Bmw e46 320i ensiautoksi?

E21, E30, E36, E46
e46
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Elo 2017, 04:44

Olen harkinnut e46 3-sarjalaisen hankintaa ensiautoksi, joten päätin tulla kysymään täältä vinkkiä.

Eli tarkoitus olisi hommata mielummin kutoskoneella oleva facelift e46. Kiinnostaisi tietää tyyppivioista, kulutuksesta, luotettavuudesta ja mitä esimerkiksi ostotilanteessa kannattaisi käydä läpi (jos siis ostohousut sattus jalkaan joku päivä).

Eniten hämmennystä on aiheuttanut se, että mitkä näistä on facelift-malleja, mitkä ei. Jospa siihen edes sais vastauksen.

Kaikki risut ja ruusut vaan tähän!
Avatar
k23811
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2015, 05:35
Auto: BMW 520dAT -12
Paikkakunta: Helsinki

Moi! Mulla oli sellainen 2,2 litrainen 320i sedan, vm 2002 tuollaiset 7 vuotta ja 80 tkm, ostettu 11 tkm ajettuna. Ei ehtinyt tulla mitään isompaa vikaa, huoltojen lisäksi korjattiin takaluukun korrosoitunut kahvahärdelli. Kulutus meidän ajolla, puolet kaupunkia ja puolet maantietä oli reilu 9 litraa satasella.

Tyyppivikoina taitaa olla tuon kahvan lisäksi kampiakselin asentotunnistin ja takaripustuksen kiinnitys koriin, jotkin ovat saaneet sen jopa repeämään irti eli se kannattaa katsoa alta.

Faceliftin taitaa tunnistaa helpoiten etuvaloista. Näissä mun mielestä alkoi Bemarin hieman sekainen mallipolitiikka eli facelift ei välttämättä saanut heti uusia moottoreita tai ne oli jo vaihdettu ennen faceliftiä, vrt tuossa 320i:ssä 150 hv ja 170 hv moottori.

Hyvä auto kaikenkaikkiaan.
e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 21:13

Niissä on myös erilaisia kuutoskoneita. Joissakin on täysin sama tekniikka kuin viimeisissä E36-malleissa ja sitten on vaihtunut uudempaan, jossa sähköinen kaasupedaali. Voi olla vielä sellainenkin versio tai välimalli, jossa on sähköinen kaasupedaali varmistettu mekaanisella vaijerilla.
Vastaa Viestiin