Moikka
Saksasta autoa hakemassa ja vaihtoehdot tuossa otsikossa. Päällimmäisenä tällä hetkellä pre facelift 130i reilu 100 000 kilometreillä.
Ajan autolla matkaa 20 - 25 tuhatta kilometriä yksin ja harvemmin nurkkaa vaimon ja 1-2 lapsen kanssa. Perheessä on erikseen bensafarmari jolla liikutaan kun tarvitaan enemmän tilaa.
Osaan itse spekuloida polttoainekustannuksia, mutta voisiko joku bemarimies kommentoida, että kuinka paljon halvempi tuo 130i on huoltaa, kuinka paljon todennäköisempää on, että 123D:n state of the art tuplaturboon tulee jokin kallis vika, ihan mitä tahansa muuta kustannuksissa huomioitavaa kun yritän päättää mitä ostan. Nopeasti ajateltunahan ei ole mitään järkeä ostaa vanhaa isokoneista bensabemaria saksasta. Mutta kun haluisi kovasti ja suomesta noita ei saa.
130i vuosimallia 2006 saksasta omassa pihassa rekisteröitynä n. 20 000
123d vuosimallia 2008 saksasta omassa pihassa rekisteröitynä n. 19 000
120D vuosimallia 2008 saksasta omassa pihassa rekisteröitynä n. 16 000 (+ remap suomessa 600e)
Päälle sitten vielä mahdollisesti talvirengasta ja eberiä.
Näitä ykkössarjalaisen valintathreadejahan löytyy ulkomaisilta foorumeilta, mutta josko joku jaksaisi tääläkin asiaa spekuloida, niin olisi nice.
Minkä ostan 123D vai 130i vai remapped 120D
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Dieselit taitaa olla tuolla N47-koneella, jonka ongelmista täältäkin löytyy tietoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 75
- Liittynyt: 19 Huhti 2013, 17:48
- Auto: E87 120d 2006
- Paikkakunta: Lahti
Täältä löytyy (toki vanhempi kuin mitä katselet) e87 120D 2006 vm, mittarissa on nyt n. 210tkm.
DPF tyhjennetty ja "remapped", tehoa löytyy mitattuna renkailta 200hv ja 450nm vääntöä.
Eikä mitään ongelmia ole ollut turbon kanssa vielä tai muuten voimansiirrossa (pl. vauhtipyörä ja näitä menee tasaisesti näillä kilometreille kuulema).
Yksin / toinen etupenkillä menee mukavasti. Pidempää reissua ja jos takapenkillä pitäisi aikuisia olla, tulee valittelua jalkatilasta.
En ole muita ykkös sarjalaisia ajanut, mutta tämä 120D sopii hyvin mun tarpeisin ajomäärät on jokseenkin samaa.
Mukavasti kuitenkin tämä ykkössarjalainen liikahtaa ja nyt piristettynä hiukan taloudellisemmin kuin aiemmin.
Toki tehoa voisi aina olla enemmän
DPF taitaa suurin murhe ollam, mutta siitäkin pääsee eroon jos ongelmia tulee.
DPF tyhjennetty ja "remapped", tehoa löytyy mitattuna renkailta 200hv ja 450nm vääntöä.
Eikä mitään ongelmia ole ollut turbon kanssa vielä tai muuten voimansiirrossa (pl. vauhtipyörä ja näitä menee tasaisesti näillä kilometreille kuulema).
Yksin / toinen etupenkillä menee mukavasti. Pidempää reissua ja jos takapenkillä pitäisi aikuisia olla, tulee valittelua jalkatilasta.
En ole muita ykkös sarjalaisia ajanut, mutta tämä 120D sopii hyvin mun tarpeisin ajomäärät on jokseenkin samaa.
Mukavasti kuitenkin tämä ykkössarjalainen liikahtaa ja nyt piristettynä hiukan taloudellisemmin kuin aiemmin.
Toki tehoa voisi aina olla enemmän
DPF taitaa suurin murhe ollam, mutta siitäkin pääsee eroon jos ongelmia tulee.