Terve.
Olen tässä ykkösen ostamista pähkäilemässä. Uusikin ykkönen on mielessä, mutta jos ei tarjoukset kehity mieleisikisi, niin taidan päätyä kohtuu kilsoilla olevaan vanhempaan.
Onko tuossa 170hv versioisessa moottorissa jotain mitä kannattaa huomioida? Perusvikoja tai ominaisuuksia mihin pitäisi keskittyä autoa katsellessa? Esim. onko näissä vielä jotain vikoja nokkaketjun kiristimen kanssa? Joissain bemun neljäsylinterisissä on tainnut olla.
Muuta huomioitavaa '08 ja uudemmissa ykkösissä..?
120i kiikarissa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Sytytyspuolien kanssa on ollut harmia http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=1848
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Omasta 118i LCI:stä meni parin vuoden aikana puolia, tulppia ja kerran myös yksi suutin. Jotenkin ymmärsin, että käytetty laihaseostekniikka vaikuttaa asiaan. Mutta ilmeisesti ainakin ensin mainitut on kulutustavaraa kaikissa bensakoneissa? Huonolla tuurilla kerran-pari vuodessa kannattanee varautua käyttämään autoa noiden takia huollossa. Mutta ilmeisesti noita vaihdellaan myös ennaltaehkäisevästi huoltojen yhteydessä, joten autosta riippuen voi olla, että ei tule ongelmia.
Noi puolaviat tuntuu olevan suuttimien ohella yleisimmät viat näissä nelipyttysissä bensakoneissa. Mitenhän kalliita noi puolat on? Jos itse vaihtaisi siis vaikka hätävarjeluna. Jatkuukohan samat viat uusissa turbokoneissa..?
edit.
Onkohan ne puolat noita mitkä on esim. Motonetissä 35-40e kpl?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-1242" onclick="window.open(this.href);return false;
edit.
Onkohan ne puolat noita mitkä on esim. Motonetissä 35-40e kpl?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-1242" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Autosta katos yhtäkkiä kaikki tehot, eteni pätkien/täristen ja paikallaan tyhjäkäynnillä koko auto heilui. Muistaakseni vianhaku ja korjaus oli jossain 500e hintaluokassa Jyväskylän Laakkosella.termotor kirjoitti:Hei, miten tuo suutin oireili? Oliko kallis korjata?jukka kirjoitti:Omasta 118i LCI:stä meni parin vuoden aikana puolia, tulppia ja kerran myös yksi suutin.
Jos mä nyt olisin hankkimassa vanhaa 1-sarjalaista, niin kyllä mä kallistuisin dieselin puolelle luotettavuuden, polttoainetaloudellisuuden ja suuremman väännön takia. Itellä 118i vei 8.5l/100km kesällä ja 9.5l/100km talvella. Mutta ei tosta bensakoneestakaan nyt satunnaisista ongelmista huolimatta niiiin huono maku jäänyt, vaikka eihän se ikinä oo kiva tien päälle jäädä...
Millaisella ajolla olet moisiin kulutuslukemiin "päässyt"? Oma 118i näyttää nyt sekalaisen ajelun (reilut 1000km) keskikulutukseksi 6,3l/100km. Matka-ajossa menee noin 5,4-6,5l vauhdista riippuen ja usein olen päässyt alle 6l keskikulutukseen. Kaupungissa vie sitten noin 8l, hyvin lyhyellä matkalla enemmänkin. Moottorin taloudellisuuteen olen varsin tyytyväinen.jukka kirjoitti:Jos mä nyt olisin hankkimassa vanhaa 1-sarjalaista, niin kyllä mä kallistuisin dieselin puolelle luotettavuuden, polttoainetaloudellisuuden ja suuremman väännön takia. Itellä 118i vei 8.5l/100km kesällä ja 9.5l/100km talvella. Mutta ei tosta bensakoneestakaan nyt satunnaisista ongelmista huolimatta niiiin huono maku jäänyt, vaikka eihän se ikinä oo kiva tien päälle jäädä...
Puolat muuten saatte ilmaiseksi, kun on takaisinkutsu. Eli kannattaa pyörähtää merkkihuollossa. Mulle vaihdettiin ne just ilmaiseksi.
Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?termotor kirjoitti: Puolat muuten saatte ilmaiseksi, kun on takaisinkutsu. Eli kannattaa pyörähtää merkkihuollossa. Mulle vaihdettiin ne just ilmaiseksi.
Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
Hei. Kävin tossa yhtä 120:tä kokeilemassa. Näyttää korkeuden puolesta, että siinä olis joku matalampi alusta. Mistä mä näen, onko siihen ruksittu tehtaan urheilualusta? Rekisteriotteessa ei ainakaan ollut mitään merkintää. VIN-koodista?
Tämmönen http://www.rubmw.ru/vincode/eng/" onclick="window.open(this.href);return false; sivu sanoo ainakin että olisi m-sport alusta. Onko kukaan testannut pitääkö tän tulokset kutinsa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Nyt keväällä on alkanut BMW aktio noiden puolien vaihdolle, eli ilmeisesti parempi puola on löytynyt kun alkaa vaihtamaan kaikista omaan piikkiin.
NOX antureita menee myös. Saksassa 230e suomessa 450e.
NOX antureita menee myös. Saksassa 230e suomessa 450e.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.termotor kirjoitti:Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Mites tämä puolahomma, onko nämä uudet versiot ratkaisseet ongelmat, ts enään ei mene puolia, ei tulppia eikä suuttimia? Itsellä ois suunitelmissa auton päivitys E46sta uudempaan niin kiinnostas tietää joko tämmöisen voisi ostaa ilman jatkuvaa korjauskierrettäConvertible kirjoitti:Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.termotor kirjoitti:Ei mulla niissä ainakaan ollut tiettävästi mitään vikaa ja vaihtoivat uusiin. En tiedä mitä valmistuseriä tuo takaisinkutsu koskee. Helpoimmin asia selvinnee, kun piipahdat merkkiliikkeessä.inconel kirjoitti: Vaihtaako ne niitä "varmuuden vuoksi" vai pitääkö olla vikaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Koskee kaikkia aikaisempia puolia, eli kannattaa käydä vaihtamassa.[/quote]
Mites tämä puolahomma, onko nämä uudet versiot ratkaisseet ongelmat, ts enään ei mene puolia, ei tulppia eikä suuttimia? Itsellä ois suunitelmissa auton päivitys E46sta uudempaan niin kiinnostas tietää joko tämmöisen voisi ostaa ilman jatkuvaa korjauskierrettä [/quote]
No, ei mulla ne varmaan rikki olleet, päättivät kuitenkin vaihtaa kaikista. E46ssa oli samoja ongelmia 4cyl bensoissa.
Mites tämä puolahomma, onko nämä uudet versiot ratkaisseet ongelmat, ts enään ei mene puolia, ei tulppia eikä suuttimia? Itsellä ois suunitelmissa auton päivitys E46sta uudempaan niin kiinnostas tietää joko tämmöisen voisi ostaa ilman jatkuvaa korjauskierrettä [/quote]
No, ei mulla ne varmaan rikki olleet, päättivät kuitenkin vaihtaa kaikista. E46ssa oli samoja ongelmia 4cyl bensoissa.