E87 120i nykiminen

E81, E82, E87, E88
Noobi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Joulu 2013, 12:13

N43 koneella siis.
Autossa esiintyi nykimistä ajoittain. Varsinkin tasakaasulla motarilla oli havaittavissa. Olin tankannut autoon 98-bensaa siitä lähtien, kun sen ostin noin 100tkm ajettuna. Kun tankkasin autoon 95-bensaa nykiminen hävisi kokonaan. Merkillistä.
Olipas halpa korjaus, oli jo kaikenmaailman suutinviat mielessä :thuup:
Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Täytyy tähän ketjuun ihmetellä. Itsellä E87 116i 2.0 -09 ja myös esiintyy nykimistä pienillä kierroksilla ja hiukan isommalla vaihteella. Myös suuttimet pitävät erittäin kovaa ääntä. Aina tankannut 98E5:sta ja viime viikolla heitin tankillisen 95E10:ä.

Ja kuinkas ollakaan, tikitys katosi melkein kokonaan ja nykimistä ei ole esiintynyt nyt viikon aikana kertaakaan. Keksiikö kukaan mitään loogista selitystä tälle? Kaikilla muilla kokemukset päinvastaisia.
Täysii ja takaa, BMW.
Mursu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 17:44

Itsellä on juurikin tuollainen E87 120i tuolla 125kW N43B20 koneella. Ostin auton n. 100 tkm ajettuna ja piakkoin oston jälkeen havaittavissa oli pientä nykimistä pintakaasuklla/cruisella ja välillä epätasaista tyhjäkäyntiä. Bensalaadun vaihtaminen vaikutti asiaan välillä ja välillä ei. Puolia ja suuttimia autoon oli vaihdeltu edellisen omistajan toimesta.

N. 110tkm kohdalla autossa syttyi moottorin vikavalo ja tyhjäkäynti muuttui todella huonoksi, lisäksi tehot katosivat ja moottori meni ns limp-home tilaan.

Kävin pajalla luettamassa vikakoodit ja tulokseksi tuli 2e82 ja 2e87, liittyivät muistaakseni toiseen nokka-akseliin ja vanos-järjestelmään. Pienellä googlettelullamonelta ulkomaalaisilta sivustoilta löytyi kohtalotovereita, joiden ongelmat olivat poistuneet vanos-solenoidien puhdistamisella tai vaihtamisella. Tästä juttua mm. tuolla (esimerkit 3.0 koneesta mutta toimenpide ja solenoidien sijainti on täsmälleen sama myös 2-litraisessa). http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=37935" onclick="window.open(this.href);return false;

Tein itse myös ko. puhdistustoimenpiteen (onnistuu kotipihassa käsityökaluin). Tuloksena vikavalo poistui samantien ja moottorin käynti ja tehot paranivat selkeästi ostotilanteeseen verrattuna. Tämä siis vinkkinä tulevaisuuden varalle, koska oireet kuulostavat samanlaisilta kuin itsellä alkujaan :rolle: :rolle:

Muuten autoon ei voi olla kuin tyytyväinen, mittarissa tätä nykyä lähemmäs 150tkm ilman kummempia ongelmia :thuup:
jukkareu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08

Oliko sulla välillä havaittavissa tehon puutetta silloin kun nykimistä ilmeni?
Sytyttikö sulla moottorin vikavaloa?
Itellä sytyttää välillä vikavaloa ja satunnaisesti käynti on epätasaista kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen taas ei ongelmia.
Auto käynyt johdonpäässä ja antureita tutkittu, mutta ei ole ratkaisua löytynyt. Bensapuolen korkeapaineanturi vaihdettiin, mutta ei vaikutusta tähän. Puolia on vaihdettu edellisen omistajan aikana.
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
Vastaa Viestiin