Päivää foorumille. Päätin luoda profiilin jotta vois vähän kysellä viisaammilta ja kokeneemmilta neuvoa, elikkä suunnitelmissa olis ekan bemarin hommaaminen, ja mallina on 320d (150 hv) touring vm -03. ajettu 188 tkm, siistissä kunnossa, saksan tuonti.
Millaisia tyyppivikoja noista löytyy? Turbot on kuulemma huonoja ja poksahtelee 200 tkm paikkeilla? Mitä muuta olisi hyvä tietää ennen ostopäätöstä? Onko hyvä talviauto? Tarviiko laittaa webastoa?
ekaa bemaria hankkimassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Itellä on samanlainen paitti vuotta vanhempi ja 234tkm ajettu. Ostin 160tkm ajettuna. Vaihettu on turbo , kaikki hehkut, kaikki suuttimet, määräsäädin, ilmamassamittari. Ilmastoinnin siili on tyyppivika, puhaltimen nopeus alkaa pumpata jos se on rikki, omaani vaihdettu. Takajarrukilvistä tulee helposti käsijarrun jousia pitävät pidikkeet läpi. Alustan osat on aika kuluvaa sorttia, minulla on nyt toinen kierros etu-alatukivarsia menossa oman omistukseni aikana. Myös alatukivarsien takapään puslat on kulutustavaraa. Nuo on semmosia että voi mennä katsastuksesta läpikin mutta pyöriä ei suostuta suuntaan kun on alustassa väljää. Suomen uraisilla teillä huomaa helposti jos on väljää, saksan baanoilla taas ei. Auto kyllä lämpenee nopeammin kuin moni bensa-auto, vakiona siinä on sähkövastukset lämmittimeen. Voi ajella vaikka t-paidassa 30 asteen pakkasilla jos haluaa.
Moottorin lämmitin on toki suotava varuste ja lämmitettävä huohotin pitää olla, saksantuonteihin se pitää laittaa jälkikäteen. Voi muuten tulla öljyt pihalle ja kallis korjaus. Myös imusarjan läpät kannattaa poistaa ennenkun ne hajoaa, jos kerkeää hajota niin kalliiksi tulee.
Mutta muuten ihan hyvä auto Kannattaa ostaa semmonen auto mistä ees osa noista olisi korjattu. Ite en ostanu semmosta ja aattelin että eihän ne mun kohalle satu, mutta kuinkas kävikään. Mulla on muuten autonvaihto mielessä, en oo vielä omaani pannut myyntiin. Jos kiinnostaa ostaa tämmönen valmiiksi korjattu, niin pistä vaikka privaattiviestiä Ja vaikka paljon olen joutunut korjaamaan niin merkkiä en oo vaihtamassa, että ihan suositella voin.
Moottorin lämmitin on toki suotava varuste ja lämmitettävä huohotin pitää olla, saksantuonteihin se pitää laittaa jälkikäteen. Voi muuten tulla öljyt pihalle ja kallis korjaus. Myös imusarjan läpät kannattaa poistaa ennenkun ne hajoaa, jos kerkeää hajota niin kalliiksi tulee.
Mutta muuten ihan hyvä auto Kannattaa ostaa semmonen auto mistä ees osa noista olisi korjattu. Ite en ostanu semmosta ja aattelin että eihän ne mun kohalle satu, mutta kuinkas kävikään. Mulla on muuten autonvaihto mielessä, en oo vielä omaani pannut myyntiin. Jos kiinnostaa ostaa tämmönen valmiiksi korjattu, niin pistä vaikka privaattiviestiä Ja vaikka paljon olen joutunut korjaamaan niin merkkiä en oo vaihtamassa, että ihan suositella voin.