E91 318i N43 pitkä startti

Determined
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Heinä 2015, 22:13

E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Determined » 18 Huhti 2018, 09:30

Nyt tarvitaan vähän apua. Eli kylmäkäynnistys on ajoittain pitkä. Jos ollut säteilylämmittimessä pari tuntia, käynnistyy kuin palmun alta. Ei vikakoodeja ja suutintesti oli ok. Muuten auto toimii. Ei pätki ajossa eikä tyhjäkäynnissä. Auto makasi neljä päivää parkissa ja käynnistyi normaalisti. Käynnistysongelmaa tapahtuu ihan plussakeleilläkin. Mitään käryä mistä vikaa pitäisi metsästää? Ei kiinnostaisi säkillistä rahaa kantaa jonnekin pajalle.

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 665
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 18 Huhti 2018, 12:43

Millä nuo vikakoodit on luettu? Jollain yleistesterillä(kö)? Ne ei aina kerro totuutta. Vika voisi olla esim. viallisessa moottorin lämpötila-anturissa,mutta siitä kyllä vikaatuessaan pitäisi tulla vikakoodit. Näissähän pitäisi sytytystulpat vaihtaa pienemmillä vaihtoväleillä vs.alkuperäinen suositus huolloissa.

Determined
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Heinä 2015, 22:13

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Determined » 18 Huhti 2018, 13:08

Bemarin omalla testerillä luettu. Tuota lämpötila-anturi itsekin pohdiskelin. Mihin anturiin tuo säteilylämmitin voisi vaikuttaa? Jos tulpat olisivat tiensä päässä, niin silloinhan käyntikin olisi epätasaista?

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 892
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Aero » 18 Huhti 2018, 20:24

Jos se lämpötila-anturi ei ole kokonaan poikki tai oikosessa vaan antaa sopivan vähän väärää arvoa, ei keinoäly välttämättä tajua arvon olevan väärä, mutta yrittää kuitenkin väärää käynnistystaikaa.

Testeri kouraan ja kylmästartin yhteydessä (jo ennen starttia - sähköt tarvii laittaa päälle enste, että saa yhteyden) ottamaan ylös ainakin moottorin ja imuilman lämpötila-antureiden lukemia, sillä tuo lämpötilapuoli ainakin alkaa ratkeamaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 418
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja melperri » 21 Huhti 2018, 20:43

Determined kirjoitti:
18 Huhti 2018, 09:30
Nyt tarvitaan vähän apua. Eli kylmäkäynnistys on ajoittain pitkä. Jos ollut säteilylämmittimessä pari tuntia, käynnistyy kuin palmun alta. Ei vikakoodeja ja suutintesti oli ok. Muuten auto toimii. Ei pätki ajossa eikä tyhjäkäynnissä. Auto makasi neljä päivää parkissa ja käynnistyi normaalisti. Käynnistysongelmaa tapahtuu ihan plussakeleilläkin. Mitään käryä mistä vikaa pitäisi metsästää? Ei kiinnostaisi säkillistä rahaa kantaa jonnekin pajalle.
Kuinka pitkään pitää pahimmillaan pyörittää , ennen kuin starttaa ? Tuleeko pitkässä pyörityksessä bensan hajua kabiiniin ? Onko moottorin pyöritysääni normaali , silloin kun pitää pidempään sahata ? Ainakin ns liimaventtiili ongelma tekee juuri satunnaista kylmäkäynnistys ongelmaa , eikä jätä mitään vikakoodia.

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 665
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 22 Huhti 2018, 10:55

En itse ainakaan ole lukenut mistään N-moottorien liimaventtiilistä. Liittyy mielestäni enemmin noihin vanhempiin M52/M54 moottoreihin. Vai olenko ihan metsässä olettamukseni kanssa?

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 418
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: E91 318i N43 pitkä startti

Viesti Kirjoittaja melperri » 22 Huhti 2018, 12:40

Heguli31 kirjoitti:
22 Huhti 2018, 10:55
En itse ainakaan ole lukenut mistään N-moottorien liimaventtiilistä. Liittyy mielestäni enemmin noihin vanhempiin M52/M54 moottoreihin. Vai olenko ihan metsässä olettamukseni kanssa?
En tiedä , mutta luulisi , että ongelma voisi periaattessa tulla mihin tahansa karstoittuneeseen koneeseen.