Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 12:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja m3iss3li » 20 Tammi 2015, 13:44

Laitetaas tämmöinen ketju pystyyn. Eli laittakaahan jakoon jälkiasennusosista kuvia. Mitä laitoit, mistä ostit, miten meni, jälkitunnelmat? Vannekuvia, puskureita, DIY-virityksiä, stereoita, alustaa yms. Itse haen usein kuvista inspistä omiin virityksiin ja hankintoihin. Toivottavasti joku muu tekee samoin. ;)

Aloitetaan parilla:

Fizzmo H8 cree-LED -polttimot rinkuoihin
Ostopaikka: Amazon, hinta: n.40€ posteineen
Helppo asennus, mielestäni positiivinen / frehsi lopputulos. Nyt olleet kiinni 4kk ja toimivat vielä moitteetta.

Kuva

BMW Performance vaihdekepinnuppi + BMW Performance Alcantra pussi
Ostopaikka: nuppi käytettynä, pussi Amazon, projektin hinta: 80€ (marmorilta huomattavasti suolaisempi)
Helpohko asennus, lopputulos ehdottomasti omaan makuun hyvä. Lyhentää vaihtomatkaa n. 30%.

Kuva

Lasien tummennus, 3M 45%
Ostopaikka: Automatrix Oy
Kaikki lasit paitsi tuulilasi 45% kalvoilla, hinta taisi olla 280€. Lopputulos omaan silmään hyvä (kuva hämää, todellisuudessa tehdastummennusta vastaava sävy).

Kuva
Täysii ja takaa, BMW.

Avatar
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 572
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 13:01
Auto: E92 325iA

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja E81 » 20 Tammi 2015, 16:26

Omassa oli performance vaihdekeppi ja käsijarrukahva. Ei ole hyvää kuvaa mitä jakaa ja kaikki kuitenkin tietävät miltä ne näyttää. Harkinnassa oli myös performance takapönttö ja blackline takavalot mutta auto vaihtui ennen kuin ehdin niitä toteuttaa.

Santtu13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 18:22
Auto: F10 520d
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja Santtu13 » 20 Helmi 2015, 09:22

Vaikka tuo 135i kuulostaa kivalta ihan vakionakin niin äänenvaimennin houkuttaisi kuitenkin vaihtaa. Löytyykö mielipiteitä että hankkiakko BMW performance änkkäri vaiko Eisenmann 2x76mm? Suurin piirtein saman hintaisia ovat. Yrittänyt vähän youtubetella mutta eipä noista huonolaatuisista videoista paljon käsitystä saa.. Eisenmannilla on aika tunnusomainen saundi mutta eroaako tuo performance vaimennin selkeästi vakiosta?
F10 520d
ex:
E70 X5 3.0d
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i

ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Elo 2012, 10:19
Auto: E84 X1 x20dA
Kaksipyöräinen mallia R25/3 vm. 1954

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja ollibeib » 24 Helmi 2015, 15:30

Santtu13 kirjoitti:Löytyykö mielipiteitä että hankkiakko BMW performance änkkäri vaiko Eisenmann 2x76mm?


Löytyy. Jos tulisi mulle, ottaisin BMW Performance. Avatakseni valintaa voisin sanoa, että haluan yleensä muokkausten olevan mahdollisimman "alkuperäisen" ja "aikuisen maun" tyyppisiä, ts. sellaisia minkälaisena tehdas varustelisi aidosti tehokasta tai vähän erikoisempaa mallia. Eisemann und die andere valmistajat tekevät selkeästi äänekkäämpiä ja enemmän läpi laskevia putkia, joiden äänimaailma vie auton lähemmäs sellaista, noh, bensalenkkarimallia, josta erottaa satojen metrien päästä onko auto puuhasteltu vai ei.
Oma mielipide, perusteltu parin eri auton kunkin parin eri pakoputkistosysteemin kokemuksella. Toivottavasti aukesi. :thuup:

1-sarjalaisen siistimisessä hyviä muokkauksia on jo tehtyjen ja mainittujen lisäksi mielestäni:
- Sport-antennin vaihto (ehdoton alkuperäisen piiskan tilalle...)
- 17"- tai 18" vannesetti ET:llä, joka tuo vanteet aivan ulkoreunan tasolle
- M-Sport -kilkkeitä, esim ratti, käsijarrukahva ja vaihtaja
- Navin (M-ASK II !) retrofittaus, jos ei ole
- Audion päivitys samalla vähintään HiFi Pro -tasolle, Alpine Upgrade toimii todella hyvin perusaudiona jos on etupenkkien alla alk. peräiset bassot

Nämä nyt tuli omaan tehtyä jo listattujen lisäksi ja erittäin tyytyväinen olin.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 525dA XD
VW Touareg
Moto Guzzi 1400 California
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja Juha » 24 Helmi 2015, 15:35

Suoran bensakutosen ääni on niin katoavaa kansanperinnettä, että jos vain omistajan korvat kestää, niin pörinäpönttöä tilalle. Turbotkin haukkaa jo äänestä ison siivun. Musiikkia korville... Eli ei kannata ujostella, sanon ma.
Ex:
F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Santtu13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 18:22
Auto: F10 520d
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja Santtu13 » 24 Helmi 2015, 18:21

Juha kirjoitti:Suoran bensakutosen ääni on niin katoavaa kansanperinnettä, että jos vain omistajan korvat kestää, niin pörinäpönttöä tilalle. Turbotkin haukkaa jo äänestä ison siivun. Musiikkia korville... Eli ei kannata ujostella, sanon ma.

Olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi Juha. Kyllähän tuo N54 ansaitsee tulla vähän vakiota paremmin kuulluksi, hieno moottori kun on.
F10 520d
ex:
E70 X5 3.0d
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 525dA XD
VW Touareg
Moto Guzzi 1400 California
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja Juha » 24 Helmi 2015, 19:06

Santtu13 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Suoran bensakutosen ääni on niin katoavaa kansanperinnettä, että jos vain omistajan korvat kestää, niin pörinäpönttöä tilalle. Turbotkin haukkaa jo äänestä ison siivun. Musiikkia korville... Eli ei kannata ujostella, sanon ma.

Olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi Juha. Kyllähän tuo N54 ansaitsee tulla vähän vakiota paremmin kuulluksi, hieno moottori kun on.


Juu, ja vallan rietas vaikutelma myllystä tulee, kun se pörinä kuuluu noinkin snadin kokoisesta autosta. Aivan upeaa... :drool:
Ex:
F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

imrocket
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Marras 2014, 17:18
Auto: E82 2009 US import

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja imrocket » 20 Maalis 2015, 11:38

Kokemusta löytyy ainoastaan tuosta BMWn omasta M Performance änkkäristä. Sivistynyt ja haluttaessa räyhäkkä äänimaailma. Ykköseen sopiva ja ehdottomasti joka centin arvoinen hankinta! Ja avarampana tietysti antaa paremmat mahdollisuudet pienelle engine tunaukselle...

KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 18:40

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja KLO » 20 Maalis 2015, 12:13

imrocket kirjoitti:Kokemusta löytyy ainoastaan tuosta BMWn omasta M Performance änkkäristä. Sivistynyt ja haluttaessa räyhäkkä äänimaailma. Ykköseen sopiva ja ehdottomasti joka centin arvoinen hankinta! Ja avarampana tietysti antaa paremmat mahdollisuudet pienelle engine tunaukselle...

Lisääkö muuten kovin merkittävästi kylmäkäynnistyksen äänen volyymiä? Sinänsä typerä kysymys ja itseäni ei kyllä haittaisikaan vaikka kasvaakin mutta naapurisopua ja sen säilymistä vaan ajattelen. Auto kun seisoo varsin lähellä naapurin taloa ja sen makuuhuonetta ja usein tulee lähdettyä aamuvarhainkin ennen kuutta. Että noinkohan naapuri herää sitten joka kerta kun lyö tulille, onko siis kuinka räyhä vs. orkkis kylmäkäynnistyksessä?

Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 12:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Re: 1-sarjalaisten tuunailu

ViestiKirjoittaja m3iss3li » 05 Kesä 2015, 06:18

Itsellä hiukan mennyt eteenpäin E87:n ulkoinen parantelu. Uudet vanteet hommattu, Style 216 18". Edessä 8" takana 8,5". Myös alkuperäinen M-Sport alusta hommattu, niin saadaan wheelgappia hiukan pienemmäksi. Alusta asennetaan viikon päästä, sitten lisää kuvia.

Tilasin myös takakontin pumppuihin jouset, jolla luukun pitäisi avautua ylös asti napista, katsotaan.

Alkaa pikkuhiljaa olemaan ulkokuori siinä muodossa mitä lähin hakemaan, sitten vaan ajellaan. :) Vielä tuo ajokorkeus maltillisesti alaspäin, niin homma on paketissa.

Kuva

Laittakaa nyt muutkin juttua tänne. Yksi joka vielä kiinnostaisi olisi sisätilavalojen vaihto LEDeihin, onko jollain kokemusta? Tarvikeledit kiinnostais, poskettoman hintaset nuo bemarin omat.

EDIT: lisätään vielä parempi kuva.

Kuva
Täysii ja takaa, BMW.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa