta. Toinen viikko mennään Malaga osastolle ja siellä sitten kenttiä riittää joka lähtöön.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

laituri kirjoitti:Hienoja maisemia Alpeilta! Täällä on heinäkuu varattu BMW:n ulkoiluttamiseen, bägi takakontissa, Euroopassa ja yksi viikko menee Cerviniassa Alppimaisemissa, jossa löytyy myös kenttiä. Jos pelikunto löytyisi tuolta ohuesta ilmasta. Toinen viikko mennään Malaga osastolle ja siellä sitten kenttiä riittää joka lähtöön.
Tämähän kuulostaa jo suunnitelmalta.

Pitihän se käydä kokeilemassa niskan toimivuutta... hyvinhän se onnistui, mutta piru että siellä on kuuma :wassat:
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Onkin jäänyt tämä ketju kokonaan huomaamatta, kohtalotovereita löytyy siis palstalta :thup:

Kolmas kesä on lähtenyt täällä käyntiin. Ensimmäinen oli vähän puolikas, kun kävin kurssin elokuun alussa, mutta muutaman kierroksen kerkesi tuolloinkin pelata. Viime kesänä tuli pelattua vain vajaa 10 kierrosta, mutta tänä kesänä olisi tarkoitus ottaa härkää sarvista ja takoa sen minkä jaksaa ja lompakko kestää.. Neljä kierrosta tänä vuonna takana ja händärikin putosi vihdoin vitosryhmään :tong:

Onneksi on tällä viikolla ollut vähän turhan kuuma pelata, kun pitkänä viikonloppuna tuli kierrettyä kolme kierrosta ja nyt on paikat vähän jumissa - tänään tosin on jo kovasti poltellut taas, huomenna pakko päästä kiertämään :rolle: Oletko Antinontoxic käynyt Outokummun kentällä? Siellä se vasta kuuma on, vaikkei ilma muuten mikään läkähdyttävä olisikaan :de:

Nimim. Vasemmassa kädessä keinosiementäjän rusketus.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

TKU kirjoitti:Oletko Antinontoxic käynyt Outokummun kentällä? Siellä se vasta kuuma on, vaikkei ilma muuten mikään läkähdyttävä olisikaan :de:
Ei ole tullut käytyä. Lieneekö kentän kuumuus johtuu Outokummun muutenkin niin tukahduttavasta ilmapiiristä :lol:

Ai niin, pitäähän se mainostaa kun ostin uuden putterin. Sattui löytymään halvalla vasurin maila, niin pitihän se ostaa pois kuljeksimasta.

Kuva
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Noi Rossat on melko sähäkän oloisi :)
teropa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Tammi 2011, 20:14

Jep, kortin suoritin 16-vuotiaana... 16 vuotta sitten :). Sitten pelasin yhden kesän, ja laitoin mailat kaappiin 15:sta vuodeksi, kiinnosti muut asiat :).

Viime kaudella taas alotin uudestaan, ja tiputin 54 -> 34. Tälle kaudelle yksi täys kierros takana, ja yksi puolikas. Tuo puolikas menikin jo nyky tasotukseen. Jospa sitä saisi tän kauden jälkeen 2:lla alkavan händärin.

Tero
Vastaa Viestiin