120i kiikarissa

E81, E82, E87, E88
johan78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 20:53
Paikkakunta: Helsinki

Terve.

Olen tässä ykkösen ostamista pähkäilemässä. Uusikin ykkönen on mielessä, mutta jos ei tarjoukset kehity mieleisikisi, niin taidan päätyä kohtuu kilsoilla olevaan vanhempaan.

Onko tuossa 170hv versioisessa moottorissa jotain mitä kannattaa huomioida? Perusvikoja tai ominaisuuksia mihin pitäisi keskittyä autoa katsellessa? Esim. onko näissä vielä jotain vikoja nokkaketjun kiristimen kanssa? Joissain bemun neljäsylinterisissä on tainnut olla.

Muuta huomioitavaa '08 ja uudemmissa ykkösissä..?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Sytytyspuolien kanssa on ollut harmia http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=1848
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Omasta 118i LCI:stä meni parin vuoden aikana puolia, tulppia ja kerran myös yksi suutin. Jotenkin ymmärsin, että käytetty laihaseostekniikka vaikuttaa asiaan. Mutta ilmeisesti ainakin ensin mainitut on kulutustavaraa kaikissa bensakoneissa? Huonolla tuurilla kerran-pari vuodessa kannattanee varautua käyttämään autoa noiden takia huollossa. Mutta ilmeisesti noita vaihdellaan myös ennaltaehkäisevästi huoltojen yhteydessä, joten autosta riippuen voi olla, että ei tule ongelmia.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

jukka kirjoitti:Omasta 118i LCI:stä meni parin vuoden aikana puolia, tulppia ja kerran myös yksi suutin.
Hei, miten tuo suutin oireili? Oliko kallis korjata?
johan78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 20:53
Paikkakunta: Helsinki

Noi puolaviat tuntuu olevan suuttimien ohella yleisimmät viat näissä nelipyttysissä bensakoneissa. Mitenhän kalliita noi puolat on? Jos itse vaihtaisi siis vaikka hätävarjeluna. Jatkuukohan samat viat uusissa turbokoneissa..?

edit.

Onkohan ne puolat noita mitkä on esim. Motonetissä 35-40e kpl?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-1242" onclick="window.open(this.href);return false;
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

termotor kirjoitti:
jukka kirjoitti:Omasta 118i LCI:stä meni parin vuoden aikana puolia, tulppia ja kerran myös yksi suutin.
Hei, miten tuo suutin oireili? Oliko kallis korjata?
Autosta katos yhtäkkiä kaikki tehot, eteni pätkien/täristen ja paikallaan tyhjäkäynnillä koko auto heilui. Muistaakseni vianhaku ja korjaus oli jossain 500e hintaluokassa Jyväskylän Laakkosella.

Jos mä nyt olisin hankkimassa vanhaa 1-sarjalaista, niin kyllä mä kallistuisin dieselin puolelle luotettavuuden, polttoainetaloudellisuuden ja suuremman väännön takia. Itellä 118i vei 8.5l/100km kesällä ja 9.5l/100km talvella. Mutta ei tosta bensakoneestakaan nyt satunnaisista ongelmista huolimatta niiiin huono maku jäänyt, vaikka eihän se ikinä oo kiva tien päälle jäädä...
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

jukka kirjoitti:Jos mä nyt olisin hankkimassa vanhaa 1-sarjalaista, niin kyllä mä kallistuisin dieselin puolelle luotettavuuden, polttoainetaloudellisuuden ja suuremman väännön takia. Itellä 118i vei 8.5l/100km kesällä ja 9.5l/100km talvella. Mutta ei tosta bensakoneestakaan nyt satunnaisista ongelmista huolimatta niiiin huono maku jäänyt, vaikka eihän se ikinä oo kiva tien päälle jäädä...
Millaisella ajolla olet moisiin kulutuslukemiin "päässyt"? Oma 118i näyttää nyt sekalaisen ajelun (reilut 1000km) keskikulutukseksi 6,3l/100km. Matka-ajossa menee noin 5,4-6,5l vauhdista riippuen ja usein olen päässyt alle 6l keskikulutukseen. Kaupungissa vie sitten noin 8l, hyvin lyhyellä matkalla enemmänkin. Moottorin taloudellisuuteen olen varsin tyytyväinen.

Puolat muuten saatte ilmaiseksi, kun on takaisinkutsu. Eli kannattaa pyörähtää merkkihuollossa. Mulle vaihdettiin ne just ilmaiseksi.
inconel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Elo 2012, 10:08
Auto: E91 330d LCI

termotor kirjoitti: Puolat muuten saatte ilmaiseksi, kun on takaisinkutsu. Eli kannattaa pyörähtää merkkihuollossa. Mulle vaihdettiin ne just ilmaiseksi.
Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.
johan78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 20:53
Paikkakunta: Helsinki

Hei. Kävin tossa yhtä 120:tä kokeilemassa. Näyttää korkeuden puolesta, että siinä olis joku matalampi alusta. Mistä mä näen, onko siihen ruksittu tehtaan urheilualusta? Rekisteriotteessa ei ainakaan ollut mitään merkintää. VIN-koodista?
johan78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 20:53
Paikkakunta: Helsinki

Tämmönen http://www.rubmw.ru/vincode/eng/" onclick="window.open(this.href);return false; sivu sanoo ainakin että olisi m-sport alusta. Onko kukaan testannut pitääkö tän tulokset kutinsa?
Convertible
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.

Nyt keväällä on alkanut BMW aktio noiden puolien vaihdolle, eli ilmeisesti parempi puola on löytynyt kun alkaa vaihtamaan kaikista omaan piikkiin.

NOX antureita menee myös. Saksassa 230e suomessa 450e. :conf:
Convertible
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.

termotor kirjoitti:
inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.
Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.
Smack-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe
Paikkakunta: Oulu

Convertible kirjoitti:
termotor kirjoitti:
inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.
Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.
Mites tämä puolahomma, onko nämä uudet versiot ratkaisseet ongelmat, ts enään ei mene puolia, ei tulppia eikä suuttimia? Itsellä ois suunitelmissa auton päivitys E46sta uudempaan niin kiinnostas tietää joko tämmöisen voisi ostaa ilman jatkuvaa korjauskierrettä :)
Convertible
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.

Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.[/quote]

Mites tämä puolahomma, onko nämä uudet versiot ratkaisseet ongelmat, ts enään ei mene puolia, ei tulppia eikä suuttimia? Itsellä ois suunitelmissa auton päivitys E46sta uudempaan niin kiinnostas tietää joko tämmöisen voisi ostaa ilman jatkuvaa korjauskierrettä :)[/quote]

No, ei mulla ne varmaan rikki olleet, päättivät kuitenkin vaihtaa kaikista. E46ssa oli samoja ongelmia 4cyl bensoissa.
Vastaa Viestiin