Tullut aika luopua tästä BMWstä. Alun haasteiden jälkeen matkaa on tehty hyvillä fiiliksillä ja ajosta nauttien. Nyt alle vaihtuu kilpaileva Saksan tekele.
Auto on ollut M-sport paketilla tyylikäs ja takavedolla tarjonnut paljon ajamisen iloa. Iso kasa hyviä varusteita tuli ruksittua aikoinaan ja kaikki ottaisin edelleen. Ensimmäinen auto mistä ei mielellään luopuisi....
Palataan sitten takaisin BMWn puikkoihin, kun tulee aika G31 hankkia
Mua ottaa niin päähän...
Sattui pieni korvaongelma järvessä uidessa, ja mökin audisti-omistaja tarjosi avuksi tätä.
Liekö nimestä johtuvaa vai mikä, mutta ainakaan tämän bemaristin korvaan aineella ei ollut mitään vaikutusta, en voi suositella.
Liekö nimestä johtuvaa vai mikä, mutta ainakaan tämän bemaristin korvaan aineella ei ollut mitään vaikutusta, en voi suositella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Johonki kait se on avauduttava kun vtutus käyrä alkaa olla meikäläisellä jo melko tapissa!
Onko mitään mukavampaa kun kesäloma on alkanut ja pääsee mökille Juhannuksen viettoon?
Kyllähän se tuntu mukavalta, jopa onnelliselta, ainakin aikansa kun uudella autolla mökille ajeli. Luulot otettiin pois mökin pihaan päästyäni. Lähes kaikki oli erilailla kun viimeksi mökiltä lähdettyäni. Tavaraa oli hävinnyt ihan huolella! Pitkäkyntiset siis käyneet kylässä. Grillaaminen jäi ja veneellä ei sitten mennäkään yökalaan tänä juhannuksena, ainakaan moottorivoimin. Vittu Saatana! Kyllä meni maku koko hommasta taas prkl. Talliin oli yritetty, mutta oli vissiin ovet ja lukot olleet sen verran jämeriä, että yritykseksi jäi. Onneksi sillä siellä ne kalleimmat kamppeet on. Tupaan ei oltu vissiin yritetty.
Naapuri 500m päässä ei ollut nähny mitään ylim. liikkeettä pihalla, tosin hekin nukkuvat yönsä kun töissä käyviä ovat.
Poliisikin meinas perus kyllästyneellä äänensävyllä, "olisiko riistakamera hyvä olla?" No ois varmaan ja mieli teki kysyä, että onko ne rosvot sitten vapaata riistaa jos sattuu tänne uudestaan tulemaan ja minä olen paikalla? Parempi oli olla hiljaa, ne olis sitten varmaan tulleet hakemaan kaikki aseet multa pois, varsinkin ne "luvattomat", jotka on jenkeistä tänne osina tulleet.
On se kyllä kumma miten rosvot ovat tänne edes löytäneet!? Sen verran syrjässä ollaan.
Ensi viikolla tänne tulee firma laittamaan kamerat ym.
Semmosta se on kun toisilla on ja toisilla ei ole....
Onko mitään mukavampaa kun kesäloma on alkanut ja pääsee mökille Juhannuksen viettoon?
Kyllähän se tuntu mukavalta, jopa onnelliselta, ainakin aikansa kun uudella autolla mökille ajeli. Luulot otettiin pois mökin pihaan päästyäni. Lähes kaikki oli erilailla kun viimeksi mökiltä lähdettyäni. Tavaraa oli hävinnyt ihan huolella! Pitkäkyntiset siis käyneet kylässä. Grillaaminen jäi ja veneellä ei sitten mennäkään yökalaan tänä juhannuksena, ainakaan moottorivoimin. Vittu Saatana! Kyllä meni maku koko hommasta taas prkl. Talliin oli yritetty, mutta oli vissiin ovet ja lukot olleet sen verran jämeriä, että yritykseksi jäi. Onneksi sillä siellä ne kalleimmat kamppeet on. Tupaan ei oltu vissiin yritetty.
Naapuri 500m päässä ei ollut nähny mitään ylim. liikkeettä pihalla, tosin hekin nukkuvat yönsä kun töissä käyviä ovat.
Poliisikin meinas perus kyllästyneellä äänensävyllä, "olisiko riistakamera hyvä olla?" No ois varmaan ja mieli teki kysyä, että onko ne rosvot sitten vapaata riistaa jos sattuu tänne uudestaan tulemaan ja minä olen paikalla? Parempi oli olla hiljaa, ne olis sitten varmaan tulleet hakemaan kaikki aseet multa pois, varsinkin ne "luvattomat", jotka on jenkeistä tänne osina tulleet.
On se kyllä kumma miten rosvot ovat tänne edes löytäneet!? Sen verran syrjässä ollaan.
Ensi viikolla tänne tulee firma laittamaan kamerat ym.
Semmosta se on kun toisilla on ja toisilla ei ole....
Toi on ikävää, onneksi itselle ei ole käynyt mitään mökillä täällä hämeessä. Ehkä auttaa se että ollaan aika risteyksessä ja meidän mökin vieressä on vakiasukas ja heillä kamera talon kulmalla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ikäväähän tuollainen on. Uskoisin,että esim. Googlen kartta/satelliitti-kuvapalveluja on näissä syrjäisten seutujen keikoilla hyödynnetty.Mosku kirjoitti:On se kyllä kumma miten rosvot ovat tänne edes löytäneet!? Sen verran syrjässä ollaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Miksi, oi miksi ei vannevalmistajat kerro vanteista oikeasti olemassaolevia speksikomboja?
TSW Mechanica:
http://www.tsw.com/alloy_wheels_mechanica.php
On kokoja, on pulttijakoja. Ei ole ET-lukemia, eikä mitä komboja saatavilla. Mistään ei tunnu löytyvän listaa, olisiko olemassa vaikka 17*8" 5*120 ET20 (ei ole, jämy jo mulle selvitti) tai 18*8" 5*120 ET20 (tästä en vielä tiedä...)
OZ Ultraleggera, legendaarinen malli:
http://www.ozracing.com/wheels/oz-racin ... traleggera
15-18", ET16-55, leveys 7-9". Onko 17*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 (jämy kaivoi tämänkin). Entäs onko 18*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 ja ET34.
Miksi, oi miksi niistä oikeasti tuotannossa olevista versioista ei voi saada listaa tarjolle intternettiin? Mikä **TTU siinä on niin vaikeata? Miksi joka helevetin versio pitää erikseen speksata itse ja kysellä jämyiltä yksi kerrallaan? Äkkiseltään voisi kuvitella että tarkoitus olisi saada tavaraa kaupaksi, mihin voisi kummasti auttaa tieto että mitä ylipäätään on olemassa.
Ja kun tätä ihmettelee, niin ymmärrän ettei kiinantinavanteiden spekseissä ole painoja tarjolla, mutta miksi edes nämä laadukkaampia, kevyitä vanteita valmistavat valmistajat eivät kerro mitä ko. vannemalli halutussa koossa painaa? Se kuitenkin on ihan validi argumentti näitä ostavalla. Poikkeuksena OZ Alleggerita HLT, joka 17" koossa painaa vain 6,35kg - se sentään lukee OZ:n tuotesivulla.
Mä haluaisin kevyet ja laadukkaat vanteet, jotka ei kuulosta pahalta (joo, tää on ihan oikea argumentti avon kanssa), joko 17*8" tai 18*8" kokoisena niin että ET on etuvanteilla ~40 ja takavanteilla ~20. Tähän mennessä ainoa, jolta on sopivahkot speksit saatu kaivettua on Beyern (mallit Spartan, Gerade ja Antler - ET 35 ja 15 tarjolla). Ulkonäöllisesti vaan OZ:lta Ultraleggera, Alleggerita, Italia 4H/5H ja TSW:ltä Mechanica, Geneva ja Bathurst olisi hienompia, mutta voi olla että pitää Beyerniin lähteä, jos ei muilta sopivia löydy.
Sinällään maallisia pikkuhuolia, mutta ottaa silti pattiin kun tuntuu siltä että tuotteita ei haluta myydä.
TSW Mechanica:
http://www.tsw.com/alloy_wheels_mechanica.php
On kokoja, on pulttijakoja. Ei ole ET-lukemia, eikä mitä komboja saatavilla. Mistään ei tunnu löytyvän listaa, olisiko olemassa vaikka 17*8" 5*120 ET20 (ei ole, jämy jo mulle selvitti) tai 18*8" 5*120 ET20 (tästä en vielä tiedä...)
OZ Ultraleggera, legendaarinen malli:
http://www.ozracing.com/wheels/oz-racin ... traleggera
15-18", ET16-55, leveys 7-9". Onko 17*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 (jämy kaivoi tämänkin). Entäs onko 18*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 ja ET34.
Miksi, oi miksi niistä oikeasti tuotannossa olevista versioista ei voi saada listaa tarjolle intternettiin? Mikä **TTU siinä on niin vaikeata? Miksi joka helevetin versio pitää erikseen speksata itse ja kysellä jämyiltä yksi kerrallaan? Äkkiseltään voisi kuvitella että tarkoitus olisi saada tavaraa kaupaksi, mihin voisi kummasti auttaa tieto että mitä ylipäätään on olemassa.
Ja kun tätä ihmettelee, niin ymmärrän ettei kiinantinavanteiden spekseissä ole painoja tarjolla, mutta miksi edes nämä laadukkaampia, kevyitä vanteita valmistavat valmistajat eivät kerro mitä ko. vannemalli halutussa koossa painaa? Se kuitenkin on ihan validi argumentti näitä ostavalla. Poikkeuksena OZ Alleggerita HLT, joka 17" koossa painaa vain 6,35kg - se sentään lukee OZ:n tuotesivulla.
Mä haluaisin kevyet ja laadukkaat vanteet, jotka ei kuulosta pahalta (joo, tää on ihan oikea argumentti avon kanssa), joko 17*8" tai 18*8" kokoisena niin että ET on etuvanteilla ~40 ja takavanteilla ~20. Tähän mennessä ainoa, jolta on sopivahkot speksit saatu kaivettua on Beyern (mallit Spartan, Gerade ja Antler - ET 35 ja 15 tarjolla). Ulkonäöllisesti vaan OZ:lta Ultraleggera, Alleggerita, Italia 4H/5H ja TSW:ltä Mechanica, Geneva ja Bathurst olisi hienompia, mutta voi olla että pitää Beyerniin lähteä, jos ei muilta sopivia löydy.
Sinällään maallisia pikkuhuolia, mutta ottaa silti pattiin kun tuntuu siltä että tuotteita ei haluta myydä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Samaa tuskailin kun piti löytää yksi vanne kolhitun tilalle. Melkein jo tilasin väärän, kun näytti ettei niitä ole kuin yhtä ET:tä olemassa, onneksi metsästin hetken vielä halvempaa ja huomasin. Ei muuten ollut vanteisiinkaan merkitty ET:tä, vaikka niissä on paikka "stanssaa tähän" (mittaamalla selvisi). Olisi voinut tulla vekkuli ajettavuus jos yksi pyörä olisi ollut sentin-pari ulompana tai sisempänä kuin muut.
Sairasta porukkaa liikkuu täällä kotinurkilla viikonloppuisin. Tuhopolttoja, yhteisen omaisuuden tuhoamista ja nyt viimeisenä oli pari autoa hajotettu lunastuskuntoon parkkiksella. Toinen niistä omaa autoa viereisessä ruudussa. Ihan silkkaa ilkivaltaa vaan. Kaksi pakua oli myös tyhjennetty työkaluista, mutta tuskin liittyivät toisiinsa. Pakko käydä huomenna tiskaamassa auto, että näkee onko tuossakin jotain jälkiä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Nykyinen auto f34 2015 ollut nyt kaksi viikkoa. Tässä ajassa on onnistunut joku ajamaan perään parkkiruudussa, apukuskin oveen lyöty ovella kaksi kertaa lommo juuri siihen pokkaukseen, naapurin koira hyppäsi vasten kuskin ovea.
Kaikki nuo pitäisi fiksata. Kyllä vituttaa!! Aiheuttaako BMW kovia antipatioita muissa ihmisissä?
Kaikki nuo pitäisi fiksata. Kyllä vituttaa!! Aiheuttaako BMW kovia antipatioita muissa ihmisissä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei vaan ihmisissä, vaan ilmeisesti jopa naapurin koirassa...
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tuosta on kokemusta. Naapurin koiraa tuli usein pihalla jututeltua.
Kerran sitten lähdin pihasta, kun koira tuli ulos emäntänsä kanssa,
näki minut bemarissa ja syöksyi innoissaan kohti kuskin ovea ja raapi käpälillä sen minkä ehti. Isot naarmut jäi
kuskin puoleiseen oveen. Rouva päivitteli, että on niin iso koira, että ei jaksanut sitä pidätellä.
Siinä sitten mietin, että mitä teen ovelle, annoin olla ja ajattelin, että olkoon seuraavan omistajan murhe.
Auton vaihdossa ei tullut mitään mainintaa naarmuista.
Tämä ei nyt varsinaisesti ota päähän , mutta aiheuttaa mielessä pohdintaa : joka talvena törmää yllättävän usein kuskeihin , jotka ajavat ikkuna osittain auki reilussa pakkasessa. Köröttelyä ikkuna auki voi jatkua kymmeniä kilometrejä. Nortti ei pala huulessa , joten savusta ei ole kysymys. Kuskina on yleensä n 40-60v mies , kädet puristuu tiukasti rattiin ja nenä melkein tuulilasissa kiinni.
Eihän siinä tietenkään oma poski palele , mutta tällainen täysin irrationaalinen käytös saa ainakin meikäläisen heti ottamaan reilusti etäisyyttä kuskiin. Tulee fiilis , että mitä tahansa on odotettavissa. Onko joku keksinyt syytä tähän ilmiöön , tai kertoisiko joku ikkuna auki pakkasella ajeleva , mistä on kysymys. Olisi yksi asia vähemmän ihmeteltävänä.
Eihän siinä tietenkään oma poski palele , mutta tällainen täysin irrationaalinen käytös saa ainakin meikäläisen heti ottamaan reilusti etäisyyttä kuskiin. Tulee fiilis , että mitä tahansa on odotettavissa. Onko joku keksinyt syytä tähän ilmiöön , tai kertoisiko joku ikkuna auki pakkasella ajeleva , mistä on kysymys. Olisi yksi asia vähemmän ihmeteltävänä.
Jos on kasa lunta lattialla sulamassa tai hikisiä urheilijoita autossa, ikkunoiden raotus on tehokas keino saada huurteenpoistoa tehostumaan että näkisi eteensä. Tai sitten on vaan ikkunanapit yhtä huonossa paikassa kuin F31:ssa, ja nappeihin osuu vahingossa ovenkahvaa käyttäessä.
download/file.php?mode=view&id=5933Wonderi kirjoitti: ↑25 Helmi 2018, 15:37 Jos on kasa lunta lattialla sulamassa tai hikisiä urheilijoita autossa, ikkunoiden raotus on tehokas keino saada huurteenpoistoa tehostumaan että näkisi eteensä. Tai sitten on vaan ikkunanapit yhtä huonossa paikassa kuin F31:ssa, ja nappeihin osuu vahingossa ovenkahvaa käyttäessä.
Ikkuna auki pakkasella ajavat ovat poikkeuksetta yksin liikkeellä , varmaan siitä syystä , että matkustajat ymmärrettävästi komentaisivat ikkunan heti kiinni. Ikkunat eivät myöskään ole koskaan huurussa.
Matkustin kauan sitten kerran yhden ikkuna auki kuskin kyydissä pakkasella lähes sadan kilometrin siivun. Nuorena sällinä en tohtinut kysyä kuskilta , että mitä h:vettiä , vaan istuin hiljaa ja kärsin. Nyt tahtoisin tietää , mistä on kysymys.
- Liitteet
-
- ikkunaauki.pdf
- (348.29 KiB) Tiedosto ladattu 1725 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Ehkä toi nyt on joku spämmäri, jonka linkkiä pitäis painaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
No eipä nuo pikkuhuolia ole kun kunnolla alkaa ärsyttämään. Henkilökohtaisesta tunteesta kyse. Samat asiat nimittäin vituttavat itseänikin.Aero kirjoitti: ↑21 Heinä 2017, 16:07 Miksi, oi miksi ei vannevalmistajat kerro vanteista oikeasti olemassaolevia speksikomboja?
TSW Mechanica:
http://www.tsw.com/alloy_wheels_mechanica.php
On kokoja, on pulttijakoja. Ei ole ET-lukemia, eikä mitä komboja saatavilla. Mistään ei tunnu löytyvän listaa, olisiko olemassa vaikka 17*8" 5*120 ET20 (ei ole, jämy jo mulle selvitti) tai 18*8" 5*120 ET20 (tästä en vielä tiedä...)
OZ Ultraleggera, legendaarinen malli:
http://www.ozracing.com/wheels/oz-racin ... traleggera
15-18", ET16-55, leveys 7-9". Onko 17*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 (jämy kaivoi tämänkin). Entäs onko 18*8" 5*120 ET20? Ei ole, on vain ET40 ja ET34.
Miksi, oi miksi niistä oikeasti tuotannossa olevista versioista ei voi saada listaa tarjolle intternettiin? Mikä **TTU siinä on niin vaikeata? Miksi joka helevetin versio pitää erikseen speksata itse ja kysellä jämyiltä yksi kerrallaan? Äkkiseltään voisi kuvitella että tarkoitus olisi saada tavaraa kaupaksi, mihin voisi kummasti auttaa tieto että mitä ylipäätään on olemassa.
Ja kun tätä ihmettelee, niin ymmärrän ettei kiinantinavanteiden spekseissä ole painoja tarjolla, mutta miksi edes nämä laadukkaampia, kevyitä vanteita valmistavat valmistajat eivät kerro mitä ko. vannemalli halutussa koossa painaa? Se kuitenkin on ihan validi argumentti näitä ostavalla. Poikkeuksena OZ Alleggerita HLT, joka 17" koossa painaa vain 6,35kg - se sentään lukee OZ:n tuotesivulla.
Mä haluaisin kevyet ja laadukkaat vanteet, jotka ei kuulosta pahalta (joo, tää on ihan oikea argumentti avon kanssa), joko 17*8" tai 18*8" kokoisena niin että ET on etuvanteilla ~40 ja takavanteilla ~20. Tähän mennessä ainoa, jolta on sopivahkot speksit saatu kaivettua on Beyern (mallit Spartan, Gerade ja Antler - ET 35 ja 15 tarjolla). Ulkonäöllisesti vaan OZ:lta Ultraleggera, Alleggerita, Italia 4H/5H ja TSW:ltä Mechanica, Geneva ja Bathurst olisi hienompia, mutta voi olla että pitää Beyerniin lähteä, jos ei muilta sopivia löydy.
Sinällään maallisia pikkuhuolia, mutta ottaa silti pattiin kun tuntuu siltä että tuotteita ei haluta myydä.
Koskaan?)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Hieno aloitus kesälomalle. Toissa aamuna heräsin kun taloon murtauduttiin ja auton avaimet vietiin eteisestä. Hetken kuluttua varkaat ja auto poissa.
Löytyi tänään aika huonossa kunnossa hylättynä. Auto siis 2015 F34 m-sport. Kaikki kulmat rutussa, alusta kolisee, moottori jurisee ihme äänellä ja lisäksi löpöä valunut sisälle jostain kannusta. Sotkettu muutoinkin sisältä kokonaan.
Auto nyt viety paikalliselle bmw:lle. Mitähän kaikkia tarkastuksia ja testejä tuohon voisi vaatia tehtäväksi, jotta tietää ettei esim. voimalinja ole paskana? Jarrujen merkkivalo palaa punaisena? Oli ajettu poliisin tiesulun läpi/ ojan kautta ohi.
Meneeköhän miten helposti lunastukseen autot tätä nykyä?
Löytyi tänään aika huonossa kunnossa hylättynä. Auto siis 2015 F34 m-sport. Kaikki kulmat rutussa, alusta kolisee, moottori jurisee ihme äänellä ja lisäksi löpöä valunut sisälle jostain kannusta. Sotkettu muutoinkin sisältä kokonaan.
Auto nyt viety paikalliselle bmw:lle. Mitähän kaikkia tarkastuksia ja testejä tuohon voisi vaatia tehtäväksi, jotta tietää ettei esim. voimalinja ole paskana? Jarrujen merkkivalo palaa punaisena? Oli ajettu poliisin tiesulun läpi/ ojan kautta ohi.
Meneeköhän miten helposti lunastukseen autot tätä nykyä?