Joo, eli e46 -99 320Ci coupessa, kesätassuja vaihtaessa huomasin molempien takajousien olevan poikki (yllätys ). Uusi madallusjousi sarja 35/20 on tulossa schmiedmannilta kolmen viikon kuluttua. Pikkasen kerään tietoa ennen vaihtoa. Oletteko jousia vaihtaessa uusineet nuo kumit nrot: 18 ja 15 vai menneet vanhoilla?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false; Mites iskareiden laita, kannattaa ilmanmuuta vaihtaa ne myös, mutta jouset ostan perseaukisena ensin ja iskarit hieman myöhemmin. Odotanko sen aikaa,että saan iskarit myös ostettua ja laitan kaikki uudet kiinni samalla kertaa vai voinko toimia niin, että laitan uudet jouset ensin ja iskarit myöhemmin, jotain haittaa jousille vanhoista iskareista?
e46 Jousien ja iskareiden vaihto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23 Huhti 2010, 22:16
- Auto: E46 323Ci -00
- Paikkakunta: Joensuu
Minusta voit huoletta vaihtaa pelkät jousetkin ensin ellei iskunvaimentimet ole täysin tyhjät. Taakse ovat helpot vaihtaakkin vielä. Jousen päihin tulevia kumeja on turha laittaa, jos entiset ovat ehjät. Taakse iskunvaimentimiin kannattaa uusia nuo yläpäät sitten, kun ne vaihdat.
E46 323Ci -00
Ex. E36 318 -92
Ex. E36 318 -92
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 22:01
- Auto: BMW e46 320Ci Coupè -99
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Sain hommatuksi iskaritkin, eipä tarvii uudelleen nostella autoa ylös ja irroitella renkaita, kun vaihtaa ne samalla. Mitä tarkoitat yläpäillä, jotka olisi hyvä vaihtaa? Mikä osan numero tuosta realoemin linkistä?Tuoppo kirjoitti:Minusta voit huoletta vaihtaa pelkät jousetkin ensin ellei iskunvaimentimet ole täysin tyhjät. Taakse ovat helpot vaihtaakkin vielä. Jousen päihin tulevia kumeja on turha laittaa, jos entiset ovat ehjät. Taakse iskunvaimentimiin kannattaa uusia nuo yläpäät sitten, kun ne vaihdat.
e36 316i -95 Sedan (EX)
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23 Huhti 2010, 22:16
- Auto: E46 323Ci -00
- Paikkakunta: Joensuu
Tuossa linkissäsi nro: 7. Ainakin E36 nuo tuppaavat olemaan aina silppuna, kun ne ottaa auki. Samoin tietenkin iskunvaimentimien suojakumien ja pohjaanlyötikumien (nro: 4 ja 7) kunto kannattaa tarkistaa niin et joudu laittamaan uusia iskunvaimentimia muutaman kk päästä uudelleen.
E46 323Ci -00
Ex. E36 318 -92
Ex. E36 318 -92
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 22:01
- Auto: BMW e46 320Ci Coupè -99
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Jep, kiitokset ohjeista. Täytyy hankkia nuo madallusjousisarjaa odotellessaTuoppo kirjoitti:Tuossa linkissäsi nro: 7. Ainakin E36 nuo tuppaavat olemaan aina silppuna, kun ne ottaa auki. Samoin tietenkin iskunvaimentimien suojakumien ja pohjaanlyötikumien (nro: 4 ja 7) kunto kannattaa tarkistaa niin et joudu laittamaan uusia iskunvaimentimia muutaman kk päästä uudelleen.
e36 316i -95 Sedan (EX)
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
e39 540i -97 Touring (EX)
e46 320Ci -99 Coupè (EX)
Ford "REDNECK" Ranger Pick up
Laita sitten kerralla Meyle HD niin ei tarvitse ihan heti vaihtaa. Muutenkin alustan osat kannattaa hoitaa kaikki ebay.de:stä, säästää kummasti. Ainakin "autoteilemann" on sopuhintainen ja luotettava myyjä.
Omaan vaihdettiin kerralla Meyle HD alatukivarret, takaiskarin yläpäät ja koiranluut, Powerflexin puslat eteen ja taakse sekä Koni FSD-iskarit. Jouset oli vaihdettu aiemmin, ne ovat Eibachit. Kaiken tilasin ebaystä, Iskarit ja puslat briteistä ja muut Saksanmaalta enkä edes viitsi laskea koko summaa mitä säästyi Suomen rosvohintoihin., pelkästään iskareissa > 200 euroa.
Jousien vaihto on helppo juttu, siinä onnistui kaksi aloittelijaakin ekalla yrityksellä, jos tietää mitä tekee niin nou hätä. Takajousissa aikaa vievin osa on renkaiden otto pois tieltä.
Omaan vaihdettiin kerralla Meyle HD alatukivarret, takaiskarin yläpäät ja koiranluut, Powerflexin puslat eteen ja taakse sekä Koni FSD-iskarit. Jouset oli vaihdettu aiemmin, ne ovat Eibachit. Kaiken tilasin ebaystä, Iskarit ja puslat briteistä ja muut Saksanmaalta enkä edes viitsi laskea koko summaa mitä säästyi Suomen rosvohintoihin., pelkästään iskareissa > 200 euroa.
Jousien vaihto on helppo juttu, siinä onnistui kaksi aloittelijaakin ekalla yrityksellä, jos tietää mitä tekee niin nou hätä. Takajousissa aikaa vievin osa on renkaiden otto pois tieltä.
Sim simma, who got the keys to ma Bimma?