Kehyksettömät ikkunat (3-ovinen HB)

E81, E82, E87, E88
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Ykkönen näyttäisi olevan tähänkin talouteen tulossa, tosin ilmeisesti tuollainen hatchback ilman takaovia.

Katselin liikkeessä että tällaisessa autossa ei tulekaan ovenkarmeja enään mukana ja mietin että kuinka hyvin bemari on ykköseen toteuttanyt tämän.

1. Tuleeko kabiiniin enemmän meteliä kuin 5-ovisessa versiossa?
2. Onko lasien jäätyminen talvella ongelma, kuten ainakin joissain autoissa?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

E81 kirjoitti:Lukaiseppa tämä ketju http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... at+ikkunat
Äyh, olipas se ikävää luettavaa!
Kiitos linkistä, olisipa pitänyt etsiä paremmin.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Kehyksettömissä ikkunoissa on tosiaan omat haasteensa mutta vastaavasti tilalle saa hienomman ulkonäön ja ainakin teoriassa vääntöjäykemmän korin kun ei ole takaovia. Kannattaa miettiä mitkä asiat siinä omassa auton valinnassa painaa eniten. Itse en aio jatkossakaan antaa ikkunamallin vaikuttaa auton valintaan.
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Alkutalven vähissä pakkasissa on tullut huomattua, että E88:n kehyksettömät ikkunat ovat huomattavasti häiriöherkemmät kuin CLK:n ikkunat viime talven haastavissa olosuhteissa. MB runnoi hieman jäätyneitä ikkunoita auki niin, että rutina vain kävi. Ykkösessä ikkuna ei laskeudu oven avauksen yhteydessä, jos ikkunassa on hiukankaan vastusta. Virta päälle ja pienet häiriöt saa ohitettua, kun ikkunaa laskee napista. Toisaalta ei tarvitse olla kummoinenkaan vastus, niin sekään ei auta. Tähän astisista tilanteista on selvitty kuitenkin vähillä kommelluksilla, katsotaan miten talven edetessä.

Omasta mielestäni kehyksettömissä ikkunoissa ei ole mitään mieltä ellei auton rakenteissa ole muuten ominaisuuksia, jotka edellyttää kehyksettömyyttä. Ainoa tällainen asia on B-pilarittomuus.
ex. E63 650i, E88 125i
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

CLiK kirjoitti:Alkutalven vähissä pakkasissa on tullut huomattua, että E88:n kehyksettömät ikkunat ovat huomattavasti häiriöherkemmät kuin CLK:n ikkunat viime talven haastavissa olosuhteissa. MB runnoi hieman jäätyneitä ikkunoita auki niin, että rutina vain kävi. Ykkösessä ikkuna ei laskeudu oven avauksen yhteydessä, jos ikkunassa on hiukankaan vastusta. Virta päälle ja pienet häiriöt saa ohitettua, kun ikkunaa laskee napista. Toisaalta ei tarvitse olla kummoinenkaan vastus, niin sekään ei auta. Tähän astisista tilanteista on selvitty kuitenkin vähillä kommelluksilla, katsotaan miten talven edetessä.

Omasta mielestäni kehyksettömissä ikkunoissa ei ole mitään mieltä ellei auton rakenteissa ole muuten ominaisuuksia, jotka edellyttää kehyksettömyyttä. Ainoa tällainen asia on B-pilarittomuus.
Näitä ensimmäisen käden kokemuksia on aina kiva kuulla.

Omasta mielestäni tämän ykkösen 3-ovisen hatcbackin kehyksettömyys on hiukan päälleliimattua sporttisuutta. Coupessahan taitaa olla myös kehyksettömät ja ne ymmärränkin hyvin koska sopii auton henkeen paremmin.
Vastaa Viestiin