Yleinen E30 keskustelu

E21, E30, E36, E46
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Aloitetaas tähän yleinen E30 keskustelu. Ja jätetään tuo E30 harrastajia? topic sellaiseksi, johon E30 harrastajat/omistajat voivat käydä "ilmoittautumassa"... :thuup: Lisään tuonne E21 samaan, niin ei tarvitse sen takia uutta topiccia aloittaa, jos erikseen niiden harrastajia löytyy. :rolle:

Itse pitäisi alkaa etsiskelemään ehjää M20b25, tai ehkä M20b20 kantta. Selvisi tuossa, että nykyisen kannen kanavat on kairannut joku pilkkimies, ainakin kanavien koosta ja muodosta päätellen... :curse: Tämä mestariteos oli sitten paikattu kemiallisella metallilla, tai millä lie, jolla oli muotoiltu kanavia paremmaksi.

Ilo oli ylimmillään, kun kannen irroituksen yhteydessä huomattiin, että nelosen kanavasta oli tämä fyllinki ottanut ja kadonnut... :dumb: parista muusta kanavasta paikat lähti irtoamaan koputtelemalla.

Autossahan oli ostettaessa tottakai "valmis" tekniikka, toki virinokka, ja muut rahanarvoiset osat oli purettu ja myyty aiemmin. Tämä hommahan lähti käyntiin siitä, kun tarkoitus oli vaihtaa virinokka paikalleen. Keinuvipuakselit eivät suostuneet irtoamaan millään, joten päädyttiin irroittamaan kansi. Ehkä kuitenkin parempi näin. :sneak:

Innolla odottelen, että mitähän seuraavaksi löytyy. :rolle: Itse en ole mikään tekniikan ihmelapsi, vaan tekniikkapuolen asennusvastuu on osaavalla kaverilla. Opiskelen tuon M20 sielunelämää apumiehenä. :)
Avatar
Slazha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:17
Auto: e30 318i
Paikkakunta: JoenZoo

löytyykös netistä sivua mistä löytyy eri moottorimallien specsejä, poraus, kangen pituus, puristussuhde jne. lähinnä kiinnostaa m42 moottori ja siihen yhteen soveltuvat osat

jos postaus väärällä osastolla niin modet osaa siirtää
-Joensuu Connection-
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Jos lontoo taittuu, niin täällä on jotakin.

Jos löytyy jostain tuollainen kunnollinen tietokanta, niin ilmoitelkaa ihmeessä. Olisi ihan hyvää tietoa.
Avatar
Slazha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:17
Auto: e30 318i
Paikkakunta: JoenZoo

Micco kirjoitti:Jos lontoo taittuu, niin täällä on jotakin.

Jos löytyy jostain tuollainen kunnollinen tietokanta, niin ilmoitelkaa ihmeessä. Olisi ihan hyvää tietoa.
kyllähän tuolla jotain on mutta vähän vajavaiset tiedot, pitäs saaha tietoa m42b18 kamoista ja millä tavaroilla sais puristuksia tiputettua eli tarvihteis männistä tietoa. kangen pituudet ja poraukset on nyt selvää
-Joensuu Connection-
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Jep. Ei tuollakaan kovin kaksiset tiedot ole, etenkää m42:sta. BTCF:ltä olet varmaan katsellut, löytyykö esim. projektitopiceista jeesiä?
Avatar
Slazha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:17
Auto: e30 318i
Paikkakunta: JoenZoo

Micco kirjoitti:Jep. Ei tuollakaan kovin kaksiset tiedot ole, etenkää m42:sta. BTCF:ltä olet varmaan katsellut, löytyykö esim. projektitopiceista jeesiä?
tutkittu on, juttua kyllä löytyy mutta ei mittoja. Pitää jatkaa etsintöjä
-Joensuu Connection-
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Laittele ihmeessä linkkiä, jos jostain sattuu kunnollinen tietokanta tulemaan vastaan. Onkohan sellaista vaan missään... :sneak: Liian helppoahan se olisikin vertailla osia ja niiden sopivuuksia suoraan jostain esim. taulukosta.

Muistaako kukaan suoraan, paljonko typ188 perään menee öljyä?
Kaivo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 01:06
Auto: E30 325 Touring '88
E39 520iA ¨02
Paikkakunta: Helsinki/Nurmijärvi

Micco kirjoitti:Laittele ihmeessä linkkiä, jos jostain sattuu kunnollinen tietokanta tulemaan vastaan. Onkohan sellaista vaan missään... :sneak: Liian helppoahan se olisikin vertailla osia ja niiden sopivuuksia suoraan jostain esim. taulukosta.

Muistaako kukaan suoraan, paljonko typ188 perään menee öljyä?
Tämä voisi minuakin kiinnostaa.

Nm. voimansiirtopuolen kaikki nesteet menossa vaihton
anspa87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 15:44
Auto: 325 tic/328coupe
Paikkakunta: Joensuu

Ihan offtopic juttuna niin pitäskö joskus joensuun modejen näyttäytyä vaikka shellilä kahvittelun merkeissä?
Autojen huollot/viritykset/rakentamiset/maalaamiset Ap speed 0505616648
Käytännössä kaikki onnistuu


Joensuu connection - Ihan oikeesti rajoitinta vasten
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

anspa87 kirjoitti:Ihan offtopic juttuna niin pitäskö joskus joensuun modejen näyttäytyä vaikka shellilä kahvittelun merkeissä?
Voisihan sitä joku kerta kahvilla käydäkin, kun sattuu aikataulut yksiin. :) Sulla ilmeisesti harrastepeli alkaa olemaan jonkinlaisessa iskussa, btcf:n projektitopicista päätellen? :thuup:
Avatar
Slazha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:17
Auto: e30 318i
Paikkakunta: JoenZoo

Micco kirjoitti:
anspa87 kirjoitti:Ihan offtopic juttuna niin pitäskö joskus joensuun modejen näyttäytyä vaikka shellilä kahvittelun merkeissä?
Voisihan sitä joku kerta kahvilla käydäkin, kun sattuu aikataulut yksiin. :) Sulla ilmeisesti harrastepeli alkaa olemaan jonkinlaisessa iskussa, btcf:n projektitopicista päätellen? :thuup:
juu tänään vaihettiin paskaks menny vetari anssille :D
24.4 keräännytään kahvittelemaan Marjalan absille että eikun vaan isolla porukalla mukaan :thuup:
-Joensuu Connection-
anspa87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 15:44
Auto: 325 tic/328coupe
Paikkakunta: Joensuu

Micco kirjoitti:
anspa87 kirjoitti:Ihan offtopic juttuna niin pitäskö joskus joensuun modejen näyttäytyä vaikka shellilä kahvittelun merkeissä?
Voisihan sitä joku kerta kahvilla käydäkin, kun sattuu aikataulut yksiin. :) Sulla ilmeisesti harrastepeli alkaa olemaan jonkinlaisessa iskussa, btcf:n projektitopicista päätellen? :thuup:
Pikku hiljaa säätöjä haetaan. Kyllä se vetää kun sattuu säädöt sinnepäin
Autojen huollot/viritykset/rakentamiset/maalaamiset Ap speed 0505616648
Käytännössä kaikki onnistuu


Joensuu connection - Ihan oikeesti rajoitinta vasten
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

anspa87 kirjoitti: Pikku hiljaa säätöjä haetaan. Kyllä se vetää kun sattuu säädöt sinnepäin
Mikäpä ettei. Onkos julkisesti kerrottavia tehotavoitteita? :)

Slazha kirjoitti: juu tänään vaihettiin paskaks menny vetari anssille :D
24.4 keräännytään kahvittelemaan Marjalan absille että eikun vaan isolla porukalla mukaan :thuup:
Voi olla, että tuo jää välistä. Mutta pitää kahvitella sit joku toinen kerta.
fr0z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 18:35

Micco kirjoitti: Itse pitäisi alkaa etsiskelemään ehjää M20b25, tai ehkä M20b20 kantta.

Jos alakertasi on b25, niin muistathan että siihen päälle ei orggis b20-kansi suoraan istu, koska männät ottavat kanteen kiinni.
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Kyseessä on rakenneltu sekasikiömoottori... :) Laskeskelun tuloksena puristussuhde b25 kannella on 11.5 luokkaa, joten b20 kansi unohdettiin jo laskuista. Jatketaan b25 linjalla.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Tämän luulis lämmittävän ainakin E30-faneja, jos ei muidenkin :)

Alkaa taas tekemään mieli E30:sta kun tota kattoo... ja ennenkaikkea kuuntelee... :drool:

anspa87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 15:44
Auto: 325 tic/328coupe
Paikkakunta: Joensuu

Micco kirjoitti:
anspa87 kirjoitti: Pikku hiljaa säätöjä haetaan. Kyllä se vetää kun sattuu säädöt sinnepäin
Mikäpä ettei. Onkos julkisesti kerrottavia tehotavoitteita? :)

Slazha kirjoitti: juu tänään vaihettiin paskaks menny vetari anssille :D
24.4 keräännytään kahvittelemaan Marjalan absille että eikun vaan isolla porukalla mukaan :thuup:
Voi olla, että tuo jää välistä. Mutta pitää kahvitella sit joku toinen kerta.
Tehoja enemmän kun vakiossa olis tavoitteena. Tod oisin positiivisesti yllättynyt n.300hp kone tehosta 0,8 paineilla
Autojen huollot/viritykset/rakentamiset/maalaamiset Ap speed 0505616648
Käytännössä kaikki onnistuu


Joensuu connection - Ihan oikeesti rajoitinta vasten
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

anspa87 kirjoitti: Tehoja enemmän kun vakiossa olis tavoitteena. Tod oisin positiivisesti yllättynyt n.300hp kone tehosta 0,8 paineilla
Jos vakion tehot ylittyvät, niin virityksenhän voisi laskea sillon jo onnistuneeksi. ;) Meinasitko käydä jossain penkittämässä, kunhan saat säätöihin?
anspa87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 15:44
Auto: 325 tic/328coupe
Paikkakunta: Joensuu

Micco kirjoitti:
anspa87 kirjoitti: Tehoja enemmän kun vakiossa olis tavoitteena. Tod oisin positiivisesti yllättynyt n.300hp kone tehosta 0,8 paineilla
Jos vakion tehot ylittyvät, niin virityksenhän voisi laskea sillon jo onnistuneeksi. ;) Meinasitko käydä jossain penkittämässä, kunhan saat säätöihin?

Katsastus lappu pitää ottaa A.Immoselta ja jos sitä kuopioon ajelis kesällä hupina katsomaan tehoja
Autojen huollot/viritykset/rakentamiset/maalaamiset Ap speed 0505616648
Käytännössä kaikki onnistuu


Joensuu connection - Ihan oikeesti rajoitinta vasten
Beamer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 15:57
Auto: e36 320 cabriolet & e30 316 (1.8)
Paikkakunta: Vaasa

"Blondin" 1.8 litranen kaasarikoneella oleva e30:n tarvis jotain piristystä.
Saako tuollasesta moposta pirteämpää sitten millään? Tottunu kuitenkin ajamaan 328:lla ja nyt näyttää siltä että joutuu vaihtamaan tuohon vanhukseen kokonaan...
I´d rather be a hammer than a nail!
Vastaa Viestiin