Sivu 1/1

135 ja sitten 120?

Lähetetty: 27 Marras 2019, 20:25
Kirjoittaja Jermak
Moikka

Kaksi asiaa:

1. Pitkän linjan harrastaja (Audi/Porsche/BMW) ja useita entisöityjä takana - ja todella hyvin rahallisin tappioin :)

Katselin pitkin eri lankoja täällä, mutten ehkä sitten löytänyt kaipaamaani. Siis kysyn ystävällisimmin raadilta vinkkejä.
Nykyiset ajokkini ovat: Kesälaitteena muoseoikäinen Porsche 928 S4 (5.0 32v V8) ja käyttöpelinä pian viisivuotias
BMW M135 X iA. On aika luopua tuosta 150 tkm ajetusta virheettömästi pelanneesta 135:sta ja tilalle tulee
parivuotias 120dA X-drive

Varsinaiset kysymykset: Tuo 120 on varsin samanlainen kuin poistuva, mutta B47D20 190 Hp kone uutta.

- N-laitteen jakopää-ongelmat lienevät selätetty, mutta ahtimen kompurapuolen hajoamisista jäätymisen takia on
kirjoiteltu onko se ollut isokin ongelma?

- autoon on tuoreeltaan näemmä vaihdettu EGR-cooleri, miksi näin pian indikoiko se jotain?

- muuta havaittavaa, jos ystävällisesti kerrotte?

J

Re: 135 ja sitten 120?

Lähetetty: 28 Marras 2019, 21:01
Kirjoittaja phuksi
EGR:n väliläähdyttimissä oli hazardi ongelma joka eskaloitui Etelä-Korean laitettua BMW:t ajokieltoon palamisvaaran takia. Aiemmin autojen palamisia oli enemmän ja vähemmän selitelty. Kohtuullisen paljon autoja kutsuttiin tarkastukseen ja tietyt osanumerot ja niiden revisiot menivät kaikki vaihtoon. Olisiko tuo auto voinut olla osa tätä tarinaa ja siksi vaihdettu jo aika alkutaipaleella. Tässä netistä löytynyt dokkari korjauksesta: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=773715.

-p

Re: 135 ja sitten 120?

Lähetetty: 09 Joulu 2019, 14:00
Kirjoittaja Bmw120xda
EGR meni vaihtoon n. 13 tkm:n kohdalla. Auto nyki ja tuntui "tukehtuvan". Ei vikavaloja. Viallinen EGR sanoi diagnoosi. Toistaiseksi toimii. Coolereissa kuulemma jtkin kuten edellä on mainittu …… ja moottorina on tuo B47D20. Auto on mallia -17. Ei muuta ongelmaa.