E46 Saksasta, kannattaako?

E21, E30, E36, E46
Smoto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Loka 2012, 20:22

Moro! Tässä on nyt hetken aikaa mietitty tollasen e46 bemarin hommaamista Saksasta. Lähinnä 323i ja 320i sedaneita ja coupeja on tullu kateltua tuolta mobile.de sivustolta. Kyllähän noita tuolla näkee melko vaihtelevalla hinnalla olevan, siispä kysyn,että onko mitään järkeä käydä etsimään tuolta sellaista max 4500e bemaria? Ovatko nuo hieman halvemmat bemarit epäluotettavia? Kannattaako ylipäänsä e46 bemmiä tuoda Saksan maalta?

Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ihan aitoja kokemuksia kyseisestä asiasta :).
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

Ei maksa vaivaa. Eri asia jos olet "alan ammattilainen" ja hyödyt siitä jotenkin muutenkin, tai tuot niitä alvariinsa.
Kotimaassakin on jo ylitarjontaa noista...
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Kustannusten kannalta ei varmaan enää kannata tuoda. Hinnat ovat Saksassa tippuneet sille tasolle, etteivät ne oikeastaan enää laske ja hyvät E46:set maksavat jo melkein saman kuin halvimmat E90:t. Hakukustannuksiakin tulee E46:sen hintaiselle autolle prosentuaalisesti jo ihan mukavasti, joten melkein katselisin mitä Suomessa on tarjolla.

Jos auto on pakko saada ulkomailta niin Ruotsista hakukustannukset jäävät muuten halvemmiksi, mutta kruunun kurssi ei kyllä suosi sitäkään vaihtoehtoa. Suomessa on tarjontaa jo niin paljon, että tinkivaraakin pitäisi löytyä.
Hiivatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 16:57
Auto: F11 520da Business,e46 Touring Navi Prof/Leder/Xen

Smoto kirjoitti:Moro! Tässä on nyt hetken aikaa mietitty tollasen e46 bemarin hommaamista Saksasta. Lähinnä 323i ja 320i sedaneita ja coupeja on tullu kateltua tuolta mobile.de sivustolta. Kyllähän noita tuolla näkee melko vaihtelevalla hinnalla olevan, siispä kysyn,että onko mitään järkeä käydä etsimään tuolta sellaista max 4500e bemaria? Ovatko nuo hieman halvemmat bemarit epäluotettavia? Kannattaako ylipäänsä e46 bemmiä tuoda Saksan maalta?

Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ihan aitoja kokemuksia kyseisestä asiasta :).
Hain 300:n vuosi sitten Saksasta tuon hintaluokan yksilön, hinnallisesti pärjäsin aika vähän. Tosin sain hyvin varustellun yksilön, jollaista en tuolloin Suomesta löytänyt. Vuosi ajettu ilman isompia ongelmia.

Suomessa on tarjontaa, mutta hintapyynnöt aika kovia varsinkin jos kilometrimäärät pienemmät. Jos Suomi auto niin ei useinkaan varusteita kovin paljoa. Saksasta tuotuja myös paljon, hinnat sen verran kovia, että Saksasta haettuna pärjää vähän.

Ja olihan Saksan reissu pojan kanssa sellainen A-luokan reissu.

Ensi kesänä saatan käydä Saksassa hakemassa 500:n 300:n tilalle, tuskin suomesta löytyy sopivaa yksilöä sopivaan hintaan.
Smack-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe
Paikkakunta: Oulu

Smoto kirjoitti:Moro! Tässä on nyt hetken aikaa mietitty tollasen e46 bemarin hommaamista Saksasta. Lähinnä 323i ja 320i sedaneita ja coupeja on tullu kateltua tuolta mobile.de sivustolta. Kyllähän noita tuolla näkee melko vaihtelevalla hinnalla olevan, siispä kysyn,että onko mitään järkeä käydä etsimään tuolta sellaista max 4500e bemaria? Ovatko nuo hieman halvemmat bemarit epäluotettavia? Kannattaako ylipäänsä e46 bemmiä tuoda Saksan maalta?

Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ihan aitoja kokemuksia kyseisestä asiasta :).
Itte oon tuonu yhen 5ke bemarin työmatkan yhteydessä ja tuotattanu yhen 10keur bemarin. Kyllähän bemareissa aina vikoja on.

Autojen hinnoista voisi sanoa että ne halvimmat voit unohtaa ihan heti, ihan niinku suomessakaan ei ole halvin paras niin ei taatusti ole saksassakaan. Kattele vain semmosia netistä missä on huoltokirja. Lisäksi halpuutta voi joskus selittää kun soittaa ilmotukseen ja sitten myyjä kertoopi viat tai mittarin ruuvaukset - vahva oletus ettet ole tehnyt näin.

No, jos vielä ton jälkeen tuntuu että voisit hakea auton niin laske kulut realistisesti, ellet ny ihan lomareissulla ole. Kaikenlaista kulua tulee etenkin jos eka auto mitä katot ei ole mieluinen. Ja jos et osaa saksaa niin sinun on käytännössä pakko hommata sieltä maksullinen kaiffari kaveriksi tai tuotattaa auto. Jahka oot saanu auton suomeen niin rekisteröintikatsastus jotai 250e, uudet talvirenkaat 500e tai vähintään tuon verran käytetyt talvirenkaat ja vanteet, moottorinlämmitin sisähaaralla jokunen satanen + jos mahdollinen asennus, ainakin dieseleihin tarvitaan lämmitettävä huohotin, sekin taisi olla jotai 150e. Ja sitten korjataan mahdolliset viat katsastukseen :) Siinäpä se alkas sitten olla hinta että kannattiko,verothan selviää netistä. Taitaa mennä niin että kannattaa vain jos oot kovin nirso auton varusteista ja suomesta ei löydy sopivaa, tai jos on lomamatka/työmatka. Ja sillonki lähinnä sen takia että saa mieluisen. Kovin suurta rahallista hyötyä ei voi halvasta saada mutta liekkö tappiollekkaan joutuu.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Rahallisesti tuskin kannattaa. Laskin karkealla tasolla oman autoni (E46 330i -03 sedan) hinnaksi Saksasta haettuna noin 15000e*. Jos nyt myisin omani, niin olen 99% varma että en saisi siitä lähellekään tuota summaa. Tämä on vain yksi esimerkki, mutta väitän että saat auton Suomesta todennäköisesti halvemmalla, mutta valikoima on tietysti paljon rajallisempi.

* hankintahinta 8500e + verot 4500e + talvirenkaat ja tuontikulut 2000e
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Smoto kirjoitti: Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ihan aitoja kokemuksia kyseisestä asiasta :).
Omani hain Italiasta, jossa lienee hieman Saksaa edullisempaa. Moni sanoo varmaan että myös huonompaa. En kuitenkaan juurikaan laskeskellut tuleeko halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen. Arvelin, että ei tule. Muutenkin tulin takaisin kalleimman kaavan kautta eli laivalla. Ei jaksa ajaa Ruåttissa ja Baltiaan ei uskalla mennä - siellä vakuutusehdotkin muuttuvat epämiellyttäviksi. Ongelma oli enemmän Suomen valikoima; autoja oli myynnissä tyyliin 10 joista ehkä 1 oli lähellä sitä mitä halusin, mutta manuaali tai liikaa kiloja. Mobilessa valikoimaa olikin jo sitten aika lailla. Mahdin avulla laskettu verotusarvio oli lähes sama kuin päätöksen; olin arvaillut n. tonnin enemmän.
Vastaa Viestiin