1-sarjalainen lapsiperheellä

E81, E82, E87, E88
viljo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 15:09

Ajan vuoden 2010 1-sarjalaista ja ensi kesänä pitäisi käydä synnyttämässä esikoinen.
Autoa en haluaisi kuitenkaan vaihtaa, joten nyt askarruttaakin miten jälkikasvu saadaan autoon mahtumaan :conf: Ja kai ne vaunutkin pitäisi joskus pitäisi kyytiin ottaa, samoin kuin mies. Mitään käsitystä turvakaukalon tilantarpeesta ei ole, mutta toiveena olisi, että se mahtuisi takapenkille (kun sitä eteen ei turvatyynyn takia - vaikka saakin kytkettyä pois - voi laittaa). Toinen takapenkin puoliskoista pitänee kaataa, jos vaunut haluaa kyytiin, koska eivät ilmeisesti leveytensä puolesta poikittain perään mahdu. Korkeus on toinen mikä tekee tiukkaa..
Onneksi olemme mieheni kanssa molemmat lyhytjalkaistamallia, joten jonkun aikaa voimme matkustajan paikalla istua vaikka kaukalo takana olisikin (jos siis ylipäänsä penkin ollessa etuasennossa sinne mahtuu).
Onko kellään kokemuksia yhden lapsen perheestä 1-sarjalaisessa?
Mies ajaa pakettiautolla, joten se onkin sitten vielä toinen selvitettävä tarina... Onneksi koiraa ei yleensä oteta mukaan ja sen voi laittaa tarvittaessa pakettiauton tavaraosastoon...
Juhus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 15:06
Auto: VW Passat B7 1.4TSI DSG
ex.318d E91 Lci
Paikkakunta: Hki

Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, koska ajan itse 3-sarjan farkulla, johon pitäisi loppukesästä alkaa sovittelemaan vaunuja ja jakkaraa kyytiin. Kaikkihan riippuu kuitenkin vaunuista ja myös jonkin verran istuimesta, itse olen vakavasti ajatellut Recaro BabyZen -yhdistelmää, joka mennee kyllä aika helposti 1-sarjalaiseen (vaunut siis). Valmistaja väittää mahtuvan vaikka Miniin. Mitään Emmaljungia tms. en edes harkitsisi, vaikka olisi 5-sarjalainen. Niiden tuotekehittely kokoontaittamisen osalta on päättynyt 50-luvulla, IMO.

Itsehän toki ylireagoin kovasti ja kuumeilen isompaa autoa. Tällä menolla päädyn ostamaan Muumijunan.
318d E91 LCI
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Meillä on 3-sarjan sedan, 2 pientä lasta ja Emmaljungat. Kärryistä vain koppa irti ja takapenkille. Alusta menee renkaineen konttiin. Jos koko porukalla ollaan liikkeellä, niin en kyllä tuolla autolla 150 kilometriä kauemmas lähde :) Miksei sinne ykköseenkin mahdu jos ei kovin pitkäkoipinen ole.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Ei tarvitse vaihtaa autoa. Meillä on 1 lapsi nyt 3v. Vaimo on "näppärän kokoinen" (oiskohan 165 cm), joten mahtuvat istumaan peräkkäin.
Emmaljungat mahtui takakonttiin. (paljon muuta sinne ei sen lisäksi mennytkään, ellei lastaa kattoon asti.)

Latentarvikeliikkeessä olen sovittanut ostettavia tavaroita, turvaistuinta, vaunuja ja matkarattaita aina autoon ennen ostopäätöstä. Emmaljungissa pitää olla vaunut oikeinpäin kasattu, että menee takakonttiin. Esim pyöriä ei tarvitse irrottaa!

Pitkäjalkaisille 1.sarjalainen ei varmaan sopisi. Minulle itselle tekee vähän tiukkaa istua pelkääjän paikalla, mutta en siinä viihdy muutenkaan :thuup:
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Meillä on emmaljungat tytöllä. Hyvin sopii A3 konttiin (lienee kontti lähellä omasi 1-srj kokoa), ei tarvii pyöriä irrottaa.
Koira (pienehkö) kopissa takapenkillä vaimon kanssa. Tyttö etupenkillä kaukalossa (isofix löytyy ja saa turvatyynyn pois kytkettyä). Itse olen kuskin paikalla. Hyvin pärjää siis perhe ton koko luokan autollakin. Lievästi vaan vaatii miettimistä ja järjestelyä tavaroiden kanssa. Onhan autosi kuitenkin neli/viisi ovinen, kolmiovisen kanssa voi mennä jo hankalaksi...

Mutta toki on paljon helpompi matkustaa perheen kanssa tolla 5-srj:n farmarilla sitä en kiistä...
viljo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 15:09

Hienoa! Mä olin ihan varma, että ei ole mitään mahkuja, mutta kyllä toivoa sitten varmaan onkin. Noi Recaron kärryt näytti tosi käteviltä pakata ja älyttömän hyvännäkösetkin ovat, mutta pikkasen arveluttaa kuinka mahtavat suomen loskakeleillä rullata :tong: Jos pääsisi jossain niitä kokeileen, niin varmaan menisin. Ootko jo miettinyt mistä ostat? Oletan, että tilaamalla muualta voi löytää edullisemmin.
Teillä, joilla Emmaljungat taakse menee, niin mikä malli mahtaa olla kyseessä? Toinen etukäteen miettimäni on Gesslein, mutta onneksi näitä on aikaa vielä arpoa.
Jos takapenkkiä ei tarvitsekaan kääntää, niin silloinhan voi ottaa jonkun kyytiin taaksekin! Tai laittaa miehen sinne jälkikasvun seuraksi :thup:
Jos olisi auton joutunut vaihtaan isompaan, niin jotain noista X-sarjan malleista olisi joutunut katseleen...
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Meillä on Emmaljungan City Cross, ovat aavistuksen Emmaljungan Edge Duo Combia pienemmät (oli meidän toinen vaihtoehto). Siksi juuri City Cross otettiin koska Edge Duo ois sopinut huonommin A3 konttiin (ei ehkä ilman renkaiden irrotusta..).

Ei varmasti X-sarjalainenkaan huono olisi perheen kulkupelinä ;)
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

viljo kirjoitti: Teillä, joilla Emmaljungat taakse menee, niin mikä malli mahtaa olla kyseessä? Toinen etukäteen miettimäni on Gesslein, mutta onneksi näitä on aikaa vielä arpoa.
Meillä on jotkut city...? malliset joissa isot irrotettavat pyörät toisella akselilla ja toisella pienet kääntyvät. Ne menee just just konttiin koppineen, kun koppa oikein/"väärinpäin" kasattu. Eipä noita vaunuja ole viimeaikoina enään käytetty.

Päädyin emmaljungaan koska ne oli ainoat länsimaissa tehdyt vaunut, eli ruotsissa valmistetut. Käsittääkseni esim. Gesslein on saksassa suunniteltu ja kiinassa valmistettu. "Perustuu myyjien antamiin tietoihin"
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Vastaa Viestiin