E88 mallierot, US vs EU, 2009

E81, E82, E87, E88
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Hop. Autokuumeketjuun jo rustailinkin, mutta koetetaas tänne jos joku mallintuntija lukee enempi tätä osiota. Osaako kukaan kommentoida eroja E88 jenkkimallissa suhteessa täkäläiseen markkinaversioon? Mailimittari ja radion puuttuvat taajuudet on tiedossa, mutta mites muuta? Onko esim. valoissa merkittäviä eroja? Tarjolla olisi äkkiseltään ihan kivan oloinen ykkösavo N52:lla, mutta kun kyseessä on jenkkimalli niin pitää ensin kysellä eroja ja omituisuuksia.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Eipä niissä mitään maata kaatavia eroja ole. Etulokareissa on yleensä oranssit heijastimet, kyseisessä korimallissa homma on kuitenkin ilmeisesti hoidettu parkkeina palavilla oransseilla vilkuilla. Mailimittarissa on myös kilometrit ja ainahan siihen voi asentaa käytetyn kilometrimittariston. Radion saa koodattua euroksi ilman ongelmia. Katso että rekisteriotteessa on maininta muuttoautostatuksesta, tällä vältät erinäiset ongelmat katsastuksessa. Muuttoautossa kaikki USA-valot kelpaavat heittämällä, poikkeuksena takasumuvalo jonka on toimittava.

Sitten se ehkä tärkein asia, USA-autojen markkina-arvo on huonompi kuin eurojen, lisäksi moni autoliike karsastaa näitä jenkkimalleja. Uineet ja pahasti mällätyt kun monesti päätyvät Baltian kautta Euroopan markkinoille.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Aerolla varmaan tiedossakin, että US- autoihin ei tarvitse tehdä enää mitään kommervenkkejä eikä lisäyksiä (sumuvalo) kuten ennen.

Tuli hauskasti mieleen, kun korjaamolle tuli yksi jenkki M3, joka piti "Eurooppalaistaa". Samana päivänä, kun auto tuli pajalle ja sumuvalot sun muut hommattuna, tuli Trafin uudet säännöt. Noh, sain muistoksi vermeet :)
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Juu, kyllähän nuo tosiaan selvisi. Varmistin vielä yksilön osalta soittamalla katsastuskonttorille ja utelemalla. K1:n nettiaspa osasi suositella tähän Jyväskylän asemaa, olikohan Keljossa, koska se tekee "tuollaisia katsastuksia" (eli määräaikaiskatsastuksia, sellaisestahan kysyin...). Taisi aspaihminen luulla, että olen ensirekisteröimässä jenkkimallia ja kaipaan varmuutta rekisteröintikatsastukseen. No, ei se mitään, sain kuitenkin inssiltä vastukset kysymyksiini.

Silti on ihan jees, että tuossa yksilössä on takasumari(t? - en muuten katsonut että onko niitä 1 vai 2) aktivoitu eurooppalaiseen malliin, se kuitenkin on ihan kelpoisa varuste.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin