E82 135i tai is -kokemuksia

E81, E82, E87, E88
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Taas nettiautoa ja mobilea on selailtu, ja 135i vois myös kuulua "joskus ehkä ostan" -listaan. Näppärä ja ketterän oloinen auto ja löylyäkin tuntuisi löytyvän, vaikka painoa onkin yllättävän paljon 335i:n verrattuna. Sanokaahan kokemuksia ajosta ja yleisestä arkikäytöstä jos ootte päässy ajelemaan.

Auto kun on pieni, niin mahtaako kaikissa 1-coupeissa kääntyä takapenkit jos tulee roudaustarvetta?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Ykkössarjan Coupessa kääntyvät takaistuimen selkänojat ovat vakiovaruste. (Hattuhylly takana on kiinteä.) Kontissa on kiinnityslenkkejä ja valmiit remmit niin, etteivät tavarat viereksi miten sattuu. Minusta tavaratila on käytännöllinen eikä sitä avattaessa matkustamoon tulvahda kylmää ilmaa. Kyllähän Coupe kiinnnittää huomiota, koska suurin osa ykkössarjalaisista on pystyperäisiä. Eipä silti, hieno on sekin.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Itsellä on nyt muutaman vuoden ollut 135i manuaalivaihteisena.
Kerrassaan hauska peli, täytyy sanoa. Perinteinen BMW -pieni auto jossa iso moottori.
Kiihtyy mukavasti virityslastun suoman 360 hevosen voimin jos vaan pitoa riittää. Runflat-renkailla hieman meluisa ja uraherkkä, ostan alle seuraavaksi tavalliset kumit.
Talveksi alle kunnon nastarenkaat tai autosta menee maku. Eka talvi meni eurokitkoilla ja itku meinasi tulla.
4,8 sekuntia nollasta sataan ja 17,7 kahteensataan on se olennainen tässä autossa -ajaminen on vaan niin hauskaa kun painaa kaasua kunnolla... :)
Laadukas peli, ei kolise eikä rämise. Ilmastointi toimii hyvin ja vaihteisto on napakka ja täsmällinen.
53l vetoinen tankki on liian pieni. Aerodynaamisille autoille tyypillisesti tuulilasin pesuvedet valuvat ärsyttävästi sivulaseille.
En ole ostostani katunut.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Vollgas kirjoitti:Itsellä on nyt muutaman vuoden ollut 135i manuaalivaihteisena.
Kerrassaan hauska peli, täytyy sanoa. Perinteinen BMW -pieni auto jossa iso moottori.
Kiihtyy mukavasti virityslastun suoman 360 hevosen voimin jos vaan pitoa riittää. Runflat-renkailla hieman meluisa ja uraherkkä, ostan alle seuraavaksi tavalliset kumit.
Talveksi alle kunnon nastarenkaat tai autosta menee maku. Eka talvi meni eurokitkoilla ja itku meinasi tulla.
4,8 sekuntia nollasta sataan ja 17,7 kahteensataan on se olennainen tässä autossa -ajaminen on vaan niin hauskaa kun painaa kaasua kunnolla... :)
Laadukas peli, ei kolise eikä rämise. Ilmastointi toimii hyvin ja vaihteisto on napakka ja täsmällinen.
53l vetoinen tankki on liian pieni. Aerodynaamisille autoille tyypillisesti tuulilasin pesuvedet valuvat ärsyttävästi sivulaseille.
En ole ostostani katunut.
On muuten pieni tankki. Saako kysyä minkä valmistajan lastu käytössä?
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Antinontoxic kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Itsellä on nyt muutaman vuoden ollut 135i manuaalivaihteisena.
Kerrassaan hauska peli, täytyy sanoa. Perinteinen BMW -pieni auto jossa iso moottori.
Kiihtyy mukavasti virityslastun suoman 360 hevosen voimin jos vaan pitoa riittää. Runflat-renkailla hieman meluisa ja uraherkkä, ostan alle seuraavaksi tavalliset kumit.
Talveksi alle kunnon nastarenkaat tai autosta menee maku. Eka talvi meni eurokitkoilla ja itku meinasi tulla.
4,8 sekuntia nollasta sataan ja 17,7 kahteensataan on se olennainen tässä autossa -ajaminen on vaan niin hauskaa kun painaa kaasua kunnolla... :)
Laadukas peli, ei kolise eikä rämise. Ilmastointi toimii hyvin ja vaihteisto on napakka ja täsmällinen.
53l vetoinen tankki on liian pieni. Aerodynaamisille autoille tyypillisesti tuulilasin pesuvedet valuvat ärsyttävästi sivulaseille.
En ole ostostani katunut.
On muuten pieni tankki. Saako kysyä minkä valmistajan lastu käytössä?
Olin hieman epätarkka, puhuin lastusta vaikka eihän mitään fyysisiä muutoksia ole tehty. Uusi ohjelma vaan ajettu.
Ja tuo ohjelma on Rican.
Mutta: on julkinen salaisuus että tuon ohjelman on alunperin tehnyt Alpina ja siitä tuli niin hyvä, että lähes kaikki viripajat -myös Rica- myyvät tuota yhtä ja samaa ohjelmaa omanaan.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

135i olisi varmaan herkullinen, kun jo 125i M-sport on hauska peli. Auto istuu ainakin minun käteen kuin hansikas. Toiset tykkää tuosta istuvuudesta, toiset taas ei. Jos coupen tilat vaan riittää omaan käyttöön ja osaa arvostaa ajamisen iloa, niin eipä tuossa voi oikein mennä vikaan. Toisaalta, 135i ja 335i ovat käytettynä suunnilleen samanhintaisia. Valintoja, valintoja...
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Mitäs mieltä olette näiden virittämisestä kestävyyden kannalta? Näillä pitäisi olla n. 400hv ja 570nm.

- BMS JB3 - moottorinohjaus
- AR Desing katittomat downpipet
- joku putkisto
- Vähempi parempi -
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

henripit kirjoitti:Mitäs mieltä olette näiden virittämisestä kestävyyden kannalta? Näillä pitäisi olla n. 400hv ja 570nm.

- BMS JB3 - moottorinohjaus
- AR Desing katittomat downpipet
- joku putkisto
Omassa 135i:ssä pelkkä lastu -360hv- ja kytkimen + vauhtipyörän sain rikottua kun tuli usein hiukan innostuttua...
Nyt olen pitänyt luistoneston päällä ja paketti on pysynyt kasassa. Seuraavan kerran jos/kun porsii niin laitetaan ämmäläisen osaa tilalle.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

^Käy siis koeajamassa jokaisen noista vaihtoehdoista ja valitsee sen mikä tuo itselleen eniten sitä "ajamisen iloa". Sekunnin desimaalit tai muutaman baijerilaisen hevosen ylivoima eivät merkkaa loppujen lopuksi mitään.
Vastaa Viestiin