Kokemuksia painepesureista

Keskustelua ja linkkejä muista aiheista
Avatar
540iA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
Auto: BMW M4 F83 LCI Competition

d_a_mage kirjoitti:Pesettekö ihan oikeasti painepesurilla autoa? Itse en kyllä ole uskaltanut.
Hierotteko todellakin maalipintaa sienellä ja hiekalla ilman esipesua? Itse en viitsi maalipintaa sillä tavalla pilata !

Esipesu suoritetaan painepesurilla ja varsinainen pesu pesuhanskalla, mielellään kahden ämpärin tekniikalla joista toisella on vain puhdasta vettä pesuhanskan putsaamiseen ja toisessa pesuainetta.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

540iA kirjoitti:Hierotteko todellakin maalipintaa sienellä ja hiekalla ilman esipesua? Itse en viitsi maalipintaa sillä tavalla pilata !

Esipesu suoritetaan painepesurilla ja varsinainen pesu pesuhanskalla, mielellään kahden ämpärin tekniikalla joista toisella on vain puhdasta vettä pesuhanskan putsaamiseen ja toisessa pesuainetta.

Juuri näin! Itsekin suoritan esipesun painepesurilla eli en varsinaisesti pesurilla pese autoani vaan käytän enimmän lian irrottamiseen, (joskus levitän liuottimen varsinkin jos aion vahata auton pesun jälkeen) ja sitten pesu pesuhansikkaalla autoglymin autoshampoota käyttäen ja loppuhuuhtelun suoritan ihan puutarhaletkua käyttäen. Painepesuria esipesuun käyttäen suurin lika lähtee pois pinnasta ja tällöin ei ole naarmuttamassa maalipintaa sitten kun pesen pesuhansikkaalla. Voi vain kuvitella minkälaista jälkeä syntyy kun sitkeää hiekkaista pintaa hankaa ilman esipesun suorittamista. Mikään puutarhaletkun paine ei riitä sitä enimpää kuraa irrottamaan maalipinnasta.

Pesen autoni aina käsin. Pesukoneessa en ole koskaan käyttänyt ja sen kyllä huomaa maalipintaa katsomalla.
d_a_mage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Elo 2011, 22:55

540iA kirjoitti:
d_a_mage kirjoitti:Pesettekö ihan oikeasti painepesurilla autoa? Itse en kyllä ole uskaltanut.
Hierotteko todellakin maalipintaa sienellä ja hiekalla ilman esipesua? Itse en viitsi maalipintaa sillä tavalla pilata !
Ilman muuta. Ensin teräsharjalla suurimmat kurat, sitten patapataa perään..... :thup:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

d_a_mage kirjoitti:
540iA kirjoitti:
d_a_mage kirjoitti:Pesettekö ihan oikeasti painepesurilla autoa? Itse en kyllä ole uskaltanut.
Hierotteko todellakin maalipintaa sienellä ja hiekalla ilman esipesua? Itse en viitsi maalipintaa sillä tavalla pilata !
Ilman muuta. Ensin teräsharjalla suurimmat kurat, sitten patapataa perään..... :thup:
:lol: :drink:
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Täytyy tässä tunnustaa, että kun autoilu-uraa aloittelin ja pesin ensimmäisestä autostani hyttysiä keulasta pois, niin tuli käytettyä karhunkieltä :blush: Hyttyset kyllä lähti, mutta hyvin tuli naarmujakin :mus:
- Vähempi parempi -
Vastaa Viestiin