Keskuslukko ei tottele kakea

E81, E82, E87, E88
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Moro,

Aika ajoin tapahtuu seuraavaa mun 2006 120D:ssä:

- säädin avaa aina ovet kiltisti
- säädin ei aina kuitenkaan helposti sulje ovia! Joutuu painelemaan monta kertaa ja yhtäkkiä toimii
- kun temppuilee, niin silti auton vieressä seisoessa voi kuulla pienen naksauksen, kun painaa open-nappia eli signaali auton ja säätimen välillä kulkee

Onko vika siis avaimen sulkijanapissa vai auton päässä?

Luin ulkomaisilta foorumeilta, että on muillakin ollut samoja ongelmia...

-Rike
Jalippo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 67
Liittynyt: 07 Kesä 2013, 14:17
Auto: F10 530d xDrive M-sport
Paikkakunta: Seinäjoki

- Mitä ulkomaisilla foorumeilla oli arvailtu/todettu viaksi?
- Jos toimii toisella avaimella täydellisesti, niin todennäköisesti avaimessa vika?
Ex: BMW E91 318dA LCI, Audi A4 B7 2.0 TDI, BMW E61 530dA, Seat Leon 1.8T Top Sport
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Sama vika molemmilla avaimilla...
Aluksi epäilin sitä nappia, jos olisi kulunut, mutta oisko molemmista hajonnut samalla tavalla...

Auto voi myös luulla kuskin oven olevan auki. Mutta miksi yhtäkkiä lukitseekin...

Tai sitten lukot paskaset ja vaatii virtaa liikaa lukkiutuakseen.

Toki anturin johdotuksissakin voi olla vikaa, mutta miksi avaus toimii? Anturihan on kai jossain takaikkunan luona. Vois myös olla etuikkunassa, kun joitain foorumeita selailee.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Sulla on viestien mukaan ongelma lämppärin / puhaltimen moottorin kanssa, keskuslukon toimimattomuus ja pyyhkijöiden pysähtymisen kanssa automaattimoodissa. Olisiko kyse kuitenkin jostain isommasta sähköviasta tai viasta päätietokoneessa? Olisi mielestäni kummallista jos nuo kaikki nyt aivan yhtä-äkkiä ja toisistaan riippumatta vikaantuisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Kyl ne on prakaillu sillai vuoronperään.

Lämppärin laakeri ujelsi jo ostaessa loka/marraskuussa ja lopulta vaan hirtti kiinni. Se uusittiin heti ja pelaa OK. Mekaaninen vika-

Tota lukkoreistailua ollu tässä keväällä (ilmeisen yleinen vika guuglettamalla, mutta varsinaista juurisyytä en ole löytänyt). Joki Roof Bus väylään liittyvä vikailmoitus löytyi... Voisi olla tuo, jos piuhat menee takalasilta kattoa myöden.

Ja nyt uusimpana tuo pyyhkijähomma, joka sekin ilmesein yleinen. Monilla mennyt releen vaihtamalla tai uudella pyyhkijän moottorilla. Mulla nyt toi kalibrointi tunnistimelle tehty ja oottelen sateita... Jos ei auta niin vaihdan 13e releen.

-Rike
Mikhou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
Auto: E87 120d 2006
Paikkakunta: Lahti

Mitäs kustansi lämppärin laakerin vaihto ? Oliko iso homma ?
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Lämppäri oli marmoritiskillä 170e plus toinen mokoma töistä. Ei siis korjattu vanhaa ku oli kiire saada ajoon talvella.

-Rike
Mikhou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
Auto: E87 120d 2006
Paikkakunta: Lahti

Osaisitko kertoa vielä tuon lämppärin osanumeroa ?

Varmaan onnistuu itsekin vaihto, vai purettiinko koko kojelauta vaihto varten ?
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Ei mitään käryä osanumerosta saati purkutyön laajuudesta.
Noin 1.5 tai 2 tuntia siihen kai meni eli ei varmaan tarvii purkaa hirveesti. Se on kai repsikan jalkotilassa.

Ei paljoo kerinny jouluviikon kiireissä miettiä muuta, kuin että äkkiä kuntoon ;) Hyvä tsägä oli, että puhallin löytyi Suomesta varastosta.

-Rike
Avatar
ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.

...palataksemme alkuperäiseen ongelmaan niin suosittelen ekana että vaihdat kaukosäätimien molemmat paristot. Ovat mallia CR2032 eli se yleisin nappiparisto. Parilla eurolla saadaan eristettyä ainaki vikaa mahdollisesti pois avaimista.
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Mutku mutku siinä on ladattava akku tuossa avaimessa. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

-Rike
NightRider
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Touko 2013, 12:04
Auto: BMW 116i E81 '2008
Paikkakunta: Uusimaa

Rike kirjoitti:Mutku mutku siinä on ladattava akku tuossa avaimessa. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

-Rike
Ainakin itselläni ykkösessä on comfort acces, jolloin kakessa on myös paristot.. näin väittäisi ohjekirja. Comfort Acces tarkoittanee sitä, kun painat sitä avausnappia pohjassa niin avaa ikkunat. Joku korjatkoon jos olen väärässä.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

NightRider kirjoitti:
Rike kirjoitti:Mutku mutku siinä on ladattava akku tuossa avaimessa. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

-Rike
Ainakin itselläni ykkösessä on comfort acces, jolloin kakessa on myös paristot.. näin väittäisi ohjekirja. Comfort Acces tarkoittanee sitä, kun painat sitä avausnappia pohjassa niin avaa ikkunat. Joku korjatkoon jos olen väärässä.
Tavallisesella avaimella toimii samoin. Comfort Access tarkoittaa avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys. Eli ovi aukeaa koskettamalla ovenkahvaa avain vaikka taskussa. Ja kone käynnistyy ilman avainta.
- - -
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Mulla juuri tuo non-comfort eli ei voi vaihtaa patskuja. Voihan se olla se akku tosi huonossa hapessa. MAksaa vaan aika rutkasti uusi avain, jos se ei sitten autakaan...

Mutta en tiedä oliko vain tuuria, mutta eilen kun kopautin avainta niin alkoi taas pelata. Liekö tuuria vai sitten avaimessa kosketushäiriö!

Outoa, jos olisi molemmissa sama vika.

Sellasta muuten tekee kanssa, että jos on tämä lukitsemattomuusongelma päällä, niiin myöskään avatessa ei vilkut välähdä, niinkuin pitäisi.

-Rike
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Nyt EHKÄ astettaa viisaampana...

Eilen pihalla ollessani huomasin, että nyt toinen avain toimii kuin unelma (ollut viime aikoina käytössä).

Keksin hakea sisältä sen toisenkin avaimen.
Seisoin auton vieressä ja huomasin seuraavaa:

Avain 1: avaa ja sulkee niinkuin pitää
Avain 2: avaa, mutta ei sulje

Ja tämä toistuu kerrasta toiseen! Tuntuu siis. ettei auton päässä ole mitään vikaa sittenkään.

Luulen, että joko 7 vuotta vanha, tuhansia kertoja ladattu akku on niin heikko, ettei jaksa suorittaa lukitse/kytke häly rutiinia (lienee pidempi lähetys kuin avaus?) TAI sitten luktse-nappi on kosketushäiriöinen molemmissa avaimissa.

Kuten ehkä jotkut on huomannu, saa telkunkin kakea "hereille" pienellä tönäsyllä, vaikka paristot rupee olemaan kaput. Ehkä tuo mun napautus tekee saman, tai sit tosiaan ottaa paremman kontaktin.

Aion seuraavaksi tilata Farnellilta sen akun ja koittaa vaihtaa sen, jos ei onnistu niin sitten nöyrryttäväö tilaamaan uusi avain 254e :(
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Niin, jos tuo avain2 on vain yksinkertaisesti rikki, eli sulkunappula ei vaan toimi. Eli että ei liittyisi ollenkaan akkuun.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Mutta se tekee molemmilla avvaimilla ajoittan samaa...

-Rike
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Onko kakkosavainta myös ladattu riittävästi eli käytetty silloin tällöin pidemmillä ajoreissuilla?
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Molempaisia käytelty. Toinen tosin seisoi yli puoli vuotta. Otin käyttöön vasta kun onkelmat ykkösavaimella alkoi.

Tänään esim ajoin sillä nyt toimimattomalla avaimella puol tuntia... Ei jeesannut.

Tilaan akun, maksaa 5e :) Koitan itse vaihtaa ja jos ei onnaa tai hajoaa, niin sitten maksan 200e uudesta.
(254 sisälsi myös metallitiirikan).

Rike
Rike
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2013, 16:00

Sain kammettua sen avaimen auki, joka ei tänään toiminut ja mittasin akun: 3.3V ja kun nappeja painaa niin 3.09V! Eli akku on ok...
Myös nappi ja piirilevy ehjän tunteuiset. Menee mystiseksi...

-Rike
Vastaa Viestiin