Kokemuksia 100-sarjalaisista?
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei se automaattitoiminto pysy pois päältä, menee siis aina päälle kun auton käynnistää. Eivät huollossakaan "ehtineet" asiaan paneutua.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Kyse on siis 1-sarjalaisesta. Entä 3-sarjan autosi? Itselläni 318d ei tee noin.-V- kirjoitti:Ei se automaattitoiminto pysy pois päältä, menee siis aina päälle kun auton käynnistää. Eivät huollossakaan "ehtineet" asiaan paneutua.
- - -
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
3-sarjalaisissani tuollaista "pakollista" automaattitoimintoa ei ole ollut. Eikä muistaakseni edellisessä ykkösessäkään.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Milloin tuon sisäilmankierron sitten pitäisi mennä päälle?
Itselläni se valo loimottaa aina siinä automaattikohdassa, enkä ole huomannut, että sisäilmankierto olisi koskaan mennyt päälle. Tuohan olisi oiva esim. liikenneruuhkassa liikennevaloissa, että menisi sisäilmankierrolle niin ei tartteisi muiden co2:a imeä kitusiin.
Itselläni se valo loimottaa aina siinä automaattikohdassa, enkä ole huomannut, että sisäilmankierto olisi koskaan mennyt päälle. Tuohan olisi oiva esim. liikenneruuhkassa liikennevaloissa, että menisi sisäilmankierrolle niin ei tartteisi muiden co2:a imeä kitusiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
- Auto: E91 320iA M-Sport -08
Tuli hommattua käytettynä -06 mallinen 118i. Ensituntuma autosta on kyllä hyvä. Hiljainen matka-ajossa, ajettavuus erittäin hyvä myös. Alla tosin kitkat joten senkin ansiosta ei tiestä kauheasti melua sisään kantaudu. Ei ole hirveä ikävä entistä autoa. :-)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Uskaltaako kysyä mistä autosta vaihdoit?zapa kirjoitti:Tuli hommattua käytettynä -06 mallinen 118i. Ensituntuma autosta on kyllä hyvä. Hiljainen matka-ajossa, ajettavuus erittäin hyvä myös. Alla tosin kitkat joten senkin ansiosta ei tiestä kauheasti melua sisään kantaudu. Ei ole hirveä ikävä entistä autoa. :-)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
- Auto: E91 320iA M-Sport -08
Toki, sellainen toyota yaris meni vaihdossa!Antinontoxic kirjoitti:Uskaltaako kysyä mistä autosta vaihdoit?zapa kirjoitti:Tuli hommattua käytettynä -06 mallinen 118i. Ensituntuma autosta on kyllä hyvä. Hiljainen matka-ajossa, ajettavuus erittäin hyvä myös. Alla tosin kitkat joten senkin ansiosta ei tiestä kauheasti melua sisään kantaudu. Ei ole hirveä ikävä entistä autoa. :-)
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Itse hommasin -04:n 120 dieselin kohtuu varusteilla. Ei pääse auton ominaisuudet näillä liukkailla esiin, mutta syksyllä yhden auton koeajolla yllätyin positiivisesti kuinka nautinnollinen auto on viedä mutka-asvalttia! Näiltä osin siirtyminen Alfan 156 GTA:sta ei myöskään järkyttänyt. Sen mitä dieselillä säästää p-kuluissa moottorin soundeissa häviää. Peruspenkit ovat hiukan vaatimattomat, kaipaisi lisää muotoja.
Mihin olette päässeet matkapainotteisessa ajossa 118d/120d:llä? Itsellä viime tankillinen 6,8, vaikka matka-ajoa 80-90%. Hiukan matalampaa odottelin. Kuinka paljon kylmän koneen käynnistäminen mahtaa nostaa kulutusta, kun niitä tulee työn puolesta monta päivässä ja eber asennetaan vasta tammikuun alussa.
Huonosti alkoi tämä viikko autolla, kun kuusi vuotta vanha akku sanoi sopimuksen irti ja hinurilla lähdettiin akkukaupoille. Olihan siellä usemapi muukin kokenut saman ongelman. Muuten on kyllä ollut mahtava auto!
Mihin olette päässeet matkapainotteisessa ajossa 118d/120d:llä? Itsellä viime tankillinen 6,8, vaikka matka-ajoa 80-90%. Hiukan matalampaa odottelin. Kuinka paljon kylmän koneen käynnistäminen mahtaa nostaa kulutusta, kun niitä tulee työn puolesta monta päivässä ja eber asennetaan vasta tammikuun alussa.
Huonosti alkoi tämä viikko autolla, kun kuusi vuotta vanha akku sanoi sopimuksen irti ja hinurilla lähdettiin akkukaupoille. Olihan siellä usemapi muukin kokenut saman ongelman. Muuten on kyllä ollut mahtava auto!
Muistaakseni kun omistin 118d:n vm-06, kulutus oli jossain 6.5/100km.
Ajostani tuli silloin ja tulee edelleen 90% Kehä III:n sisäpuolella.
Keskinopeus taisi olla koko aikana, jona auton omistin, noin 50 km/h.
Ajostani tuli silloin ja tulee edelleen 90% Kehä III:n sisäpuolella.
Keskinopeus taisi olla koko aikana, jona auton omistin, noin 50 km/h.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Raimo Miettinen kirjoitti:Itse hommasin -04:n 120 dieselin kohtuu varusteilla. Ei pääse auton ominaisuudet näillä liukkailla esiin, mutta syksyllä yhden auton koeajolla yllätyin positiivisesti kuinka nautinnollinen auto on viedä mutka-asvalttia! Näiltä osin siirtyminen Alfan 156 GTA:sta ei myöskään järkyttänyt. Sen mitä dieselillä säästää p-kuluissa moottorin soundeissa häviää. Peruspenkit ovat hiukan vaatimattomat, kaipaisi lisää muotoja.
Mihin olette päässeet matkapainotteisessa ajossa 118d/120d:llä? Itsellä viime tankillinen 6,8, vaikka matka-ajoa 80-90%. Hiukan matalampaa odottelin. Kuinka paljon kylmän koneen käynnistäminen mahtaa nostaa kulutusta, kun niitä tulee työn puolesta monta päivässä ja eber asennetaan vasta tammikuun alussa.
Huonosti alkoi tämä viikko autolla, kun kuusi vuotta vanha akku sanoi sopimuksen irti ja hinurilla lähdettiin akkukaupoille. Olihan siellä usemapi muukin kokenut saman ongelman. Muuten on kyllä ollut mahtava auto!
Mulla oli vm -07 120d manuaali 177hv. Keskikulutus hyvin matkapainotteisessa ajossa oli muistaakseni 5,8 ajotietokoneen mukaan.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Itselläni 118d man vuosimallia 09, joka käyttöönotettu 12/08. Viimeisen 8kk todellinen kulutus on taajamapainotteisessa ajossa 6,10. Ajotietokone näyttää pikkuisen pieleen. Webasto lisää näin kylmänä vuodenaikana kulutusta oman osansa, lienee puolisen litraa satasella. Huomion arvoista on, että vaimon ajossa ajotietokone näyttää litraa isompia kulutuksia kuin minun ajossa, enkä usko ajelevani rauhallisemmin. Ehkä osaan ajaa taloudellisemmin
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Kompakti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
- Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19 - Paikkakunta: Tuusula
Se ripeä kiihdytys tasanopeuteen on ratkaisu alhaiseen kulutuksen Mutta oikeastikin joka päivä tulee nähtyä ihmisiä, jotka kiihdyttävät kevyellä kaasulla "kilometri kaupalla". Kiihdytyshän lisää keskikulutusta aika reippaasti verrattuna tasakaasulla ajoon.-V- kirjoitti:Itselläni 118d man vuosimallia 09, joka käyttöönotettu 12/08. Viimeisen 8kk todellinen kulutus on taajamapainotteisessa ajossa 6,10. Ajotietokone näyttää pikkuisen pieleen. Webasto lisää näin kylmänä vuodenaikana kulutusta oman osansa, lienee puolisen litraa satasella. Huomion arvoista on, että vaimon ajossa ajotietokone näyttää litraa isompia kulutuksia kuin minun ajossa, enkä usko ajelevani rauhallisemmin. Ehkä osaan ajaa taloudellisemmin
En ole mittaillut tarkemmin mitä keskikulutus on tuossa 120dA:ssa. Yleensä nollaan tietokoneen tankkauksen yhteydessä ja usein lukema on 6,5-7,5 välillä. Tankkausväli on n. 350-600 km. Maantiellä näytössä on reilusti alle 6 lukemia ja kesällä tuli ajettua kaupungissa vähän enemmän, oli kulutus lähellä 8 litraa.
Edelliset BMW:t
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Mistä johtuu että uudemmissa LCI-malleissa takavalot palavat eri yksilöissä eri tavalla? Tien päällä näkyy paljon sellaisia, joissa ajovaloina ei pala takavalojen led-viirut vaan ihan muut lyhdyt umpion ala- ja yläreunassa viirujen ollessa pimeänä. Itselläni palaa ne viivat. Vai onko tällä jotain tekemistä xenon-valojen kanssa, onko silloin erilaiset takavalotkin? Itselläni on xenonit.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Eikö näissä ole vedelle lämpömittaria, kysyy tyhmä?
Juuri näin, ja tuo tieto löytyy myös käyttöohjekirjasta..E81 kirjoitti:Käsittääkseni takana on ledit vain jos edessä on xenonit. Mulla on halogeenivalot ja takana on noi ylä- ja alareunan polttimot.
Eipä ole, jos ei jostain "salavalikosta" löydy....?Raimo Miettinen kirjoitti:Eikö näissä ole vedelle lämpömittaria, kysyy tyhmä?
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
On käyttiksessä varmaan kaikkea kivaa tietoa mutta kun sehän on aina siellä hanskalokerossaWorm kirjoitti:Juuri näin, ja tuo tieto löytyy myös käyttöohjekirjasta..E81 kirjoitti:Käsittääkseni takana on ledit vain jos edessä on xenonit. Mulla on halogeenivalot ja takana on noi ylä- ja alareunan polttimot.
Coupessa ja Cabriossa lienee ledit takana ilman xenoneitakin? Saattaahan toki sekin olla käyttöohjekirjassa...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Performance-sarjan ohjauspyörässä olis näyttö veden lämpötilalle jos siitä on kiinnostunutRaimo Miettinen kirjoitti:Eikö näissä ole vedelle lämpömittaria, kysyy tyhmä?
En tiedä miksi monessa nykyautossa on suuntauksena poistaa toi lämpötilamittari mutta aika nopeasti sen puuttumiseen tottuu. Kyllähän se ajotietokone rupeaa varoittelemaan jos lämmöt alkaa liikoja nousemaan.
Bemarin diesel-malleissa olisi kyllä lämpömittarille käyttöä, näkisi heti kun
termostaatit alkavat falskata->moottori ei käy tarpeeksi lämpöisenä->hiukkasuodattimen puhdistuspoltto ei käynnisty-> suodatin tukkeutuu->1000-1500€ köyhempi...
BTCF:n puolella paljonkin juttua näistä dieseleiden termostaattiongelmista.
termostaatit alkavat falskata->moottori ei käy tarpeeksi lämpöisenä->hiukkasuodattimen puhdistuspoltto ei käynnisty-> suodatin tukkeutuu->1000-1500€ köyhempi...
BTCF:n puolella paljonkin juttua näistä dieseleiden termostaattiongelmista.