N43 koneella siis.
Autossa esiintyi nykimistä ajoittain. Varsinkin tasakaasulla motarilla oli havaittavissa. Olin tankannut autoon 98-bensaa siitä lähtien, kun sen ostin noin 100tkm ajettuna. Kun tankkasin autoon 95-bensaa nykiminen hävisi kokonaan. Merkillistä.
Olipas halpa korjaus, oli jo kaikenmaailman suutinviat mielessä
E87 120i nykiminen
- m3iss3li
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
- Auto: BMW
- Paikkakunta: Espoo
Täytyy tähän ketjuun ihmetellä. Itsellä E87 116i 2.0 -09 ja myös esiintyy nykimistä pienillä kierroksilla ja hiukan isommalla vaihteella. Myös suuttimet pitävät erittäin kovaa ääntä. Aina tankannut 98E5:sta ja viime viikolla heitin tankillisen 95E10:ä.
Ja kuinkas ollakaan, tikitys katosi melkein kokonaan ja nykimistä ei ole esiintynyt nyt viikon aikana kertaakaan. Keksiikö kukaan mitään loogista selitystä tälle? Kaikilla muilla kokemukset päinvastaisia.
Ja kuinkas ollakaan, tikitys katosi melkein kokonaan ja nykimistä ei ole esiintynyt nyt viikon aikana kertaakaan. Keksiikö kukaan mitään loogista selitystä tälle? Kaikilla muilla kokemukset päinvastaisia.
Täysii ja takaa, BMW.
Itsellä on juurikin tuollainen E87 120i tuolla 125kW N43B20 koneella. Ostin auton n. 100 tkm ajettuna ja piakkoin oston jälkeen havaittavissa oli pientä nykimistä pintakaasuklla/cruisella ja välillä epätasaista tyhjäkäyntiä. Bensalaadun vaihtaminen vaikutti asiaan välillä ja välillä ei. Puolia ja suuttimia autoon oli vaihdeltu edellisen omistajan toimesta.
N. 110tkm kohdalla autossa syttyi moottorin vikavalo ja tyhjäkäynti muuttui todella huonoksi, lisäksi tehot katosivat ja moottori meni ns limp-home tilaan.
Kävin pajalla luettamassa vikakoodit ja tulokseksi tuli 2e82 ja 2e87, liittyivät muistaakseni toiseen nokka-akseliin ja vanos-järjestelmään. Pienellä googlettelullamonelta ulkomaalaisilta sivustoilta löytyi kohtalotovereita, joiden ongelmat olivat poistuneet vanos-solenoidien puhdistamisella tai vaihtamisella. Tästä juttua mm. tuolla (esimerkit 3.0 koneesta mutta toimenpide ja solenoidien sijainti on täsmälleen sama myös 2-litraisessa). http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=37935" onclick="window.open(this.href);return false;
Tein itse myös ko. puhdistustoimenpiteen (onnistuu kotipihassa käsityökaluin). Tuloksena vikavalo poistui samantien ja moottorin käynti ja tehot paranivat selkeästi ostotilanteeseen verrattuna. Tämä siis vinkkinä tulevaisuuden varalle, koska oireet kuulostavat samanlaisilta kuin itsellä alkujaan
Muuten autoon ei voi olla kuin tyytyväinen, mittarissa tätä nykyä lähemmäs 150tkm ilman kummempia ongelmia
N. 110tkm kohdalla autossa syttyi moottorin vikavalo ja tyhjäkäynti muuttui todella huonoksi, lisäksi tehot katosivat ja moottori meni ns limp-home tilaan.
Kävin pajalla luettamassa vikakoodit ja tulokseksi tuli 2e82 ja 2e87, liittyivät muistaakseni toiseen nokka-akseliin ja vanos-järjestelmään. Pienellä googlettelullamonelta ulkomaalaisilta sivustoilta löytyi kohtalotovereita, joiden ongelmat olivat poistuneet vanos-solenoidien puhdistamisella tai vaihtamisella. Tästä juttua mm. tuolla (esimerkit 3.0 koneesta mutta toimenpide ja solenoidien sijainti on täsmälleen sama myös 2-litraisessa). http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=37935" onclick="window.open(this.href);return false;
Tein itse myös ko. puhdistustoimenpiteen (onnistuu kotipihassa käsityökaluin). Tuloksena vikavalo poistui samantien ja moottorin käynti ja tehot paranivat selkeästi ostotilanteeseen verrattuna. Tämä siis vinkkinä tulevaisuuden varalle, koska oireet kuulostavat samanlaisilta kuin itsellä alkujaan
Muuten autoon ei voi olla kuin tyytyväinen, mittarissa tätä nykyä lähemmäs 150tkm ilman kummempia ongelmia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
- Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08
Oliko sulla välillä havaittavissa tehon puutetta silloin kun nykimistä ilmeni?
Sytyttikö sulla moottorin vikavaloa?
Itellä sytyttää välillä vikavaloa ja satunnaisesti käynti on epätasaista kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen taas ei ongelmia.
Auto käynyt johdonpäässä ja antureita tutkittu, mutta ei ole ratkaisua löytynyt. Bensapuolen korkeapaineanturi vaihdettiin, mutta ei vaikutusta tähän. Puolia on vaihdettu edellisen omistajan aikana.
Sytyttikö sulla moottorin vikavaloa?
Itellä sytyttää välillä vikavaloa ja satunnaisesti käynti on epätasaista kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen taas ei ongelmia.
Auto käynyt johdonpäässä ja antureita tutkittu, mutta ei ole ratkaisua löytynyt. Bensapuolen korkeapaineanturi vaihdettiin, mutta ei vaikutusta tähän. Puolia on vaihdettu edellisen omistajan aikana.
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
e81 118i Alpine White -07