Eli vm 1990 316i (Kat) lähtee käyntiin kylmänä hyvin ja kuumana VÄLITTÖMÄSTI sammuttamisen jälkeen, mutta 10 min. päästä ei toivoakaan. Ruiskun lämpöanturi vaihdettu, sytytyspuoli tsekattu, ei auta. Ei huvittaisi bensapumppuja, paineensäätimiä yms. alkaa sokkona tuon ikäiseen vaihtamaan, olisiko kokemuksia samasta viasta? Toki kaikki hyvät ehdotuksetkin otetaan lukuun. Kiitos niille, ketkä jaksavat kommentoida!
Simon says
M40 ei käynnisty kuumana
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Kaverin e39:ssä (530d) oli aivan samaa ongelmaa ja parin vuoden aikana sitä tutkittiin ja hutkiin. Osaa vaihdettiin korkeapainepumpusta lähtien kunnes loppujen lopuksi vaihdettiin nokka-akselin pyörimis- vai onko se asentotunnistin anturi.
En tiedä miten se lämpötila pystyi tuohon vaikuttamaan, mutta oireet oli täsmälleen samat kuin itselläsi.
En tiedä miten se lämpötila pystyi tuohon vaikuttamaan, mutta oireet oli täsmälleen samat kuin itselläsi.
Kysymyksessä lienee kampiakselin asentotunnistin moottorin etupäässä? En löydä nokalta mitään tuon tapaista anturia. joku mainitsi jossain samasta asiasta. (en minäkään tajua, miten lämpötila tuohon vaikuttaa, mutta ruiskujen tiet ovat tutkimattomat). Siitäpä sitten kai seuraava kohde...Kiitoksia!
S
S
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Joo varmaan kyseessä oli sitten kampiakselin asentotunnistin, jos siellä ei tuommoista nokka-akselin vahtia ole ole. En niin tarkkaan kysellyt, mutta jäi vaan jotenkin mieleen kun oli helpottunut, että nyt voi sammuttaa auton kaupassa käydessä eikä tartte jäädä pihalle odottelemaan puoltatuntia, että saa auton jälleen käyntiin.