Mua ottaa niin päähän...

Keskustelua ja linkkejä muista aiheista
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

henripit kirjoitti:Kymmenen henkeä menee joka ilta ulos syömään illallista. Lasku kaikille yhteensä on 100 €. Jos he jakaisivat laskun samassa suhteessa kun maksamme tuloveroa, jako menisi suunnilleen näin: neljä ensimmäistä - köyhimmät - eivät maksaisi mitään, viides maksaisi 1 €, kuudes maksaisi 3 €, seitsemäs 7€, kahdeksas 12 €, yhdeksäs 18 €. Kymmenes - rikkain - maksaisi 59 €.

8--< 8--< 8--<

Seuraavana iltana rikkain, öykkäri-Nalle, ei tullutkaan illalliselle, koska oli muuttanut Ruotsiin. Näin ollen muut yhdeksän söivät ilman häntä. Kun lasku tuli, heiltä puuttui 52 €.

Aika hauska tarina jossa kiteytyy politiikan problematiikka. Leikkasin lainausta kun oli niin pitkä tarina.
Juha kirjoitti:Mua ottaa päähän ajattelutapa, että yritykset ja niiden omistajat on jotenkin rehtien ja tavallisten suomalaisten riistäjiä ja vihollisia. Mikseivät kommarit, vassarit ja muut ay-törpöt tajua, että kenelläkään ei ole töitä, jossei jotkut meistä laita kaikkea likoon ja riskeeraa itsensä ja omaisuutensa yritystä perustaessaan?

Palkansaajat ( hyvä nimitys muuten; palkkaa saadaan, ei ansaita...) käyvät töissä, kun on pakko, vain ansaitakseen elantonsa ja kaikista "saavutetuista eduista" pidetään kiinni vaikka ne veisivät oman työnantajan konkurssiin.

Miks näin on? Miksei tajuta, että jos yritys menestyy niin työntekijöilläkin on töitä tulevaisuudessakin? Jotkut lylyt ja rikuaallot pitää maata polvillaan, koska oma liksa ei ole yritysten tuottavuudesta kiinni, vaan verovapaista ay-maksuista. Mikäs siellä on lakkoillessa.
Tätä iänikuista vastakkainasettelua ihmettelen itsekin. Aika on ajanut tästä jo ohi. Kysymys on pääasiassa enää vallasta josta nämä ay-jermut eivät halua luopua. Pelissä käy vielä loppuviimein niin, että ay-liikkeiden jäsenet alkavat itsekin olla eri mieltä kun työt lähtee alta. Kinaamalla ja hankalaksi heittäytymällä kun en tiedä kenenkään saaneen luotua työpaikkoja. Eikä ay-jäsenet enää ole jäseniä sen vuoksi kuin ennen. Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on niiden houkutin ja kunhan politikot saa sen muutettua "kansalaisoikeudeksi" on ay-liike polvillaan ja vuoto alkaa.

Nesteellä aikoinaan kun töissä olin, piti johtaja jalostamon työntekijöille puheen ja uskalsi sanoa ääneen: "Muistakaa, että niin kauan kuin firmalla menee hyvin, teillä menee hyvin. Kun firmalla menee huonosti, teillä menee huonosti. Te voitte työllänne vaikuttaa siihen miten firmalla ja teillä menee." No jenkkiaikakautena käytettäisiin me-muotoa mutta Suomessa tämä "te" puri ihan hyvin.

Kannattaisi lylyn ja rikuaallon kysästä paperin ahoselta miten meni noin niinkuin omasta mielestä.

Ostetaanko Juha yksi satama pois ja tehdään ahtaajista ja muista työntekijöistä osaomistajia? Eivät liity liittoon ja lakkoile kun on oma leipä, osingot ja tulospalkkiot konkreettisesti omassa työssä kiinni. Ja kun luvataan olla auki markkinatilanteesta riippumatta aina, uskon että saadaan teollisuutta aika nopeasti asiakkaaksi ja ongelmaksi tulee lähinnä miten saada rakennuslupaa laajentaa satamaa...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

phuksi kirjoitti:
Ostetaanko Juha yksi satama pois ja tehdään ahtaajista ja muista työntekijöistä osaomistajia? Eivät liity liittoon ja lakkoile kun on oma leipä, osingot ja tulospalkkiot konkreettisesti omassa työssä kiinni. Ja kun luvataan olla auki markkinatilanteesta riippumatta aina, uskon että saadaan teollisuutta aika nopeasti asiakkaaksi ja ongelmaksi tulee lähinnä miten saada rakennuslupaa laajentaa satamaa...

-p
Taitaisi olla ainoa keino saada AKT ymmärtämään, mistä ne rahat tulee ja kuka ne palkat maksaa.

Käy sä maksamassa käsiraha, niin mä tota, tuun sitten mukaan :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

phuksi kirjoitti:Tätä iänikuista vastakkainasettelua ihmettelen itsekin. Aika on ajanut tästä jo ohi. Kysymys on pääasiassa enää vallasta josta nämä ay-jermut eivät halua luopua. Pelissä käy vielä loppuviimein niin, että ay-liikkeiden jäsenet alkavat itsekin olla eri mieltä kun työt lähtee alta. Kinaamalla ja hankalaksi heittäytymällä kun en tiedä kenenkään saaneen luotua työpaikkoja. Eikä ay-jäsenet enää ole jäseniä sen vuoksi kuin ennen. Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on niiden houkutin ja kunhan politikot saa sen muutettua "kansalaisoikeudeksi" on ay-liike polvillaan ja vuoto alkaa.

Nesteellä aikoinaan kun töissä olin, piti johtaja jalostamon työntekijöille puheen ja uskalsi sanoa ääneen: "Muistakaa, että niin kauan kuin firmalla menee hyvin, teillä menee hyvin. Kun firmalla menee huonosti, teillä menee huonosti. Te voitte työllänne vaikuttaa siihen miten firmalla ja teillä menee." No jenkkiaikakautena käytettäisiin me-muotoa mutta Suomessa tämä "te" puri ihan hyvin.

Kannattaisi lylyn ja rikuaallon kysästä paperin ahoselta miten meni noin niinkuin omasta mielestä.

Ostetaanko Juha yksi satama pois ja tehdään ahtaajista ja muista työntekijöistä osaomistajia? Eivät liity liittoon ja lakkoile kun on oma leipä, osingot ja tulospalkkiot konkreettisesti omassa työssä kiinni. Ja kun luvataan olla auki markkinatilanteesta riippumatta aina, uskon että saadaan teollisuutta aika nopeasti asiakkaaksi ja ongelmaksi tulee lähinnä miten saada rakennuslupaa laajentaa satamaa...

-p
Et tiedä yhtään mistä puhut. Olen itse mukana työpaikkana (metalli) ammattiosaston toiminnassa ja meillä on vuosia ollut järjestäytymisaste vakaasti lähes 80 prosenttia. Viime aikoina hallituksen ja työnantajien kärjistettyä ilmapiiriä on uusia jäseniä tullut ja järjestäytyminen on nuossut kymmenisen prosenttiyksikköä. Ansiosidonnaista saa Loimaan kassaltakin ja vieläpä halvemmalla. Kyllä ne järjestäytymisen syyt ovat yhä edelleen entiset. Haluaisit ehkä uskoa muuta, mutta näin on emmekä ole läheskään ainoa työpaikka.

On todella naurettavaa antaa ymmärtää, että minun tulisi olla jossain kiitollisuudenvelassa jenkkisijoittajille, jotka työpaikkani omistavat tai toimipaikan ylimmälle johdolle, joka vetää vuosittain miljoonaluokan bonuksia. Meillä on satoja "lattiatason" työntekijöitä, jotka tekevät hyvää työtä ja joita on ajan oloon vain alettu hiostaa yhä enemmän ja joille ei euronkaan palkkioita ole makseltu, vaikka yhtiöllä menee hyvin. Olemme itse asiassa maailman kovimpia menestyjiä alallamme tällä hetkellä. Ulkolaisilla kilpailijoilla menee aika heikosti, mutta me lykkämme markkinoille haluttuja tuotteita ja laatukin paranee jatkuvasti. No, firmalla menee hyvin ja meillä työntekijöillä tuntuu menevän paremminkin aina vaan huonompaan suuntaan. Heitä jo pois tuo tuollainen porvarillinen johtajajargoni vai oletko niin tyhmä, että oikeasti uskot siihen?

Me ammattiosaston suunnasta pyrimme käymään työantajan kanssa rakentavaa keskustelua eikä kukaan voine rehellisesti sanoa, että liikoja olisimme vaatimassa. Palkankorotukset ovat olleet vuosikausia melkein nollassa ja paikallisesti sovitaan ihan helvetinmoisesta joukosta asioita.

Te ette tiedä mistään mitään, hellitte vain mielikuvaa suomalaisista ylipalkatuista ja työtävieroksuvista ay-kommareista. Esimerkiksi itse olen kova työmies. Yli viisitoista vuotta olen työelämässä ollut eri aloilla ja koskaan, ei ainuttakaan kertaa koko aikana ole esimies minua moittinut töistäni. Sairauslomaakin olen viettänyt koko aikana peräti kaksi päivää. On samaan aikaan sekä surullista että huvittavaa, kun jotkut teidänlaisenne pilipalinilkkijupit rupeavat pätemään käsityksillään ja olemattomilla tiedoillaan. Olette arvatenkin yrittäjiä. Muistakaa, että niin kauan kuin palkanansaitsijoilla menee hyvin, niin teilläkin menee hyvin. Meidän rahoillamme tämä talous enimmäkseen pyörii.

On hyvin väsynyt vitsi ehdottaa, että duunarien pitäisi ostaa itselleen työpaikka. Eikä se edes ole enää vitsi vaan paikoitellen karua todellisuutta. Menkääpä vitsailemaan lisää vaikka jollekin yksityiselle kuljetus- tai metsäkoneyrittäjälle, jolle se on annettu ainoana vaihtoehtona ja isot yhtiöt sanelee taksat. Turpiinne saatatte saada.
Viimeksi muokannut Samppa, 01 Helmi 2016, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Samppa kirjoitti: Olemme itse asiassa maailman kovimpia menestyjiä alallamme tällä hetkellä. Ulkolaisilla kilpailijoilla menee aika heikosti, mutta me lykkämme markkinoille haluttuja tuotteita ja laatukin paranee jatkuvasti.
Ja sitten itketään, että teitä riistetään. Jos se osaaminen on noin kovaa, niin mikä teidät pitää siellä jenkkiriistäjien pauloissa?

Ei muuta kun omaa firmaa pystyyn ja kilpailijat nurin. Sillai se maailma toimii. Ei se niin toimi, että luullaan, että ollaan hyviä, ja joku muu kantaa riskit. Sitten vielä ylpeillään jollain järjestäytymisasteella, niinkuin se olisi hyvä asia. Ei oo. Tsiisus.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Minä en ylpeile mitään. Oikaisin vain virheellisen käsityksen. Ja tuon muun kirjoittamasi jätän täysin omaan arvoonsa...
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Kyllä huomaa että tää on penari palsta noista Sampan vasta puhujista.
_m83_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Syys 2015, 23:16

Phuksilta järkevää tekstiä :thuup:

AY-liikkeen olisi aika uudistua ja siirtyä 2000-luvulle. Pitkälti sen änkyröinnin vuoksi Suomella menee niinkuin menee. Tämän myöntävät tässä yhteiskunnassa kaikki muut paitsi nämä sankarit ja lakkokenraalit itse.

Totuus kyllä valkenee ennemmin tai myöhemmin näillekin sankareille. Kyse on siitä mennäänkö vaikeimman kautta vai valitaanko helpompi tie :dumb:
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Ainahan voi Samppa perustaa itse yritys ja maksaa kaikille, siis myös itselle, tasapalkkaa. Ja yrityksen voitonkin voi jakaa tsapuolisesti kaikille, jottei johtajalle (sinulle, yrittäjällä, vastuunkantajalle, riskinottajalle) tulisi kadehdittavia vuosibonuksia. Palkkatöissä saa palkkaa sen mitä saa, jos se ei riitä niin valitsee toisen työpaikan tai perustaa itse yrityksen.
- Vähempi parempi -
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Onkohan Samppa ihan tosissaan :conf: Ihan hetkeen en ole missään törmännyt noin erikoiseen kirjoitteluun.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Vastakkainasettelu ei edistä kummankaan osapuolen asemaa, duunari tarvitsee yrittäjää ja yrittäjä tarvitsee duunaria. Liittoon kuuluminenkin on ihan sallittua, johonkin määrään asti ihan käytännöllistäkin. Moni on aloittanut yrittäjäuransa ihan karkkirahoilla autotallista nousten miljoonaluokkaan, ei se ole lompakosta kiinni. Mutta jos joku haukkuu yrittäjät ja pomonsa noin rumasti, minä jätän sellaisen ainakin palkkaamatta. Mutta nou hätä Samppa, ollaan eri aloilla, ei osuta yhteen muutenkaan.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tämähän lähti...

Vältän nettikirjoitteluissa henkilökohtaisuuksiin puuttumista. Joudun tällä kerralla vähän nyt joustamaan periaatteestani.

Toistan vielä sen millä aloitin ja jonka myös Wonderi totesi: en ymmärrä tätä vastakkainasettelua. Olen itse paikallisen sopimisen kannalla jotta ne yritykset joilla menee hyvin voivat siitä jakaa. Ja puolestaan ne joilla menee huonosti löytävät keinot selvitä. Tähän malliin voidaan löytää toimiva yritystason mekanismi liittojen ulkopuolelta jos vain haluttaisiin. Sillä voidaan työntekijän asemaa turvata ja toisaalta vaatia kohtuus myös johtajille. Toisinaan nimittäin jää miettimään johtajien tulospalkkioiden perusteita; toki yrityksetkin ovat omistuspohjaltaan erilaisia. Ratkaisumalleista olisi paljon esimerkkejä mutta ei nyt ratkaista työmarkkinoita tässä ketjussa jossa kuuluu ottaa päähän niin kuin Samppa ansiokkaasti tekee :thup:

Heitto ay:n tulevaisuudesta oli vain skenaario joka voi olla ihan mahdollinen tulevaisuudessa joillakin aloilla. Ei siitä hermostua kannata, etenkään aktiivin joka tietää paremmin :conf: Mutta ammattiliiton edustajien kanssa joskus istuneena tässäkin nähty viestinnän sävy on helposti läsnä vaikka asiaa usein vasta alustetaan. Hyvin kiihtyy vaikkei pyydä.

Kansainvälinen toimintaympäristö vaan luo paineita olla joustavampia kuin mihin isolla kollektiivisella monikantasopimuksella ja jääräämällä päästään. Ja tässähän se on nähty yhteiskuntasopimuskeskusteluissa - kaikkien osapuolien toimesta. Suomessa ei vaan osata neuvotella ja hakea ratkaisuja. Ja sitten heitetään yleislakkokortti lopulta tiskiin. Kekkonen sanoisi että saatanan tunarit. Tällä tyylillä vaan ei kukaan voita ja nekin jotka vielä pärjää jäävät junnaamaan.

Kukaan ei kyseenalaista ammattimiehen taitoa. Jokainen yritys tarvitsee heitä kukin omalla alallaan.

En tunne Samppa sinua. Jätän uskomukseen ja älykkyyteen viittaavan kysymyksesi sinun pohdittavaksi. Koen olevani jäävi ottamaan itseeni kantaa. Kun olet analyysin tehnyt voit julkaista sen perusteet ja tuleman. Mutta kiitos kysymästä, hyvin tässä on pärjätty jalostamon venäläisten öljyjunavaunujen tyhjennyskeikkojen jälkeisinä aikoina. Ihan työtä tekemällä :drink:

Ehkä tähän lopuksi yleisesti moneen tilanteeseen hyvä kysymys: haluatko olla osa ongelmaa vai sen ratkaisua? Voit Samppa aloittaa analyysin minusta miettimällä miten mahtaisin siihen vastata.

-p

Ps. Kekkos-sloganin lisäksi sellasiakin paitoja saa ostaa jossa lukee "I bring nothing to this table".
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itse olen tehnyt töitä 20 vuotta ja olen erittäin kiitollinen yrittäjille jotka ovat maksaneet elämäni viimeiset 20 vuotta työtä vastaan. Itse en haluaisi yrittäjäksi ja olen sitä mieltä että asiat pitää yhdessä sopia ja yrityksen menestyminen tarkoittaa myös työntekijöiden menestystä aina jotenkin, jos ei muuten niin saa edelleen leivän pöytään.

Sille joka kantaa isoimman riskin kuuluu isoin palkkio. Olen tyytyväinen ansiotasooni, vaikka yrittäjänä voisin tienata moninkertaisesti enemmän. Toisaalta voisin menettää myös kaiken. Olen tyytyväinen omaan rooliini.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Tuli käytyä törkeäksi ja sorruttua henkilökohtaisuuksiin. Ei saisi ja pyydän anteeksi. Keljuttaa vain joidenkin työnantajien asenne, että työntekijä ei saisi valvoa etujaan ja pitäisi kiltisti ottaa vastaan mitä annetaan. Eivät toki kaikki yrittäjät sellaisia ole ja tässä maassa tehdään paljon hyvää työtä niin työntekijä- kuin työnantajapuolella.

Omalle työnantajalleni nostan hattua ainakin siitä, että se nodattaa lakia eikä utele ja urki työntekijäin mahdollista vasemmistolaisuutta tai järjestäytymistä, jotka joillekin tännekin kirjoittaneille tuntuvat olevan jotain ihan kamalaa ja peruste olla palkkaamatta ja jopa syrjiä. Minun työpaikallani ratkaisee miten tekee työnsä.
Avatar
akkuh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Kesä 2014, 15:27
Auto: BMW 116i TwinPower Turbo A Business Automatic
Paikkakunta: Liperi

Hei,
eikö näitä tämän säikeen luontoisia keskusteluja voisi käydä jollakin muulla areenalla kuin hienoja autoja käsittelevällä. Onhan siellä esim. "suomi 24 keskustelu" tai jotain sinne päin. :drink:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

akkuh kirjoitti:Hei,
eikö näitä tämän säikeen luontoisia keskusteluja voisi käydä jollakin muulla areenalla kuin hienoja autoja käsittelevällä. Onhan siellä esim. "suomi 24 keskustelu" tai jotain sinne päin. :drink:
Juuri tällaisenkin keskustelun takia täällä (kuten muillakin foorumeilla) on Off Topic (https://en.wikipedia.org/wiki/Off_topic), josta sinäkin tämän bongasit.

Kannattaa pysyä siellä "On Topic" -puolella, jos alkaa närästämään :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

akkuh kirjoitti:Hei,
eikö näitä tämän säikeen luontoisia keskusteluja voisi käydä jollakin muulla areenalla kuin hienoja autoja käsittelevällä. Onhan siellä esim. "suomi 24 keskustelu" tai jotain sinne päin. :drink:
Niin no onhan tietysti politiikalle ja muille asioille ihan muitakin palstoja, mutta siksipä tännekin lie luotu Off topic-osasto, että voi jutella ja jopa väitellä vallan muistakin asioista. Yhä edelleen olen sitä mieltä, että joissain kohdin ylitin hyvän käytöksen rajat. Sehän ei ole tämän foorumin vika eikä sellaista pitäisi tehdä missään muuallakaan. Olkoon nyt nuo työmarkkina-asiat minun osaltani tällä palstalla käsitelty.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Minusta sopivaan etikettiin kuuluu, että Off Topic -puolella voi vähän "revitellä" ilman, että siitä kukaan henkilökohtaisesti/verisesti loukkaantuu.

Itsekin on tullut täällä heitettyä kommenttia jos toista, mutta Sampallekin terveisiä, että ei oteta näitä niin vakavasti, ja heitellään vast'edeskin kommentteja kun siltä tuntuu.

Ei mulla muuta :thup:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Juha kirjoitti:Minusta sopivaan etikettiin kuuluu, että Off Topic -puolella voi vähän "revitellä" ilman, että siitä kukaan henkilökohtaisesti/verisesti loukkaantuu.

Itsekin on tullut täällä heitettyä kommenttia jos toista, mutta Sampallekin terveisiä, että ei oteta näitä niin vakavasti, ja heitellään vast'edeskin kommentteja kun siltä tuntuu.

Ei mulla muuta :thup:
Joo, no hard feelings :) :drink:
holmej
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Helmi 2016, 16:42
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tällä hetkellä *tuttaa ihan sikana tää Suomen talvi.. Ei taaskaan osaa päättää että jookos vai eikös, menis lumet kerralla pois ja tulis lämmin tai sitten oikeet pakkaset!!
Vähän toisenlaista tekniikkaa <Neutech>
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Reilu puoli vuotta ja reilu kymppitonni nyt ajeltu. Tehdastakuuta pari viikkoa jäljellä. Ihan turha takuu kun autossa ei ole mitään korjattavaa. Ei edes pienintä natinaa missään vaikka mittarissa on 105tkm. (Talven aiheuttamia kerran tapahtuneita parkkitutkan ja pissapojananturin jäätymisiä ei lasketa kun ne todettiin tällä foorumilla ominaisuuksiksi.)
Vastaa Viestiin