E87 moottorit ja vaihteistot

E81, E82, E87, E88
Juhokos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 00:47
Paikkakunta: HKI

Uuden auton hankkiminen on pyörinyt mielessä ja ykkössarja tuntuu keskusta/kehä-ajoon fiksuimmalta vaihtoehdolta.
Budjetti varmaan osuu 2006-07 kohdalle, ehkä jopa 2008 jos malttaa alkuvuoteen odottaa.

Viikonlopun yli nyt autosta tietoa selaillut:

- Bensakoneet: 1.6 vai 2.0? Lisäheposet tottakai kelpaa, mutta lähinnä luotettavuuden kannalta onko eroja? Saksan Autobildin mukaan ketjunkiristäjän kanssa pientä trabelia 8/2007 asti jonka jälkeen ovatkin vähän pirteämpiä. Onko pelkkää hyperventilaatiota vai kannattaako ottaa vuosimallissa oikeasti huomioon?

- Olen huomattavasti enemmän automaattimiehiä, mutta en löytänyt mistään sen toimintaan oikein hyödyllistä tietoa, mitä sanotte? Bemareissa tosin keppi ei ole ikinä haitannut, senverran ergonomisesti sijoitettu.

Kahdesti sattunut vuokra-autoksi ulkomailla ja pidin paljon. E87:lla pyöritellyt joitain vuosia sitten viikon Espanjassa ja talvella F20 Itävallassa. E87 oli motarilla hiukan herkkä, johtuikohan espanjan huonoista teistä vai onko yleensäkkin? F20 meni taas Saksan puolella poljin lattiassa kuin juna :)
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Noiden vuosien väliin mahtuu facelift, jolloin bensakoneet menivät kokonaan uusiksi. Uudemmat koneet ovat tehokkaampia ja taloudellisempia mutta niissä on ollut ongelmia sytytyspuolien kanssa. Bemarilla on ollut jokin puolakampanja, joten voi olla että asia on korjattu.

Automaatti on 6 pykäläinen ZF ja luotettavaksi todettu laitos. Suurin osa 1-sarjalaisista tosin on manuaalivaihteistolla.
Vastaa Viestiin