Tähtäimessä olis ostaa E46-korinen 330-koneinen (bensa) penari.
Toki olen selaillut btcf:n topicit sun muut, mutta olisko tällä porukalla jotain kokemusta / vinkkejä, mitä kannattais ottaa huomioon?
Aika todennäköiseltä näyttää, että käyn trailerilla hakemassa auton ruåttista / saksasta, kun tahtoo olla aika rajoittunutta tämä tarjonta täällä kekkosslovakiassa.
Ehkäpä ajatuksissa vois olla coupe, mutta myös sedan tai jopa farkku vois sopia, jos varustelu + km + hinta kohdillaan.
Lähinnä todella kiinnostaa, että onko noissa 330-koneisissa jotain erityistä, mitä täytyis osata kysellä?
Ymmärrän toki, että kulutusosia joutuu vaihteleen, kun kuitenkin autolla lienee ruuvattu 120 - 160tkm, mutta tyyliin, Audi TT:ssä (siinä ensimmäisessä) leipoo mittaristo ja heti menee touhu-tonni sitä uusiessa, eli onko näissä pempuissa jotain vastaavia "yllätyksiä" tiedossa?
Ostamassa E46 330
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei nyt itselle tule mitään sen erityisempää mieleen kuin, että tarkastat erityisesti takakontin luukun ja pyörän kaaret ruosteen varalta. Koeajolla ei luonnollisesti alustasta pitäisi turhia kolinoita kuulua. Lämmöt pitäisi myös pysyä kurissa, joten tarkastat ettei lämpöviisarit ole kaakossa koeajolla.
SMG:stä pysyisin ainakin kaukana, koska se maksaa mansikoita hajotessaan. Automaatinkin jättäisin välistä, mutta se lienee enemmän makuasia, mutta manuaalin luulisi olevan pitkäikäisempi.
330i on sikäli hyvä valinta, että siinä oli jo paljon päivitettyä esim verrattuna 328i:hin.
SMG:stä pysyisin ainakin kaukana, koska se maksaa mansikoita hajotessaan. Automaatinkin jättäisin välistä, mutta se lienee enemmän makuasia, mutta manuaalin luulisi olevan pitkäikäisempi.
330i on sikäli hyvä valinta, että siinä oli jo paljon päivitettyä esim verrattuna 328i:hin.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Joo, olen vähän sitä mieltä, että kyllä tuollaiseen koneeseen pitää manuaali olla. Varsinkin, jos coupesta puhutaan
Jokohan tässä paketissa alkais olla sellainen motti, että makkiskin sen hyväksyy
Nuo ruosteongelmat olikin jo jossainmäärin tiedossa ja niistähän selviää toki maalin kera, vaikka se lopputulos voi joskus olla hieman arvoituskin....
Onko noitten lämpöjen suhteen jotain erityistä huomioitavaa, jos ne vaikka nouseekin kengityksessä? Eli, missä vikaa, jos lämmöt nousee?
Jokohan tässä paketissa alkais olla sellainen motti, että makkiskin sen hyväksyy
Nuo ruosteongelmat olikin jo jossainmäärin tiedossa ja niistähän selviää toki maalin kera, vaikka se lopputulos voi joskus olla hieman arvoituskin....
Onko noitten lämpöjen suhteen jotain erityistä huomioitavaa, jos ne vaikka nouseekin kengityksessä? Eli, missä vikaa, jos lämmöt nousee?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Et sitten lueskellut muita topicceja
"Järki" voitti ja piti ostaa vähän tuoreempi ja "vähän" vähemmän kuluttava öljypoltin sitten kuitenkin
"Järki" voitti ja piti ostaa vähän tuoreempi ja "vähän" vähemmän kuluttava öljypoltin sitten kuitenkin
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Joo, ihme hiljaiseloa ollut, oon tehny niin innolla raksahommia ja hoitanu lapsia, ettei edes foorumille ole mielestään joutanut, kun pitänyt yöt ottaa nukkumiskäyttöön
No, nimenomaan "järki" tuossa ei voittanut mutta kypsy tupaöljylaitteen raksutukseen.
No, nimenomaan "järki" tuossa ei voittanut mutta kypsy tupaöljylaitteen raksutukseen.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Äläs nyt makkis möksähdä. Kyllä minä vielä joskus tulen "järkiini" ja ostan sen harrasteauton erikseen. Näillä kipoilla tulee niin paljon ajoa, ettei perse kestä maksaa kerosiinilaskuja (lue: ei ole varaa ajaa oikeilla koneilla varustetuilla autoilla)
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Miksikäs se ei sopisi?
Jos tuollaisen E46:n löytää kohtuukilometreillä, niin varmasti nuo viimeiset mallit (02-05) ovat aika luotettavia pelejä. Tokihan niissäkin samat kulutusosat on, kuin missä tahansa käytetyssä muutenkin (merkistä riippumatta).
Mitä minä noita aikoinaan katselin ja googletin ongelmia ym. niin päällimmäisenä jäi mieleen ongelmat ruostesuojauksessa, eli takakontti ottaa ilmeisesti joissakin tapauksissa kukkaa vähän turhan herkästi. Täysin selväksi ei käynyt, että koskiko tuo ongelma myös noita uudempia E46:a. 330dA-malleissa on kuulemma ollut jonkin verran murheita laatikon "turbiinin" (=momentinmuunnin) kanssa, josta äkkiä voi tulla touhutonniremontti. En ole bensakoneisista kovin paljoa kuullut automaateissakaan olevan ongelmia.
Jos dieseliä katselet, niin tutustu toki läppäongelmaan (löytyy paljon juttua mm. tältä forumilta / btcf:ltä).
330-bensakoneella tuollainen E46 kyllä on namu ajettava. Verrokiksi on vaikea löytää mitään parempaa samasta ikäluokasta / hintaluokasta.
Vakuutusmaksut on jossakin määrin korkeampia, kuin "tavallisissa" autoissa, mutta riippuu toki, mihin vertaa. E46 huoltamisesta ei ole mitään kokemuksia, mutta BMW:n huolto- ja varaosahinnat on mielestäni ns. premium-keskitasoa. Esim. Volvoissa on kalliimmat varaosat (tämän tiedän kokemuksesta). Bemarissa jotkin osat ovat arvokkaita, mutta jotkin taas yllättävän edullisia. Tälläkin sivulla on listattu ulkomaisia nettikauppoja, joista saa nuokin tarvikkeet puoleen hintaan paikalliseen merkkiliikkeeseen verrattuna. Toki halvimmissa tuotteissa pieninä tilauksian postikulut syö edun, mutta jos tilaa vähän enemmän, niin ulkomailta kannattaa tilata.
Jos tuollaisen E46:n löytää kohtuukilometreillä, niin varmasti nuo viimeiset mallit (02-05) ovat aika luotettavia pelejä. Tokihan niissäkin samat kulutusosat on, kuin missä tahansa käytetyssä muutenkin (merkistä riippumatta).
Mitä minä noita aikoinaan katselin ja googletin ongelmia ym. niin päällimmäisenä jäi mieleen ongelmat ruostesuojauksessa, eli takakontti ottaa ilmeisesti joissakin tapauksissa kukkaa vähän turhan herkästi. Täysin selväksi ei käynyt, että koskiko tuo ongelma myös noita uudempia E46:a. 330dA-malleissa on kuulemma ollut jonkin verran murheita laatikon "turbiinin" (=momentinmuunnin) kanssa, josta äkkiä voi tulla touhutonniremontti. En ole bensakoneisista kovin paljoa kuullut automaateissakaan olevan ongelmia.
Jos dieseliä katselet, niin tutustu toki läppäongelmaan (löytyy paljon juttua mm. tältä forumilta / btcf:ltä).
330-bensakoneella tuollainen E46 kyllä on namu ajettava. Verrokiksi on vaikea löytää mitään parempaa samasta ikäluokasta / hintaluokasta.
Vakuutusmaksut on jossakin määrin korkeampia, kuin "tavallisissa" autoissa, mutta riippuu toki, mihin vertaa. E46 huoltamisesta ei ole mitään kokemuksia, mutta BMW:n huolto- ja varaosahinnat on mielestäni ns. premium-keskitasoa. Esim. Volvoissa on kalliimmat varaosat (tämän tiedän kokemuksesta). Bemarissa jotkin osat ovat arvokkaita, mutta jotkin taas yllättävän edullisia. Tälläkin sivulla on listattu ulkomaisia nettikauppoja, joista saa nuokin tarvikkeet puoleen hintaan paikalliseen merkkiliikkeeseen verrattuna. Toki halvimmissa tuotteissa pieninä tilauksian postikulut syö edun, mutta jos tilaa vähän enemmän, niin ulkomailta kannattaa tilata.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Olisi kiikarissa vähän ajettu 330 xDrivena vuodelta 2001. Näyttää kaikin puolin asiapuolelta, tuoko tuo neliveto lisää murheita? Itselle jäi paska maku viime talvelta uudesta X3:sta ohjauksen vetelyn kanssa sohjossa kiihdyttäessä, kun takavedot menevät kuin juna. Siis teknisiä murheita en pelkää, vaan ajettavuusmurheita. Meneekö mulla hermo ensi talvena tuollaisen kanssa?
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei.Makkis kirjoitti:Olisi kiikarissa vähän ajettu 330 xDrivena vuodelta 2001. Näyttää kaikin puolin asiapuolelta, tuoko tuo neliveto lisää murheita? Itselle jäi paska maku viime talvelta uudesta X3:sta ohjauksen vetelyn kanssa sohjossa kiihdyttäessä, kun takavedot menevät kuin juna. Siis teknisiä murheita en pelkää, vaan ajettavuusmurheita. Meneekö mulla hermo ensi talvena tuollaisen kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
hah, xdrivea ei ole koskaan saanutkaan e46 vaan siinä on x neliveto -täysin eri tekniikoita (vrt. quttro ja haldex). Pysy takavedossa, tuo neliveto on juurin niille ketkä pelkäävät takavetoa talvella. Erityisen hyvä x-malli ei vielä tuohon aikaan ollut. Väittäisin ajokokemuksen olevan parhaimmillaan takavetoisena, mille koko auto on rakennettu.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Yhdyn Kuudensuoraan...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Kävin koeajolla, ok peli ja kesällä tuo neliveto ei toki haittaa. Yksilö oli vain avk-kamaa, ihan jees ja minua tuo ei haittaisi käytössä, mutta myydessä / vaihtaessa seuraavaan sen verran huono piirre, että jäi myyjälle.