Auto 120d vm. 2006.
Sanoivat korjaamolta että perinteistä lohkolämmitintä ei näin "uuteen" autoon enään saa vaan ainoa vaihtoehto on letkulämmitin.
Aikaisemmissa autoissani on ollut vain lohkolämppäreitä ja mun korvaaan toi letkulämmitin kuulostaa samalta kuin säteilylämmitin = tehoton.
Onko teillä kokemuksia Defan letkulämppärin toiminnasta? Meillä on taloyhtiössä 2 tunnin lämmitysajalla tolppa. Jaksaako lämmittää koneen -20 asteen pakkasella parissa tunnissa?
Lohkolämppäri 1-sarjalaiseen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Ei niin tehokas ole, mutta samallalailla se lämmittää moottorin jäähdytinnestettä. Lohko lämppäri vaan lämmittää moottorin sisällä olevaa nestettä ja letkulla se lähtee lämmittää letkussa olevia.weedee kirjoitti:Aikaisemmissa autoissani on ollut vain lohkolämppäreitä ja mun korvaaan toi letkulämmitin kuulostaa samalta kuin säteilylämmitin = tehoton.
Tosin pitäisi olla nestettä kierrättävä pumppu, että kunnolla lämpiäisi tavara.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Mulla on N47D20 moottorina eli elementti lienee sama, ainakin toimintaperiaate varmasti sama.
Defan asennusohjeista katsoin, niin kyseessä on siis vastuskierukka, joka kiinnitetään pultilla moottorin alaosaan sen kylkeen ulkopinnan kohtaan, jossa se lämmittää öljyjä.
Teho ei siis samaa luokkaa, mutta ainakin itse aion sellaisen asennuttää tässä lähipäivinä.
Sisälle sitten 2,5m haaroitussarja ja pistoke.
Töpselin (seinä-auto) ajattelin sijoittaa tohon keskelle etupuskurin (M-Sport) isoa aukkoa, sen yläreunaan syvälle niin, ettei pistoketta näe katselukorkeuksilta.
Pyysin tässä hinta-arvioita takaperin viikko sitten. Autokeskus Konalassa (BMW) tuli osineen + asennus = 680e, vieressä Autopartner Motonet antoi noin 550e hinta-arvion. (Säteilylämmitin, haaroityssarja, sisäpistoke, johtosarja)
Autosi kyllä varmasti "lämpiää" kahdessa tunnissa, -20c pakkanen on sen verran kova lukema että plussalle pääsystä koneen moottorin kyljessä en osaa sanoa mutta lähelle varmasti pääsee. Eli toisin sanoen kyllä siitä varmasti paljon hyötyä on, tietenkin.
Letkulämppäriä en välttämättä lähtisi asentamaan (Calixilla tällainen on). Se, että moottori on kylmä mutta antureille "lämmin" voi sotkea, tämä menee vähän mutun puolelle. Ei ole vaan henkilökohtaisesti noista Calixeista hyviä kokemuksia
Defan asennusohjeista katsoin, niin kyseessä on siis vastuskierukka, joka kiinnitetään pultilla moottorin alaosaan sen kylkeen ulkopinnan kohtaan, jossa se lämmittää öljyjä.
Teho ei siis samaa luokkaa, mutta ainakin itse aion sellaisen asennuttää tässä lähipäivinä.
Sisälle sitten 2,5m haaroitussarja ja pistoke.
Töpselin (seinä-auto) ajattelin sijoittaa tohon keskelle etupuskurin (M-Sport) isoa aukkoa, sen yläreunaan syvälle niin, ettei pistoketta näe katselukorkeuksilta.
Pyysin tässä hinta-arvioita takaperin viikko sitten. Autokeskus Konalassa (BMW) tuli osineen + asennus = 680e, vieressä Autopartner Motonet antoi noin 550e hinta-arvion. (Säteilylämmitin, haaroityssarja, sisäpistoke, johtosarja)
Autosi kyllä varmasti "lämpiää" kahdessa tunnissa, -20c pakkanen on sen verran kova lukema että plussalle pääsystä koneen moottorin kyljessä en osaa sanoa mutta lähelle varmasti pääsee. Eli toisin sanoen kyllä siitä varmasti paljon hyötyä on, tietenkin.
Letkulämppäriä en välttämättä lähtisi asentamaan (Calixilla tällainen on). Se, että moottori on kylmä mutta antureille "lämmin" voi sotkea, tämä menee vähän mutun puolelle. Ei ole vaan henkilökohtaisesti noista Calixeista hyviä kokemuksia
Kiitos vastauksesta ollibeib,ollibeib kirjoitti:Mulla on N47D20 moottorina eli elementti lienee sama, ainakin toimintaperiaate varmasti sama.
Defan asennusohjeista katsoin, niin kyseessä on siis vastuskierukka, joka kiinnitetään pultilla moottorin alaosaan sen kylkeen ulkopinnan kohtaan, jossa se lämmittää öljyjä.
Teho ei siis samaa luokkaa, mutta ainakin itse aion sellaisen asennuttää tässä lähipäivinä.
Sisälle sitten 2,5m haaroitussarja ja pistoke.
Töpselin (seinä-auto) ajattelin sijoittaa tohon keskelle etupuskurin (M-Sport) isoa aukkoa, sen yläreunaan syvälle niin, ettei pistoketta näe katselukorkeuksilta.
Pyysin tässä hinta-arvioita takaperin viikko sitten. Autokeskus Konalassa (BMW) tuli osineen + asennus = 680e, vieressä Autopartner Motonet antoi noin 550e hinta-arvion. (Säteilylämmitin, haaroityssarja, sisäpistoke, johtosarja)
Autosi kyllä varmasti "lämpiää" kahdessa tunnissa, -20c pakkanen on sen verran kova lukema että plussalle pääsystä koneen moottorin kyljessä en osaa sanoa mutta lähelle varmasti pääsee. Eli toisin sanoen kyllä siitä varmasti paljon hyötyä on, tietenkin.
Letkulämppäriä en välttämättä lähtisi asentamaan (Calixilla tällainen on). Se, että moottori on kylmä mutta antureille "lämmin" voi sotkea, tämä menee vähän mutun puolelle. Ei ole vaan henkilökohtaisesti noista Calixeista hyviä kokemuksia
Mulla kone on M47/T2 ja Helsingin Autoextrasta Defa säteilylämmitin ja sisäpistoke asennettuna 480e. Webasto olisi houkutellut, mutta 1400e kellokytkimellä on mulle liikaa.