Aikomus hakea Saksasta merkkiliikkeestä jompi kumpi noista. Vuosimalli 2009 tai uudempi.
Vaihtoehdot minun budjetilla ovat:
120d karvalakkimalli ilman sporttipenkkejä, Xenoneita, cruisea...
118d lähes kaikilla herkuilla
Arvostan lisätehoja paljon, mutta 118d saisi paljon paremmilla varusteilla ja ehkä vuoden pari uudempana kuin 120d. Eikä väännössä ole eroa kuin "vain" 50Nm. Tunteeko tuon lisätehon tai sen puuttumisen selvästi?
Kumpi kannattaa ostaa? Kumpaan itse päädyit ja miksi?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
120d vai 118d ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Käsittääkseni turbo on hieman järeämpi 120d:ssä. Oonkohan bongannut tän tiedon joltain toiselta bmw foorumilta.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Piste pois! Tuollaista 1.8d konetta ei ole. 143 hv 18d kone on siis 2.0d///Marko kirjoitti:177hv 2.0d koneessa on ilmennyt jonkin verran jakoketjun venymisiä/katkeamisia. Kallis projekti jos kohdalle sattuu. En tiedä koskeeko tämä 143hv 1.8d konetta, toivottavasti ei.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Koeajoin Suomessa 118d ennenkuin sain oman 120d:ni Saksasta.
Pääerona 120d tuntuu kauttaaltaan pirteämmältä. Paperilla ns. ajokierroksilla voi 18d olla lähellä 20d:tä, mutta ajotuntuma on erilainen. Molemmat oli manuaaleja mitkä ajoin, 118 oli 120tkm ja 120 141tkm.
Molemmissa on sama N47D20 kone, eri polttoainejärjestelmän osat, eli lastuttamalla et saa teoriassa samaa konetta, paperille samat huipputehot ja -väännöt kylläkin. Jos parjaa N47D20:n jakopääongelmia niin käsitykseni mukaan vuodesta 2009 eteenpäin ongelmat ovat jo korjattu.
Muitakin pieniä eroja tietty on, esim 120d:ssä on lisäksi hieman isommat jarrulevyt. Käytännössä näkyviä eroja ei ole.
Voin suositella lämpimästä ottamaan 20d. Olin tottunut ajelemaan suht pirteällä Mk6 Golfilla (180hp TSI DSG), ja oma 20d suoriutuu kaupunkiroplauksista yhtä hienosti.
Pääerona 120d tuntuu kauttaaltaan pirteämmältä. Paperilla ns. ajokierroksilla voi 18d olla lähellä 20d:tä, mutta ajotuntuma on erilainen. Molemmat oli manuaaleja mitkä ajoin, 118 oli 120tkm ja 120 141tkm.
Molemmissa on sama N47D20 kone, eri polttoainejärjestelmän osat, eli lastuttamalla et saa teoriassa samaa konetta, paperille samat huipputehot ja -väännöt kylläkin. Jos parjaa N47D20:n jakopääongelmia niin käsitykseni mukaan vuodesta 2009 eteenpäin ongelmat ovat jo korjattu.
Muitakin pieniä eroja tietty on, esim 120d:ssä on lisäksi hieman isommat jarrulevyt. Käytännössä näkyviä eroja ei ole.
Voin suositella lämpimästä ottamaan 20d. Olin tottunut ajelemaan suht pirteällä Mk6 Golfilla (180hp TSI DSG), ja oma 20d suoriutuu kaupunkiroplauksista yhtä hienosti.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Niin on, my bad. Olen ajanut tuhansia kilometrejä kummallakin 2.0d koneella 3-sarjalaisessa ja ottaisin kumman tahansa. Enemmän antaisin painoarvoa auton (M-sport ym.) varusteille.xstr kirjoitti: Piste pois! Tuollaista 1.8d konetta ei ole. 143 hv 18d kone on siis 2.0d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 14 Loka 2012, 20:01
118 d toimii hyvin, ellet laita painoa 120 d:n reippaammalle ohituskiihtyvyydelle. Vaihdoin vm. 2008 118 d:n vuosi sitten vm 2009 120 d:hen ja yllätyin siitä, että maantiekulutus jopa laski! Jos ajat paljon kaupungissa 118 d menee pienemmällä kulutuksella. Jos lastutat 120d:n saat 123d:n tehot eli rapiat 205 hv!
Minulle ovat riittäneet hyvin 118d:n ominaisuudet - kiihtyy kuin raketti ja kulutus on tankillinen toisensa jälkeen alle viiden litran. Ajelin 200 kilometrin matkan maantieajoa ja ajotietokone näytti kulutuslukemaksi 3,8 litraa sataa kilometriä kohti. Tehokkaampi versio (120d Coupe) jäi kauppaan, koska se oli minusta liian kallis 118d:hen verrattuna.
Kävin sitten hakemassa Saksasta 120d:n. Ei ole hetkeäkään kaduttanut Auto menee ensiviikolla imusarjan läppien poistoon.ollibeib kirjoitti:Koeajoin Suomessa 118d ennenkuin sain oman 120d:ni Saksasta.
Pääerona 120d tuntuu kauttaaltaan pirteämmältä. Paperilla ns. ajokierroksilla voi 18d olla lähellä 20d:tä, mutta ajotuntuma on erilainen. Molemmat oli manuaaleja mitkä ajoin, 118 oli 120tkm ja 120 141tkm.
Molemmissa on sama N47D20 kone, eri polttoainejärjestelmän osat, eli lastuttamalla et saa teoriassa samaa konetta, paperille samat huipputehot ja -väännöt kylläkin. Jos parjaa N47D20:n jakopääongelmia niin käsitykseni mukaan vuodesta 2009 eteenpäin ongelmat ovat jo korjattu.
Muitakin pieniä eroja tietty on, esim 120d:ssä on lisäksi hieman isommat jarrulevyt. Käytännössä näkyviä eroja ei ole.
Voin suositella lämpimästä ottamaan 20d. Olin tottunut ajelemaan suht pirteällä Mk6 Golfilla (180hp TSI DSG), ja oma 20d suoriutuu kaupunkiroplauksista yhtä hienosti.
Onnea!weedee kirjoitti:Kävin sitten hakemassa Saksasta 120d:n. Ei ole hetkeäkään kaduttanut Auto menee ensiviikolla imusarjan läppien poistoon.ollibeib kirjoitti:Koeajoin Suomessa 118d ennenkuin sain oman 120d:ni Saksasta.
Pääerona 120d tuntuu kauttaaltaan pirteämmältä. Paperilla ns. ajokierroksilla voi 18d olla lähellä 20d:tä, mutta ajotuntuma on erilainen. Molemmat oli manuaaleja mitkä ajoin, 118 oli 120tkm ja 120 141tkm.
Molemmissa on sama N47D20 kone, eri polttoainejärjestelmän osat, eli lastuttamalla et saa teoriassa samaa konetta, paperille samat huipputehot ja -väännöt kylläkin. Jos parjaa N47D20:n jakopääongelmia niin käsitykseni mukaan vuodesta 2009 eteenpäin ongelmat ovat jo korjattu.
Muitakin pieniä eroja tietty on, esim 120d:ssä on lisäksi hieman isommat jarrulevyt. Käytännössä näkyviä eroja ei ole.
Voin suositella lämpimästä ottamaan 20d. Olin tottunut ajelemaan suht pirteällä Mk6 Golfilla (180hp TSI DSG), ja oma 20d suoriutuu kaupunkiroplauksista yhtä hienosti.
Jos autosi on uudemmalla N47 koneella,niin imusarjan läpistä on turha huolestua. Pelkkää rahan haaskausta poistattaa niitä, kun ei ole mitään faktaa, että uudemmissakin koneissa tämä vanha läppäongelma.
- - -