E46 Cabrio M-Sport alusta

E21, E30, E36, E46
lekkeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 21:02

Terve!
Itselläni on E46 330Ci Cabrio M-Sport 2-paketilla. Joku on aiemmin asentanut autoon madallussarjan ja haluaisin nyt vaihtaa tilalle originaalia vastaavan alustan. Ebayta on tullut nyt selailtua ja tuntuu Saksassa ainakin olevan kolmenlaista alustaa, mikäli oikein olen ymmärtänyt? Eli siellä on ns. normaalialusta, sport-alusta ja M-sport-alusta..? Osaisikos joku täällä hiukan valaista, että mitä eroa näillä on? Luonnollisesti normaalissa alustassa on pidemmät ja pehmeämmät iskarit ainakin, mutta mikä erottaa sport- ja m-sport-alustat toisistaan? Ja korostan nyt vielä, että haluan ehdottomasti autossa alunperin olleen alustan, en minkäänlaisia madalluksia tehtaan jälkeen.. :) Ja myös jouset olisi tarkoitus vaihtaa samalla, joten jos niihin on jotain faktaa tiedossa, niin kertokaahan toki! Kiitos jo etukäteen avusta!
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jos haluat ehdottomasti autossa tehtaalta olleen kaltaisen alustan, kannattaa etsiä oikeat palikat runkonumerolla joko realoem:stä, BMW ETK:sta tahi merkkiliikkeen tai merkkiin erikoistuneen liikkeen avustuksella. Runkonumeron (tarvit siitä 7 viimeistä merkkiä) saat todennäköisesti Bilteman sivuilta rekkarinumerolla (jos Biltema ei palvele, niin viimeistään rekisteröintitodistuksesta löytyy tuo tieto), RealOEM löytyy osoitteesta http://www.realoem.com ja linkki sekä kirjautumisohjeet ETK:hon löytyy BMW:n sivuilta
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
lekkeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 21:02

Kiitos asiallisesta ja hyödyllisestä viestistä! Tuota realoem.com-sivustoa olenkin hyödyntänyt jo, mutta jousista se ei omaan autooni tarjoa minkäänlaisia koodeja, iskareihin kyllä! :) Tosin huomasin tuota ebayta selatessani, että jotkut merkitsevät myös alustaa madaltaviin osiin, että "nämä iskarit korvaavat osanumerot se ja se", joista joku mätsää alkuperäisiin numeroihin, mikä osaltaan vielä hankaloittaa tätä projektia.. :D Mutta tutustun illemmalla noihin muihin vinkkeihin, joita ehdotit ja mikäli en saa selkoa, niin täytynee kysyä jostain liikkeestä, jos suostuisivat kertomaan! :D
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Totta muuten joo. Jousethan katsotaan BMW:llä jousitaulukosta ottaen huomioon auton varustus yms, joten voi olla, että siinä tarvitsee kääntyä merkkiliikkeen puoleen. Iskareissakin oheishilppeet (kiinnikkeet, tukikumit yms) voivat olla erillisiä osia, joten itse osavalikoimaa selatessa kannattaa olla tarkkana, mitä kaikkea tarvii.

Mitä korvaaviin osiin tulee, niin tarvike- ja viritysosissa "korvaa osan X" tarkoittaa helposti "sopii osan X tilalle, mutta ei välttämättä toimi täysin samalla tavalla", mikä usein (mm. niissä madaltavissa tai jäykistävissä alustanosissa) on asiakkaan puolesta toivottukin efekti. Tosiaan, jos haluat sekä sopivuudeltaan että toiminnaltaan varmasti sitä, millä auto on tehtaalta lähtenyt, niin ei muuta kuin orggista alle vaan. Saattaa kirpaista lompakossa enempi kuin tarvike, mutta saa sitä mitä alunperin autoon on alunperin sovitettu ja aika harvoin näitä palikoita tarvii toistamiseen uusia, eli kerran se vain kirpaisee.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Varmaan helpoimmalla pääsisi jos etsisi vaikka saksan ebaystä samanikäisen cabrion mikä on samalla moottorilla ja vaihteistolla varustettu.. siis sen tolpat/jouset, myyvät yleensä pakettina. Sitten siihen tilaa vaikka sachsin uudet tarvikeiskarit. Värikoodeja ne kysyy merkkarillakin ensimmäisenä, ja tässä tapauksessa tuskin on niistä tietoa jos alkuperäiset on hävitetty kuten valitettavan usein käy.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Vastaa Viestiin