135 ja sitten 120?

Jermak
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Marras 2019, 19:10

135 ja sitten 120?

Viesti Kirjoittaja Jermak » 27 Marras 2019, 20:25

Moikka

Kaksi asiaa:

1. Pitkän linjan harrastaja (Audi/Porsche/BMW) ja useita entisöityjä takana - ja todella hyvin rahallisin tappioin :)

Katselin pitkin eri lankoja täällä, mutten ehkä sitten löytänyt kaipaamaani. Siis kysyn ystävällisimmin raadilta vinkkejä.
Nykyiset ajokkini ovat: Kesälaitteena muoseoikäinen Porsche 928 S4 (5.0 32v V8) ja käyttöpelinä pian viisivuotias
BMW M135 X iA. On aika luopua tuosta 150 tkm ajetusta virheettömästi pelanneesta 135:sta ja tilalle tulee
parivuotias 120dA X-drive

Varsinaiset kysymykset: Tuo 120 on varsin samanlainen kuin poistuva, mutta B47D20 190 Hp kone uutta.

- N-laitteen jakopää-ongelmat lienevät selätetty, mutta ahtimen kompurapuolen hajoamisista jäätymisen takia on
kirjoiteltu onko se ollut isokin ongelma?

- autoon on tuoreeltaan näemmä vaihdettu EGR-cooleri, miksi näin pian indikoiko se jotain?

- muuta havaittavaa, jos ystävällisesti kerrotte?

J

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: 135 ja sitten 120?

Viesti Kirjoittaja phuksi » 28 Marras 2019, 21:01

EGR:n väliläähdyttimissä oli hazardi ongelma joka eskaloitui Etelä-Korean laitettua BMW:t ajokieltoon palamisvaaran takia. Aiemmin autojen palamisia oli enemmän ja vähemmän selitelty. Kohtuullisen paljon autoja kutsuttiin tarkastukseen ja tietyt osanumerot ja niiden revisiot menivät kaikki vaihtoon. Olisiko tuo auto voinut olla osa tätä tarinaa ja siksi vaihdettu jo aika alkutaipaleella. Tässä netistä löytynyt dokkari korjauksesta: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=773715.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend