Tähän kun teipauttaisi antioksidantin tyyliin mustan katon ja vaihtaisi nuo vanteet gunmetal -sävyisiin "race" -tyyppisiin aluihin hillityssä koossa ja rapsisi painoa pois turhista varusteista ja hivauttaisi kaaret ja kuppijakkarat ja ja ja ajjajajjaja
Nami nami... pitäisikö lopettaa köyhtyminen, aloittaa lottoaminen, hakea santanterlainaa vai millähän tätä nyt konkretisoisi
Makkisunelma
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Et ole pankkiryöstöä harkinnut
Itselläni meni sellaiset pari vuotta ennen kuin totuin tuohon 1-bemarin ulkonäköön, mutta kyllähän tuo riittävän isoilla vanteilla ja varsinkin valkoisena ja sitten vielä kunnon koneella, niin mikä jottei
Makkiksen linkittämällä yksilöllä voisin ajella ilman mitään muutoksia.
Itselläni meni sellaiset pari vuotta ennen kuin totuin tuohon 1-bemarin ulkonäköön, mutta kyllähän tuo riittävän isoilla vanteilla ja varsinkin valkoisena ja sitten vielä kunnon koneella, niin mikä jottei
Makkiksen linkittämällä yksilöllä voisin ajella ilman mitään muutoksia.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Samaten minä olen tottunut ykkösen muotoihin. Aluksi se näytti melko erilaiselta - "linttaan istutulta".
3 -ovinen valkoinen olisi minun valintani. Siihen 130i:n tekniikka, niin mikäpä olisi nauttiessa. Musta katon teippaus Antinontoxicin autossa on hieno ja sopisi tähänkin upeasti.
Ykkössarjalaisen nykyinen tarjous, 116d tai 116i 2 -litran koneella alle 25 tonnin on aika houkutteleva mielestäni. Tuollainen mainos hiljattain otti silmiini Hesarissa.
3 -ovinen valkoinen olisi minun valintani. Siihen 130i:n tekniikka, niin mikäpä olisi nauttiessa. Musta katon teippaus Antinontoxicin autossa on hieno ja sopisi tähänkin upeasti.
Ykkössarjalaisen nykyinen tarjous, 116d tai 116i 2 -litran koneella alle 25 tonnin on aika houkutteleva mielestäni. Tuollainen mainos hiljattain otti silmiini Hesarissa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
No nyt kun sitten otettiin moottorit puheeksi niin kuinka kuristetulta juuri tuo 116i tuntuu verrattuna 120i:hin? Tällä hetkellä on käytössä Ford Fiesta ST niin ei ihan hirveästi hitaampaan halua vaihtaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Kyllä se tuntuu kuristetulta. Itselläni oli juuri edellisessä huollossa sijaisautona tuo uusin 116i ja tuli sillä taitettua satakunta kilometriä kaupungissa ja motarilla. Kaupungissa on tuo on ihan ok, itseasiassa vääntö on yllättävänkin järkevää taajamanopeuksissa ja hermo ei mene pörrätessä alle satasen vauhteja, kunhan vaan ei edes odota ravakkaa menoa. Arkiajoon taajamassa kone on kuitenkin ihan jees, jopa erittäin hyvä.
Motarilla sitten menee hermo. Satasen jälkeen... ei vaan tapahdu yhtikäs mitään vaikka kuinka huudatat ja käyntiääni on kamalan karkea bemariksi.. toki vieläkin sivistynyt esmes koliseviin vag-autoihin verrattuna, mutta ei bemarimaista. Tuntuu kidutukselta kierrättää tuota varsinkin kun ei se menoa tuo lisää.
Laiska sen täytyy olla jos minäkin sen moiseksi noteeraan, ajan kuitenkin arkiajoni mopodieselillä (520da) ja fiilisajot mopobensalla (320i ja 520i). Ehdottomasti 120i, tai 118i.
En ymmärrä mikä tuossa 116i:ssä mättää, itse ajelin neljä vuotta 316Ti:llä (1,8 litrainen valvetronic, 105 vai 115 hv...???) ja minusta se oli ihan jees. Ei ripeä, mutta hermotkaan ei mennyt, kuten 116:iilä.
Motarilla sitten menee hermo. Satasen jälkeen... ei vaan tapahdu yhtikäs mitään vaikka kuinka huudatat ja käyntiääni on kamalan karkea bemariksi.. toki vieläkin sivistynyt esmes koliseviin vag-autoihin verrattuna, mutta ei bemarimaista. Tuntuu kidutukselta kierrättää tuota varsinkin kun ei se menoa tuo lisää.
Laiska sen täytyy olla jos minäkin sen moiseksi noteeraan, ajan kuitenkin arkiajoni mopodieselillä (520da) ja fiilisajot mopobensalla (320i ja 520i). Ehdottomasti 120i, tai 118i.
En ymmärrä mikä tuossa 116i:ssä mättää, itse ajelin neljä vuotta 316Ti:llä (1,8 litrainen valvetronic, 105 vai 115 hv...???) ja minusta se oli ihan jees. Ei ripeä, mutta hermotkaan ei mennyt, kuten 116:iilä.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Hyvin kuristetulta, valitettavasti. 120i laulaa mukavasti kierrosten noustessa mutta valitevasti 116i:ssä ei tuota fiilistä tule. Perus kaupinkiautona kyllä mennee.TurboKoo kirjoitti:No nyt kun sitten otettiin moottorit puheeksi niin kuinka kuristetulta juuri tuo 116i tuntuu verrattuna 120i:hin?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Vertailetteko nyt vanhaa 1.6 -litran 116i -mallia ? Nythän 116i:n kone on miedompi 2 -litrainen. Itse olen ajanut vain 1.6 -litraisella ja se oli kyllä aika mieto laite tietenkin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Itse olen ajanut molemmilla ja oikeastaan tuo "tukkoisuuden tunne" pätee molempiin. Eroa kuitenkin tuon 1,6 litraisen ja 2,0 litraisen välillä on olennaisesti. 2-litrainen tuntuu "kuristetulta" nimenomaan maantievauhdeissa ja jotenkin pontevan alaväännön jälkeen tulee outo tunne, kun kivasti vetävässä koneessa ei kierrosten nousun myötä tapahdu mitään muuta kuin äänen kasvua. Vanha 1,6 litrainen on aneemisen oloinen kaikissa tilanteissa.
Tuntuukin, että tuo vanha 1,6 kone on vaan voimaton ja piste, kun taas uutta on "kuristettu"
Tosiasia kuitenkin on se, että molemmilla pärjää aivan hyvin tuolla normiliikenteessä Gorollojen ja Octaavioiden seassa. Vanhempaa pitää "käskeä" vähän joka tilanteessa, uudemalla voi taajamissa ajaa dieselmäisen pirtsakasti vääntöä hyödyntäen, mutta maantiellä vaan voima loppuu jos sporttimaista suorituskykyä autolta odottaa.
120i onkin sitten jo varsin pirtsakka vielä matkavauhdeissakin.
Tuntuukin, että tuo vanha 1,6 kone on vaan voimaton ja piste, kun taas uutta on "kuristettu"
Tosiasia kuitenkin on se, että molemmilla pärjää aivan hyvin tuolla normiliikenteessä Gorollojen ja Octaavioiden seassa. Vanhempaa pitää "käskeä" vähän joka tilanteessa, uudemalla voi taajamissa ajaa dieselmäisen pirtsakasti vääntöä hyödyntäen, mutta maantiellä vaan voima loppuu jos sporttimaista suorituskykyä autolta odottaa.
120i onkin sitten jo varsin pirtsakka vielä matkavauhdeissakin.