RadonJussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 18:21

M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja RadonJussi » 03 Tammi 2018, 18:29

Elikkäs nyt tämän vuoden (2018) alusta ois mahdollista saada tuohon flexfuel-päivitykseen 200 euron tuki trafilta jolloin esim omaani e36 M52b28 -96 kyseinen
boxi tulisi maksamaan enään n. 150e, jonka voi tilata esim

https://eflexfuel.fi/

sivulta.

Onko ihmisillä kokemusta mitä re85 tekee auton tiivisteille yms pitemmällä ajolla? Onko kokemuksia paljonko menovettä kuluu enemmän? Entäs kylmäkäynnistys?

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 451
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 19:33

Re: M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja traveller » 03 Tammi 2018, 19:31


RadonJussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 18:21

Re: RE: Re: M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja RadonJussi » 04 Tammi 2018, 03:20

traveller kirjoitti:http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=19&t=11762
Löysin kyllå tämän topicin mutta tässä ei ollut mitään puhetta flexfuel-boxista. Mulla olisi myös tarkotus laittaa puhasta etanolia tankkiin eikä seoksia.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 18:13

Re: M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja e36lab » 16 Tammi 2018, 16:25

Tarkoitatko todella puhdasta alkoholia vai E85 refuelia? Jälkimmäisessä on hieman bensiinijakeita, joten pitäisi lähteä käyntiin kylmälläkin säällä.

Minulla on vakioauton M52 320i tankissa tällä hetkellä noin 50 - 50 seossuhde refuelia ja bensaa - menee oikein hienosti. Alkoholi puhdisti suuttimia ja kone alkoi käymään kunnolla ja vetämään kunnolla myöskin.

Tarkoitus on testata kuinka paljon refuelia voi laittaa vakioautoon ennenkuin ryytyy meno. Saattaa olla, että kannattaisi ennemmin kuin härpättimeen satsata suurempiin suuttimiin - ehkä. Silloin ei tarvittaisi uusia härpättimiä konehuoneeseen. Tyhjäkäyntiä saattaa joutua säätämään myös.

Testaus on seis keskitalven ajan kunnes takajarruremontti on valmis. Myös pitää saada toimimaan INPA-huolto-ohjelma ennenkuin voi laittaa vain pelkkää refuelia.

Jos vakiokone ryytyy E85-polttoaineella ja syttyy jotakin merkkivaloja mittareihin, voi tulla tarvetta softaresetoinnille.

RadonJussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 18:21

Re: RE: Re: M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja RadonJussi » 20 Tammi 2018, 05:23

e36lab kirjoitti:Tarkoitatko todella puhdasta alkoholia vai E85 refuelia? Jälkimmäisessä on hieman bensiinijakeita, joten pitäisi lähteä käyntiin kylmälläkin säällä.

Minulla on vakioauton M52 320i tankissa tällä hetkellä noin 50 - 50 seossuhde refuelia ja bensaa - menee oikein hienosti. Alkoholi puhdisti suuttimia ja kone alkoi käymään kunnolla ja vetämään kunnolla myöskin.

Tarkoitus on testata kuinka paljon refuelia voi laittaa vakioautoon ennenkuin ryytyy meno. Saattaa olla, että kannattaisi ennemmin kuin härpättimeen satsata suurempiin suuttimiin - ehkä. Silloin ei tarvittaisi uusia härpättimiä konehuoneeseen. Tyhjäkäyntiä saattaa joutua säätämään myös.

Testaus on seis keskitalven ajan kunnes takajarruremontti on valmis. Myös pitää saada toimimaan INPA-huolto-ohjelma ennenkuin voi laittaa vain pelkkää refuelia.

Jos vakiokone ryytyy E85-polttoaineella ja syttyy jotakin merkkivaloja mittareihin, voi tulla tarvetta softaresetoinnille.
Tarkoitin Re85.
Oon nyt tuon asentanu ton eflexfuel-boxin. Asentamisessa meni 1,5h ja jouduin rikkomaan sen pienen "muovirännin" missä johdot kulkee koneen päällä kun ei mahtunu liittimet olemaan sen kans. Bensaletkun pistin poikki siitä imusarjan alta läheltä ohjaustehostimen säiliötä. Pääsi kohtuu hyvin käsiksi kun otti ilmanputsarinboxin pois. Etanolianturilla ei ole kuulemma merkitystä että asentaako Syöttö- vai paluu putkeen mutta suositellaan paluuputkeen.
Oon ajanu jotain ~200km lähinnä kaupunki/seka-ajoa. Nyt näytti ohjelma että etanolin ja bensiinin suhde on aika tarkkaan 50/50 kun oli vielä kolmasosa tankki bensaa kun tankkasin RE85.
Ei ole ollut mitään ongelmia käynnissä ja kokeilin kylmäkäynnistystä -13 pakkasella ja ihan normaalisti lähti käyntiin. Ajan nyt tankin melkeen tyhjäksi ja tankkaan uudestaan etanolia niin katotaan miten sitte pelaa pakkasilla.
Muutoskatsastuskin meni läpi ilman mitään ongelmia. Eikai ne kattonu ku päästöt ja että asennus oli ok.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 18:13

Re: M52 moottorit ja flexfuel-boxi

ViestiKirjoittaja e36lab » 22 Tammi 2018, 13:47

Mielenkiintoista tietoa. Kerrohan lisää kun tankissa vain refuelia. 50-50 seos näyttäisi menevän ihan vakiokoneella, tosin päästöjä en vielä ole mitannut.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija