Miten toimisitte näiden vikakoodien kanssa?

E81, E82, E87, E88
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

Käytin auton (118i vm 2008) öljynvaihdossa ja pyysin lukemaan samalla mahdolliset vikakoodit. Ajotietokone ei ollut ilmoitellut mistään vioista. Vikakoodeja löytyi kuitenkin 3kpl, ihan viime viikolla tulleita.

Code 3070 DME: Cylinder equalization via irregular running, cylinder 1 (km 120584)
Code 30EA DME: DENox catalytic converter, sulphurized (km 120672)
Code 2EF7 DME: Map thermostat, activation (km 120784)

Autolla nyt ajettu 120790km. Huollossa sanoivat, että muut koodit voivat olla ensimmäisen vikailmoituksen seurauksia ja vikojen jäljittämiseen menee helposti tunti aikaa (eli 90euroa). Mahdollista on myös, että ovat ihan harhailmoituksia, jolloin maksaa ihan tyhjästä. Mitä tekisitte, jatkaisitteko ajoa toistaiseksi, kun ei ihmeempiä oireita ole vai alkaisitteko heti korjauttaa? Ainoa asia, minkä olen huomannut on moottorin ajoittainen epätasaisen oloinen käynti kylmänä. Hieman lämmettyään kone käy ja toimii normaalin oloisesti.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

termotor kirjoitti:Käytin auton (118i vm 2008) öljynvaihdossa ja pyysin lukemaan samalla mahdolliset vikakoodit. Ajotietokone ei ollut ilmoitellut mistään vioista. Vikakoodeja löytyi kuitenkin 3kpl, ihan viime viikolla tulleita.

Code 3070 DME: Cylinder equalization via irregular running, cylinder 1 (km 120584)
Code 30EA DME: DENox catalytic converter, sulphurized (km 120672)
Code 2EF7 DME: Map thermostat, activation (km 120784)

Autolla nyt ajettu 120790km. Huollossa sanoivat, että muut koodit voivat olla ensimmäisen vikailmoituksen seurauksia ja vikojen jäljittämiseen menee helposti tunti aikaa (eli 90euroa). Mahdollista on myös, että ovat ihan harhailmoituksia, jolloin maksaa ihan tyhjästä. Mitä tekisitte, jatkaisitteko ajoa toistaiseksi, kun ei ihmeempiä oireita ole vai alkaisitteko heti korjauttaa? Ainoa asia, minkä olen huomannut on moottorin ajoittainen epätasaisen oloinen käynti kylmänä. Hieman lämmettyään kone käy ja toimii normaalin oloisesti.
Moi,

Olisivatko ne takuukorjauksen aiheuttamia oireita? Kannattaisi nollata ne vikakoodit ja katsoa ajan kuluessa toistuvatko ne, ellei niin taitaa olla vain harhailmoituksia.
- - -
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

Nuo vikakoodit tuli kyllä muutama tuhat km takaisinkutsukorjauksen jälkeen.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Nollaa ja katso tuleeko takaisin.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

E81 kirjoitti:Nollaa ja katso tuleeko takaisin.
Tuo nollaus ei onnistune muuten kuin merkkiliikkeessä setelitukkoa heiluttamalla?

Voiko samat vikailmoitukset tulla järjestelmään useita kertoja eri kilometrimäärille? Vai onko niin, että kerran tullut vikailmoitus ei uusiudu, ellei järjestelmää nollaa? Eli vaatiko välttämättä sen nollauksen, jos haluan saada selville, tuleeko vikailmoitukset uudelleen?
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

termotor kirjoitti:
E81 kirjoitti:Nollaa ja katso tuleeko takaisin.
Tuo nollaus ei onnistune muuten kuin merkkiliikkeessä setelitukkoa heiluttamalla?

Voiko samat vikailmoitukset tulla järjestelmään useita kertoja eri kilometrimäärille? Vai onko niin, että kerran tullut vikailmoitus ei uusiudu, ellei järjestelmää nollaa? Eli vaatiko välttämättä sen nollauksen, jos haluan saada selville, tuleeko vikailmoitukset uudelleen?
Ei merkkiliikkeeseen asti tarvii mennä, riittää kun jollakin BMW-kaverilla lähellä kotiseutuasi on vikakoodilukulaitteet, niin niillä voi nollata koodit. Kannattaa kuitenkin ensin printata ne nykyiset vikakoodit muistiin, voi olla että merkkiliike vaatii jotain korjatakseen vikaa.

Vikailmoitus ei uusiudu, jos ymmärsin oikein. Esim E60:ssä oli akkuongelmia (heikko varaustaso) viimeisen puolen vuoden aikana, vasta toissapäivänä vein vikakoodilukuun, siinä näkyi että akkuongelma alkoi 85tkm kohdalla vaikka nyt ajettu 102tkm ja herjaa edelleen. Vikakoodi ei siis uusiutunut vastaamaan oikeaa km-määrää.
- - -
Mää
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 06:45

Itse en tekisi yhtään mitään, jos vikakoodi on aktiivinen niin silloin syttyy kyseisen järjestelmän merkkivalo ja silloin tietysti pitää lyödä testerin piuhat kiinni. Ei-aktiivista vikakoodeista ei ole mitään haittaa, ja niitä tulee joka rihneeseen milloin mistäkin.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

Mää kirjoitti:Itse en tekisi yhtään mitään, jos vikakoodi on aktiivinen niin silloin syttyy kyseisen järjestelmän merkkivalo ja silloin tietysti pitää lyödä testerin piuhat kiinni. Ei-aktiivista vikakoodeista ei ole mitään haittaa, ja niitä tulee joka rihneeseen milloin mistäkin.
Oukkei, eli jatkan ajoa, jos kojetauluun ei varoituksia tule ja auto pelaa muuten normaalisti. Kiitoksia! Jos Joensuun suunnalla ois jollakulla se vikakoodien nollausmahdollisuus, niin saapi ottaa yhteyttä :-)
Convertible
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.

Ei noista kannata olla huolissaan, ihan normaaleja ilmoja..
Vastaa Viestiin