BMW 130i moottorin nakutus

E81, E82, E87, E88
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Sylinterinkansi menee vaihtoon. Myyjäliike vastaa kustannuksista 50 %. Sylinterikansi on uudella varaosanumerolla, vanhaa ei enää valmistetakaan. Kanteen sisältyy uudet venttiilinnostimet.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hieno homma että tulevat edes tuon verran vastaan. Olikos kyseessä nyt sama Autosalpa joka ensin sanoi, että nakutus on ominaista tuolle moottorille?
Messier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 20:55

Kustannusarvio?
Veikkaan reilu 6k€, siitä 50% aika kova hinta nostajien naputuksen poistamiseen.
Itse jättäisin korjaamatta.
jnijni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:09

Messier kirjoitti:Kustannusarvio?
Veikkaan reilu 6k€, siitä 50% aika kova hinta nostajien naputuksen poistamiseen.
Itse jättäisin korjaamatta.
Word
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Sovittu urakkahinta on hieman yli 3000 euroa, eli työ ja osat. Tästä myyjäliike eli Rinta-Jouppi maksaa puolet. Toi on se mitä kuluttaja-asiamieskin suosittelee, eli tota enemmän ei varmaankaan kukaan myyjäliike korvaa. Finntakuu olisi muuten korvannut kaiken, mutta takuuehdoissa oli kannet rajattu pois.
Huoltoliike, jossa työ tehdään, ei ole merkkiliike, mutta työlle saan 2 vuoden takuun. Muutenkin vaikuttavat ammattimaisilta. Tiesivät tästä asiasta aika paljon muutenkin. Toki +1500 euroa on iso raha, mutta koska olen muuten tyytyväinen autoon ja aijon pitää sen pitkään, niin päätin korjata asian.
Rinta-Joupin toimintaan olen tyytyväinen, koska ottivat asian heti tosissaan ja toiminta oli muutenkin asiakaspalveluhenkistä. Saan myös maksuttoman sijaisauton käyttöön. Tosin varmasti myyjä tiesi myyntitilanteessa että kone kilkattaa, koska autohan seisoo autoliikkeissä pitkiä aikoja, niin silloin juuri vika ilmenee. Oli miten oli, pääasia että vian saan korjattua.
Messier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 20:55

Sepäs kuulostaa erikoisen edulliselle.

Tuosta kun katsoo mitä osia tarvitaan.
http://www.rtsauto.com/bmw-e90-valve-tr ... ticknoise/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tuosta niille suuntaa antavat hinnat. (verottomia???)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E87/5 ... nder_head/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ole automekaanikko mutta aika seppä saa olla jos 8h tuon selvittää.
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Työarvio oli 2 päivää. Autosalvassa oli arvio työlle ja osille 3600 euroa joten näyttäyis oleva oikein hinnoiteltu.
Vastaa Viestiin